arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰

"سه شنبه بزرگ" هم تکلیف جمهوری خواهان را روشن نکرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگرچه میت رامنی توانست در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان آمریکا پیروز سه شنبه بزرگ یا "سوپر تیوزدی” باشد، اما این یک پیروزی قاطع برای او به شمار نمی رود.

به گزارش انتخاب به نقل از یورو نیوز، فرماندار پیشین ماساچوست در شش ایالت، از جمله اوهایو که بطور سنتی کلید پیروزی جمهوری خواهان است، اکثریت را کسب کرد، حال او خود را برای رقابت در مرحله بعد آماده می کند.

وی گفت: «به نظرم وضعیت خوب است. شمارش معکوس تا ماه نوامبر ادامه خواهد داشت و اوضاع حتی از این هم بهتر می شود. ما آرای شما را در ماساچوست داریم و این پیروزی ها تا رسیدن به کاخ سفید ادامه خواهد داشت.»

اما ریک سانتوروم، که پا به پای رامنی پیش می رود هم در "سه شنبه بزرگ” آرای سه ایالت مهم اوکلاهما، تنسی و داکوتای شمالی را به خود اختصاص داد.

او در جمع هوادارنش گفت: «بر خلاف چیزی که بقیه فکر می کردند ما پیروز شدیم. آنها فکر می کردند که کارمان تمام است، اما دوباره به صحنه بازگشتیم.»

به نظر می رسد "سه شنبه بزرگ” نقش تعیین کننده ای در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان بازی نکرد و رقابت شانه به شانه میت رامنی و ریک سانتوروم تا ماه اوت که رقیب باراک اوباما انتخاب می شود ادامه خواهد داشت.
نظرات بینندگان