arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰

احمدي نژاد: ايرانيت يك فرهنگ است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس جمهور با بيان اينكه تاكيد بر اين نكته كه ايرانيان تنها يا حداقل يكي از چند ملتي هستند كه توان ارائه نظمي جديد بر بنيان هاي نظري انساني، متعالي و تضمين كننده احياي عدالت، كرامت و حقيقت انساني را دارد، ناسيوناليسم و نژادپرستي نيست، گفت: ايرانيت نه يك نژاد بلكه يك فرهنگ و نوعي نگاه و دريافت از عالم هستي و انسان است.

به گزارش انتخاب به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي نژاد در ديداري صميمي با جمعي از برگزيدگان جشنواره ملي علامه طباطبايي با اشاره به اينكه امروز در يكي از حساس ترين مقاطع تاريخ قرار داريم، اظهار داشت: امروز در يك پيچ تاريخي قرار داريم كه خواسته يا ناخواسته با گذر از آن بايد دوره اي جديد در زندگي بشر آغاز شود.

وي با بيان اينكه به دنبال تشريح دوره هاي طي شده در تاريخ نيستم، افزود: در طول تاريخ فرصت مناسبي براي شكوفايي استعدادهاي انساني، چشيدن طعم واقعي انسانيت و رسيدن انسان به جايگاهي كه خداوند براي او اراده كرده است، فراهم نشده و امروز بشريت در حال ورود به دوراني است كه فرصت تعالي و كمال يافتن انسان پديدار خواهد شد.

رييس جمهور تصريح كرد: جهان امروز بيش از هر زمان ديگر تشنه نظمي جديد است كه بر بنيان هاي نظري انساني و متعالي و بر مبناي عدالت، كرامت و حقيقت انساني و با هدف شكوفايي استعدادهاي الهي انسان بنا شده باشد، تا انسان در سايه آن خدايي زندگي كند.

دكتر احمدي نژاد تربيت علما و شخصيت هاي بزرگ و جهاني در تمدن ايران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت : عالمان و شخصيت هاي برجسته علمي و فرهنگي ايران آنقدر بزرگ هستند كه همه ملت ها و مردم دنيا آنان را متعلق به خود مي دانند و سعي مي كنند ايشان را به نام خود درآورند كه البته اشكالي هم بر اين موضوع وارد نيست چرا كه انسان هاي بزرگ همچون مولوي، حافظ ، سعدي ، خواجه نصيرالدين و امثال آنان در جغرافيا ، نژاد و مليت خاصي نمي گنجند .

وي با تاكيد بر اينكه نگاه ملت ايران همواره جهاني بوده است ، تصريح كرد : اصرار بر اين نكته كه ايرانيان بايد نظمي جديد ، انساني و متعالي را به جهانيان ارائه دهند ، ذكر نعمت خدا و يادآوري يك مسئوليت الهي و تاريخي است و در اين عرصه آن كساني كه بايد پيشگام باشند و با قرار گرفتن در راس حركت ديگران را به دنبال خود بكشند ، عالمان ، حكيمان و دانشمندان هستند .

رييس جمهور با بيان اينكه امروز به فضل الهي حركت علمي كشور بسيار پرشتاب و تصاعدي است ، افزود : قصد آن نداريم تا با اشاره به بزرگي ها و عظمت ملت ايران بر ديگران برتري جويي كنيم، اما لازم است يادآوري شود زماني كه ملت ايران بر قله هاي رفيع علم و دانش ايستاده بودند ، ديگران در حل و رفع نيازهاي كوچك خود درمانده بودند؛ اما ملت ايران بزرگوار بوده و هست و در امروز و گذشته همواره عزت خود را در عزت همگاني جستجو كرده و مي كند .

وي با بيان اينكه تشكيل بنياد نخبگان يك ضرورت مقطعي است ، تصريح كرد : با ايجاد يك بنياد حكومتي نمي شود نخبه تربيت كرد بلكه بايد نظامات و امورات اجتماعي به گونه اي سامان داده شوند كه نخبگي در جامعه حائز جايگاه و موقعيت برجسته اجتماعي شود و نخبگي ارزشمند و محترم شمرده شده و افراد براي نخبه شدن انگيزه اجتماعي و دروني پيدا كنند .

در اين مراسم در اجراي اصل 129 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با استناد به ماده 20 آيين نامه اعطاي نشان هاي دولتي به منظور قدرشناسي از فرهيختگان و نخبگان برجسته كشور ، به 4 نفر از شخصيت هاي علمي و هنري كشور نشان ملي اعطا شد .

حضرت آيت الله سيد علي اكبر قرشي به پاس صرف بيش از 50 سال از عمر خود در تدريس و تفسير قرآن كريم و تاليف كتب متعدد در حوزه دين ، به دريافت نشان درجه يك پژوهش ، آقاي دكتر اسماعيل يزدي ، متخصص آسيب شناسي و جراحي دهان، فك و صورت ، به پاس حدود 5 دهه تلاش علمي به دريافت نشان درجه يك دانش ، آقاي سيد عبدالمجيد كياني هندي ، به دليل بيش از 30 سال تلاش براي تعالي هنر به دريافت نشان درجه يك فرهنگ و هنر و آقاي دكتر عادل آذر ، به پاس خدمات علمي و پژوهشي خود به دريافت نشان درجه دو پژوهش مفتخر شدند.

همچنين در اين مراسم از براي اولين بار از 40 نفر از برگزيدگان جشنواره ملي علامه طباطبايي با اهداي لوح از سوي دكتر احمدي نژاد تقدير به عمل آمد.

گروه علوم انساني

مهدي محقق، كريم مجتهدي، لطف اله يارمحمدي، رضا داوري اردكاني، فرامرز رفيع پور، غلامرضا اعواني، سيد مهدي الواني، صادق آيينه وند، فرهاد رحماني نيا

گروه علوم پايه

حسن ابراهيم زاده معبود، مهدي بهزاد، سيد عباداله محموديان، مجتبي شمسي پور، علي اكبر موسوي موحدي، احمد شعباني، افسانه صفوي، محمد مهدي

گروه كشاورزي

كرامت اله ايزدپناه، مرتضي خوشخوي زهتاب، عزت اله كرمي،

گروه فني مهندسي

مصطفي سهراب پور، محمود يعقوبي، علي كاوه، علي اكبر رمضانيانپور، مهدي باريكاني، جواد فيض، علي مقداري، سيامك نجاريان، امير رضا خويي

گروه پزشكي

عباس شفيعي، محمد رضا زرين دست، فريدون عزيزي، علي اكبر ولايتي، ناصر سيم فروش، احمد رضا دهپور، رضا ملك زاده، حسين نجم آبادي، باقر لاريجاني، ايرج نبي پور، محمد عبدالهي

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
مهران
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
13
10
اگر می دانست چه می گوید، واژه ایرانیت را به کار نمی برد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
چرا اتفاقا همین واژه‌ی شترگاوپلنگ به خوبی نمایانگر درون مایه‌ی ایرانیت است!
آرمین 23
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
0
0
گوشت کیلویی 25 هزار تومن!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
0
0
احمدي نژاد: ايرانيت يك فرهنگ است
من : پ ن پ
نظرات بینندگان