arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰

نخست وزیر انگلیس: موشک های ایران به لندن می رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با شدت گرفتن حرف و حديث ها درباره گفت و گو ميان ايران و گروه 5+1 درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌اي ايران، هر یک از طرف‌های مذاکره در این گروه با دید خود به آن نگاه می‌کنند و این درحالی است که انگلیسی‌ها طبق سنت و عادت قدیم خود دوباره دروغ‌گویی را از سر گرفتند و برای سنگ‌اندازی در مسیر این مذاکرات اقدام به انتشار جعلیات انگلسی‌ساز گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، در حالی که باراك اوباما رييس جمهور آمريكا این دور از مذاکرات را به مثابه فرصتي ديپلماتيك براي فرونشاندن آتش بحران ارزيابي كرد، آلن ژوپه وزير خارجه فرانسه – که در مبادله سوخت نمره منفی گرفته بود و باعث شکست مذاکرات وین شد - در جديت ايران در مجال مذاكره ابراز ترديد كرد.

در اين ميان ياكوف اميدرور رييس شوراي امنيت ملي رژیم صهیونیستی در اظهارنظری عجیب، ضمن استقبال از اين گفت‌وگوها درباره احتمال شكست آن هشدار داد؛ اما ديويد كامرون نخست وزير انگليس در این میان وارد فاز دیگری شد و هشدار داد كه ايران در حال ارتقا دادن موشك‌هايي با قابليت هدف قرار دادن لندن – نه هیچ پایتخت اروپایی دیگر- است. این خبرسازی که در راستای نظامی‌ جلوه‌دادن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان قلمداد می‌شود حرکتی حساب شده در ادامه خبرسازی‌های چندماهه اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش كامرون هشدار داد ايران در حال ارتقا دادن موشك هايي با قابليت هدف قرار دادن لندن است و رويكرد تهران در تلاش براي دستيابي به بمب اتمي تهديدي مستقيمي براي انگليس به شمار مي رود.

روزنامه انگليسي "ديلي ميل" امروز نوشت هشدارهاي كامرون به مثابه نخستين هشدار يك مسوول انگليسي درباره توانايي احتمالي ايران براي حمله مستقيم به انگليس به شمار مي‌رود و به منزله نزديك كردن انگليس به جنگ با ايران محسوب مي‌شود.

به نوشته ديلي ميل، كامرون به كميسيون ارتباط در پارلمان انگليس ابلاغ كرد كه دولت ايران در پي ارتقا بخشيدن به موشك‌هاي قاره پيماست. البته نخست‌وزیر انگلیس طبق معمول این ادعاها نتوانست دلیل محمکی ارائه کند و به گفته کارشناسان سخنان این مقام انگلیسی از همان جنس اطلاعاتی است که برای مدت 10 سال است می‌گوید ایران در حال ساخت بمب هسته‌ای می‌باشد.

در حالی که دیوید کامرون تلاش می‌کند برنامه هسته‌ای ایران را به صورت مستقیم با امنیت ملی این جزیره مرتبط کند – این استراتژی چندی پیش توسط رئیس سازمان اطلاعات خارجی انگلیس  MI6مطرح شده بود - باراك اوباما رييس جمهور آمريكا تاكيد كرد كه دور جديد گفت و گو ميان ايران و گروه 5+1 فرصتي ديپلماتيك براي فرونشاندن آتش بحران در خصوص برنامه هسته‌اي ايران است و روند كوبيدن بر طبل جنگ را كاهش مي دهد.

اما نخست‌وزیر جنگ‌طلب فرانسه سخنان همتای انگلیسی خود را به صورت دیگری بیان کرد تا از هم‌اکنون بر عزم پاریس برای به شکست کشاندن دور جدید مذاکرات با ایران تاکید کند. "آلن ژوپه" امروز در احتمال به ثمر نشستن گفت‌وگوها ميان قدرت‌هاي بزرگ و ايران ابراز ترديد كرد و گفت: تهران هنوز در خصوص آينده برنامه هسته‌اي خود هنوز از جديت لازم براي گفت و گو برخوردار نيست!!

وي در مصاحبه با تلويزيون "اي تيله" فرانسه به صورت رسمی استراتژی پاریس در قبال تهران را ترسیم کرد و مدعی شد: ايران هنوز دوچهره دارد به همين سبب معتقدم كه بايد در زمينه تحريم‌ها كاملاً قاطعانه عمل كنيم و آن را بهترين گزينه براي جلوگيري از گزينه نظامي مي‌بينم زيرا گزينه نظامي عواقبي نامعلوم در پي خواهد داشت.

"ياكوف امیدرور" رييس شوراي امنيت ملي اسراييل نيز از نزديك بودن ازسرگيري گفت‌و‌گو ميان ايران و كشورهاي 5+1 ابراز خرسندي كرد اما در عين حال درباره احتمال شكست اين گفت و گوها هشدار داد و گفت: اگر به جاي گزينه نظامي، گزينه جايگزيني وجود نداشته باشد، ايراني ها از برنامه هسته‌اي خود دست نخواهند كشيد. استقبال این مقام صهیونیست از مذاکرات ایران و قدرت‌های بزرگ در حالی صورت می‌گیرد که نخست‌وزیر این رژیم در مذاکره با رئیس جمهور آمریکا نتوانست وی را قانع به برافروختن جنگی تازه در منطقه کند.

وي در پاسخ به سوالي درباره ديدار اخير بنيامين نتانياهو با باراك اوباما در كاخ سفيد مدعی شد اين ديدار در فضايي بسيار خوب برگزار شد. ميان رهبران اسراييلي و آمريكايي روابط كاري بسيار خوبي برقرار است اما از لحاظ موضوعي اختلاف رويكرد وجود دارد. این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های این رژیم در گزارش‌های امروز خود از عصبانیت شدید نتانیاهو پس از خروج از کاخ سفید خبر دادند، به خصوص اینکه نخست‌وزیر جنگ‌طلب اسرائیل موفق نشده بود یک‌بار دیگر سربازان آمریکایی را قربانی منافع تل‌آویو کند، درست مانند حمله نظامی آمریکا به عراق و کشته شدن هزاران نظامی آمریکایی در این کشور.

اميدرور كه در ديدار اوباما و نتانياهو حضور داشت، افزود : خطر ايران براي اسراييل نزديك و براي آمريكا دور است. آمريكا قدرتي بزرگ است و ما در عين اينكه كشوري! قوي هستيم اما قدرتي بزرگ به حساب نمي‌آييم به همين سبب به مفهوم فرصت‌ها و جدول‌هاي زمان‌بندي به گونه ديگري مي‌نگريم.

سخنان این مقام صهیونیستی در حالی بیان می‌شود که منابع آگاه از ادامه کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل خبر می‌دهند. این کمک‌ها که در حوزه بمب‌های ضد استحکامات می‌باشد، تل‌آویو را مجهز به بمب‌های فوق سنگینی می‌کند که تنها در زرادخانه ویرانگر آمریکا قابل مشاهده است.

این موضع‌گیری‌ها علیه ایران در حالی ادامه دارد که کشورمان موفق شده در ادامه توانمندسازی داخلی خود، آخرین تکنولوژی‌های صنعت هسته‌ای را هم بومی سازی کرده است و به نظر نمی‌رسد که مقامات ایرانی بخواهند در این دور از مذاکرات در مورد تعلیق غنی‌سازی صحبت کنند. آنچه که منابع آگاه در مورد این مذاکرات گفته‌اند، طرح موسوم به گام به گام است که این‌بار مبتکر آن روسیه است و این کشور به همراه چین از برنامه هسته‌ای ایران به دلیل ماهیت غیرنظامی آن حمایت می‌کنند.
نظرات بینندگان