arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰

سه همسر بن لادن به دردسر افتادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير كشور پاكستان اظهار داشت، دادستانان پاكستاني سه همسر اسامه بن لادن را به دليل ورود غيرقانوني به پاكستان و زندگي در اين كشور متهم دانسته‌اند.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز، اسامه بن لادن، رهبر القاعده به دنبال حمله نيروهاي ويژه آمريكايي به منطقه ابيت‌آباد در ماه مه سال گذشته ميلادي كشته شد.

وي نزديك به يك دهه تحت تعقيب نيروهاي آمريكايي بود و كسي از محل اختفاي او خبر نداشت. سه همسر او و تعداد نامشخصي از فرزندانش در ميان 16 فردي هستند كه توسط نيروهاي پاكستاني پس از حمله مذكور بازداشت شدند.

رحمان مالك، وزير كشور پاكستان به خبرنگاران گفت: همسران بن لادن به دادگاه ارجاع داده شده و پس از آن به بازداشتگاه خود برگردانده شدند. هم اكنون آنها به صورت قانوني و صحيح نگهداري مي‌شوند. وي افزود: عليه افراد بزرگسال خانواده بن لادن دادخواست تنظيم شده است و نه كودكان.

به گفته مقامات وزارت خارجه پاكستان دو تن از همسران بن لادن تبعه عربستاني سعودي و يك تن ديگر تبعه يمن است.

رحمان مالك جزئياتي درخصوص اينكه چه دادگاهي به اين پرونده رسيدگي مي‌كند و يا اينكه همسران بن لادن در چه مكاني نگهداري مي‌شوند، ارائه نداد.

آنها بايد محاكمه شوند اما هنوز مشخص نيست كه در صورت محكوم شدن چه مجازاتي در انتظار آنهاست.

پاكستان پيشتر اعلام كرده بود پس از پايان تحقيقات يك كميسيون دولتي درخصوص حمله به اقامتگاه بن لادن، همسران بن لادن را به كشورهاي زادگاهشان باز‌ مي‌گرداند.

اين كميسيون با اعضاي خانواده بن لادن مصاحبه كرده تا به سرنخ‌هايي درخصوص چگونگي حضور بن لادن در پاكستان بدون اين كه شناسايي شود، دست يابد.

جوان‌ترين همسر بن لادن به بازجويان پاكستاني در ماه مه گفت كه بن لادن و خانواده‌اش نزديك به پنج سال در منطقه آبيت‌آباد پاكستان زندگي كرده‌‌اند.
نظرات بینندگان