arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰

عصبانیت اپوزیسیون سوری از عنان: ما زیر آتشیم، او به بشار چشمک می زند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کوفی عنان، فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه اظهار داشت، از بشار اسد و مخالفانش درخواست خواهد کرد تا به درگیری‌های خود پایان بخشند و به دنبال راهکار سیاسی باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کوفی عنان روز پنجشنبه در قاهره پیش از سفر خود به دمشق در روز شنبه، اظهار داشت: کشتارها باید متوقف شود و ما باید راهی برای اجرای اصلاحات صحیح و حرکت رو به جلو در سوریه باشیم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اظهارات کوفی عنان باعث عصبانیت مخالفان سوریه شده است. مخالفان سوریه اعلام کرده‌اند، "سرکوب مردم توسط دولت" هر گونه چشم‌انداز برای دستیابی به یک توافقنامه از طریق مذاکره را از بین برده است.

هادی عبدالله، یکی از مخالفان در شهر حمص اظهار داشت: در حالی که زیر حملات قرار داریم، هرگونه مذاکره را رد می‌‌کنیم.

یک مخالف دیگر اظهار داشت: درخواست کوفی عنان برای مذاکره شبیه چشمک زدن به بشار اسد است!

در همین حال والری آموس، نماینده سازمان ملل در امور بشردوستانه که در ماموریتی جداگانه وارد سوریه شده، اظهار داشت: شدت تخریب‌ها در منطقه بابا عمرو از شهر حمص وی را تحت تاثیر قرار داده است. آموس اولین مقام ارشد غربی است که از منطقه بابا عمرو بازدید کرده است.

از سوی دیگر همزمان با افزایش فشارهای بین‌المللی به دولت سوریه، عبده حسام‌الدین، معاون وزیر نفت این کشور به دولت بشار اسد پشت کرد تا اولین مقام دولتی پس از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه باشد که استعفا می‌کند. 58 ساله اظهار داشت: من می‌دانم که این اقدام عواقبی برای خانواده‌ام در پی خواهد داشت.

نظرات بینندگان