arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

قدیمی‌ترین اندام مصنوعی جهان / تصویر

در موزه علوم لندن نمونه‌های از قدیمی‌ترین اعضای مصنوعی نگهداری می‌شوند که قدمت قدیمی‌ترین نمونه موجود به دو هزار و 700 سال قبل باز می‌گردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در موزه علوم لندن نمونه‌های از قدیمی‌ترین اعضای مصنوعی نگهداری می‌شوند که قدمت قدیمی‌ترین نمونه موجود به دو هزار و 700 سال قبل باز می‌گردد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، بخشی از موزه علوم لندن به مراحل تکاملی ساخت پروتز یا اعضای مصنوعی بدن انسان اختصاص داده شده است.



در متون قدیمی هند که متعلق به 1400 سال قبل از میلاد است، از پای مصنوعی فلزی سخن گفته شده است که اولین مستندات درخصوص تولید پروتز در دوران باستان محسوب می شود.

قدیمی ترین پروتز موجود در این موزه انگشت پای مصنوعی متعلق به 710-950 سال پیش از میلاد است که در مقبره یک مومیایی زن مصر باستان توسط باستان شناسان کشف شده و جزء نخستین نمونه‌ها محسوب می‌شود.

مدلی از قدیمی ترین پای مصنوعی جهان نیز که در ایتالیا کشف شده بود، در این موزه به نمایش گذاشته شده است. قدمت این پروتز به 300 سال قبل از میلاد باز می‌گردد. نمونه اصلی در جریان جنگ جهانی دوم از بین رفت و مدلی از روی عکس‌های پروتز اصلی ساخته شده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

از دیگر پروتزهای موجود دو دست مصنوعی متعلق به سال های 1500 و 1840 میلادی است که کاربرد بیشتر فلز برای تولید پروتز را نشان می‌دهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
0
0
بسیار خبر جالبی بود - انتخاب از این خبرهای علمی بیشتر بگذار لطفا
نظرات بینندگان