arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

اجرای طرح دعوت به اسلام در آمریکا با شعار جدید آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طرح دعوت اسلامی که از سال 2009 میلادی در آمریکا آغاز شده است، با شعار جدید در سال 2012 میلادی نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش مهر، طرح دعوت اسلامی که در سال 2009 میلادی به همت گروهی از اعضای «محفل مسلمانان آمریکای شمالی» با عنوان Why Islam (چرا اسلام؟) آغاز شد، در سال جدید میلادی به شعار جدیدی به کار خود ادامه می‌دهد.

احمد خالد، مسئول هماهنگی و روابط عمومی مجریان این طرح، اظهار داشت: طرح دعوت اسلامی با این هدف آغاز شده است که به همه شهروندان آمریکایی نشان دهیم که مسلمانان در پی استقرار صلح در جهان هستند و نه خشونت.

وی ادامه داد: این طرح با نصب پوستر و پلاکارد و پارچه‌نوشته در نقاط مختلف آمریکا و حتی روی تعدادی از اتوبوس‌ها و ماشین‌های شخصی آغاز و از شهروندان درخواست شد تا با مراجعه به وب‌سایت www.whyislam.org و یا تماس با شماره‌ تلفن‌هایی که بر روی پوسترها درج شده بود، درباره اسلام اطلاعاتی کسب کنند.

مسئول طرح دعوت اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: طرح دعوت اسلامی آمریکا در سال جدید میلادی با شعار "از اسلام نترسید، آن‌ را درک کنید" آغاز به کار کرده است و پوسترهای مربوطه نیز در حال نصب در نقاط مختلف آمریکا هستند.

نشست علمی تبیین مبانی فقهی اندیشه‌های شهید مزاری برگزار شد

استاد جامعه‌المصطفی در نشست علمی تبیین مبانی فقهی اندیشه‌های شهید مزاری که عصر پنجشنبه در مجتمع عالی فقه برگزار شد با بیان این که اندیشه‌ سیاسی، فلسفه سیاسی و جامعه‌‌شناسی سیاسی از حوزه‌های علوم سیاسی به شمار می‌رود، اضافه کرد: به ارائه راه حل برای معضلات سیاسی جامعه، اندیشه سیاسی گفته می‌شود.

حجت‌الاسلام رسولی، افزود: در جامعه‌شناسی سیاسی، هر فردی می‌تواند با توجه به شرایط زندگی خود نظریه سیاسی ارائه دهد. اما در طرح اندیشة سیاسی، تنها متخصص سیاسی می‌تواند دارای اندیشه سیاسی باشد و آن را در سطح جامعه ارائه کند.

وی اضافه نمود: کمتر کسی در تاریخ سیاسی افغانستان، دارای اندیشه سیاسی بوده است. اما شهید مزاری دارای شخصیتی منحصر به فرد است که توانست از خود الگویی از اندیشه سیاسی ارائه دهد.

استاد جامعه‌المصطفی با عنوان این که شاید بتوان گفت که شهید مزاری تنها اندیشمند افغانی دارای اندیشه سیاسی است، افزود: نظریه نظام سیاسی عادلانه، اندیشة شهید مزاری بود. او در تبیین اندیشه خود، به جزئیات و شاخصه‌های اجتماعی آن نیز پرداخت که نشان از گستره و دقت زیاد در طرح این نظریه دارد.

وی ابراز نمود: در بحث نظام سیاسی و فقهی، دو نظام عدل و جور وجود دارد. فقه شیعه، عدل در نظام، حاکم و رفتار را معیار عدل در حکومت می‌داند و در مقابل، نظامی که قانون اسلامی، حکومت عادلانه و رفتار عادلانه را نداشته باشد، را نظام جور می‌شمرد.
نظرات بینندگان