arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰

بیانیه پایانی اجلاس خبرگان: صلاح کشور در گرو توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : اعضای مجلس خبرگان رهبری در پایان یازدهمین اجلاس خود با تاکید براینکه مقام معظم رهبری را در تراز ممتاز از شایستگی‌ها و صفات رهبری می‌ داند، صلاح کشور را در گرو توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش مهر آیت‌الله دری نجف آبادی در پایان یازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری بیانیه‌ای را به شرح ذیل قرائت کرد:

مجلس خبرگان رهبرى در جایگاه رفیع شرعى و قانونى خود، به عنوان امین و چشم تیزبین نظام اسلامى و مردم، بعد از بحث و بررسى در مسائل مختلف کشور، در پایان یازدهمین اجلاس رسمى، لازم می ‌داند نکاتى را به استحضار ملت شریف ایران برساند:

1. حضور با صلابت و دشمن شکن مردم خداجوى ایران را در راهپیمایى 22 بهمن 1390 و انتخابات نهمین دوره ى مجلس شوراى اسلامى صمیمانه اجر نهاده و تشکر خویش را از این اقدام خداپسندانه اعلام می کنیم همچنین از تلاش تمامى دست‌اندرکاران، مجریان، ناظران انتخابات و شوراى نگهبان و صدا و سیما سپاسگزاریم و از رهبر معظم انقلاب مدظله به خاطر هدایت و مدیریت حکیمانه براى حضور حداکثرى مردم و از مراجع عظام تقلید و علماء و همه ى کسانى که علیرغم تحریم ها و تهدیدات دشمن، حضور همه جانبه ى ملت را در پاى صندوقهاى رأى رقم زدند؛ تقدیر نموده و خاضعانه خداوند منان و عنایات خاصه ى حضرت ولى عصر(عج) را بر این نعمت بزرگ شاکریم.

2. مدیریت و رهبرى مدبرانه ى رهبر فرزانه و ناخداى کشتى انقلاب، همواره چراغ راه مسئولان و مردم بوده است. ضمن سپاس به درگاه احدیت به خاطر نعمت وجود رهبرىِ الهى ـ معنوىِ حضرت آیت الله العظمى خامنه‌اى دامت برکاته و تأکید مجدد بر این که خبرگان رهبرى، معظم له را در طراز ممتاز از شایستگی ها و صفات رهبرى می‌داند؛ دوام عمر بابرکتشان را از درگاه خداوند متعال خواستاریم و ضمن اعلام حمایت و پشتیبانى از رهنمودهاى ایشان، از مسئولان و مردم مى خواهیم که راهنمایى هاى معظم له را نصب‌العین خود قرار دهند که صلاح کشور و ملت و رضاى خدا را در گرو آن می ‌دانیم.

3. منتخبین محترم و سایر نمایندگانى که با همت و بصیرت مردم در دور دوم نهمین دوره ى مجلس شوراى اسلامى انتخاب خواهند شد؛ بر اساس قانون نماینده ى تمام ملت محسوب مى شوند نه یک حوزه ى خاص، لذا ضرورى می ‌دانیم که با ایجاد فضاى رفاقتى در مجلس و ضمن تعامل و همکارى با یکدیگر، در بعد قانون گذارى و نظارت، مصالح کل کشور و حل مشکل همه ى مردم را بر حل مشکل حوزهى انتخابیه ى  خود مقدم بدارند و با پاسدارى از خون شهدا در جهت تحقق عدالت اجتماعى و حمایت از محرومان و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامى حرکت نمایند.

4. از تلاش همه دست اندرکاران امور کشور در قواى سه گانه و نیروهاى مسلح به خصوص از کوشش هاى دولت صمیمانه تشکر مى کنیم و به دولت محترم توصیه مى کنیم در رفع مشکلات اقتصادى مردم بیش از پیش کوشش نماید و از قواى سه گانه همکارى بیشتر جهت تحقق سند چشم‌انداز و آرمان هاى بلند ملت بزرگ ایران و رهبر معظم انقلاب را خواهانیم.

5. تلاش خالصانه جهادگران عرصه علم و دانش را ارج مى نهیم و براى شهیدان والا مقام این میدان مقدس از درگاه خداوند منان علو درجات را مسئلت نموده و تداوم این حرکت عظیم علمى را از دانشمندان و دانشگاهیان و فرهیختگان در راستاى رسیدن به قله هاى رفیع علمى به نحوى که در خور شأن ملت بزرگ و مسلمان ایران باشد، خواهانیم.

6. ضمن تشکر از قوه محترم قضاییه نسبت به توجه ویژه به پرونده فساد بزرگ اقتصادى، از مسئولین محترم این قوه مى خواهیم علاوه بر مجازات شرعى و قانونى مفسدین، با همکارى دولت اقدامات لازم جهت پیشگیرى از تکرار جرم و برنامه‌ریزى براى سلامت فضاى جامعه و خانواده ها را در دستور کار خود قرار دهند.

7. درخت تنومند انقلاب اسلامى که ریشه در اعماق تعالیم حیات بخش و ظلم ستیز اسلام ناب محمدى(ص) دارد، به لطف الهى بیش از پیش به بار نشسته و از مرزهاى ایران عبور کرده و قلوب بخش عظیمى از امت اسلامى را فتح نموده است. بیدارى اسلامى در پهنه ى وسیعى از جهان اسلام یکى از ثمرات شیرین این شجره ى طیبه است. مجلس خبرگان رهبرى حمایت کامل خود را از حرکت اسلام خواهانه ى مردم مسلمان کشورهاى تونس، مصر، لیبى، بحرین، یمن و دیگر نقاط جهان اسلام اعلام مى کند و ضمن درخواست موفقیت و پیروزى براى آنان از درگاه حضرت حق، به مردم شریف این کشورها توصیه مى کند که:

الف) تنها به خدا توکل کنند و بدانند که :(وَ مَا النَّصْرُ إِلّا مِنْ عِنْدِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ).

ب) فریب مکر و تطمیع هاى سران این کشورها، سازمان هاى مدعى حقوق بشر و حکومت هاى غربى را نخورند و تا قلع ریشه ى  فساد و پیروزى کامل، انقلاب خویش را با صلابت تداوم بخشند.

ج) از ادامه راه خویش مأیوس و خسته نشوند و بدانند که به حول و قوه الهى، زمان  سقوط مستبدان و ظالمان بسیار نزدیک است.(إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ أَ لَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ).

د) ضمن مقابله با جریانهاى نفوذى، با حفظ هوشیارى خود به حفاظت و صیانت از ارزش هاى اسلامى ادامه دهند.

8. آنچه موجب عزت و اقتدار جوامع اسلامى است؛ هویت عمیق اسلام و ارزشهاى متعالى آن است و اگر غرب و استکبار جهانى تصور مىکنند با تهدیدات و فشارهاى سیاسى، اقتصادى، نظامى و تبلیغات تخریبى و مبارزه با اسلام و اسلام ستیزى و تفرقه‌افکنى و اقدامات جنایتکارانه ى دیگر مى توانند مسلمانان را از اهداف متعالى خود باز دارند سخت در اشتباهند.

9. جنایات آمریکایى ها در افغانستان و به ویژه جسارت به قرآن کریم که اهانت به تمام ادیان الهى است؛ غیر قابل گذشت است و ما آن را نشأت گرفته از روحیه ى استکبارى و عنادشان به خاطر اسلامى بودن حرکتهاى ضد استکبارى در جهان دانسته و به شدت محکوم مى نماییم و خروج اشغالگران آمریکایى را از افغانستان خواهانیم.

10. در آستانه فرا رسیدن  سال جدید از مردم خداجوى ایران اسلامى انتظار داریم ضمن توجه به سنن دینى عید، همانطور که همیشه یار زیردستان، محرومان و مسکینان بوده‌اند؛ در این ایام نیز شادى خود را با مستمندان تقسیم نمایند و با کمک اقتصادى به آنان، رضاى خدا را در دنیا و آخرت بدست آورند. همچنین از صدا و سیما و مردم مؤمن و فهیم ایران انتظار داریم که با احترام به فرامین الهى و قوانین و مقررات کشور، سالى توأم با آرامش و نشاط را آغاز کنند.

در پایان یاد و خاطره امام راحل(رض) و شهداى گرانقدرمان را گرامى داشته و از خداوند متعال طول عمر با برکت براى رهبر فرزانه انقلاب اسلامى و تمامى خدمتگزاران به نظام اسلامى را مسئلت داریم.
نظرات بینندگان