arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۸۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

حضور ایران در ساده ترین گروه؛ مسیر صعود ایران به جام جهانی هموار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رعه کشی دور پایانی مرحله انتخابی مسابقات فوتبال جهانی  2014 برزیل در آسیا  ظهر جمعه در کوالامپور  مالزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، در پایان این مراسم ۱۰ تیم بر‌تر آسیا برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در دو گروه به شرح زیر قرار گرفتند:

گروه A: کره‌جنوبی، ایران، ازبکستان، قطر و لبنان

گروه B: استرالیا، ژاپن، عراق، اردن و عمان

این مراسم با حضور «کارلوس کی‌روش»، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان و مهدی مهدوی کیا، کاپیتان پیشین این تیم برگزار شد. 
کارلوس کی روش  سر مربی پرتغالی تیم ملی معتقد است شانس خوبی برای رسیدن به هدف داریم. و با برنامه ریزی صحیح برای رسیدن به هدف  رسیدن به جام جهانی دست یافتنی است.

تیمی که می خواهد صعود کند  باید  برایش مهم باشد که به هدف برسد  خود تیم ها  مهم نباشد. با این وجود به نظر می رسد   تیم ایران مقابل  لبنان و قطر کار سختی در پیش  ندارد و  اصلی ترین  حریف ها کره جنوبی و ازبکستان می باشد . طی اخرین اخبار پنج بازیکن ازبکستان  مقابل ایران محروم شده اند . پس بازیکنان  ایران کار راحتی در پیش دارند . البته رقیب اصلی ما کره  جنوبی می باشد  که همیشه بازی های سختی مقابل این تیم داشته ایم . 

به نظر می رسد که  ایران کار راحت تری در  مقابل  تیم های ژاپن ،استرالیا و .. دارد .  در گروه مقابل تیم های ژاپن و استرالیا و  عراق و عمان و اردن   هستند که کار سخت تری در پیش دارند.

گویا سفر به جام جهانی 2014 برزیل  نسبت به دوره های قبل راحت تر شده است و ما می توانیم به به عنوان تیم اول یا دوم به جام جهانی صعود کنیم.

اما در کنار همه این مسایل باید  همه حریفان را جدی بگیریم تا مانند سال های گذشته ناکام در راه رسیدن به جام جهانی نمانیم   وهرک دام از این تیم ها می توانند شگفتی ساز باشند. یکی از بزرگترین دلگرمی فوتبال کنونی ما، حضور کارلوس  کی روش است که به نظر اگر حمایت های  لازم صورت بگیرد می توانیم در جام جهانی  حضور داشته باشیم . 

به هر حال اگر قرعه را خود مسئولان فوتبال ایران می خواستند تعیین کنند و تیم ها را در گروه ایران بچینند به این مناسبی در نمی آمد. در مجموع باید گفت اگر نتوانیم از چنین گروهی صعود کنیم همان بهتر که به جام جهانی نرویم.

واكنش مربيان تيمهاي همگروه ايران

«چون هان‌جین» سرمربي كره جنوبي از جمله چهر‌ه‌های سرشناس حاضر در مراسم قرعه‌کشی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی برزیل از گروه آسیا در مراسم صبح روز جمعه (امروز) در شهر کوالالامپور مالزی بود.

وی که تیمش در گروه اول با ایران، لبنان، قطر و ازبکستان همگروه شد، درباره رویارویی با تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش هشدار داد و اظهار کرد: برای ما حضور در گروه اول یا دوم فرقی نمی‌کرد. هر دو گروه به یک اندازه دشوار هستند که دوره سختی را برای ما بوجود خواهند آورد. هر چند در این مرحله با ژاپن بازی نخواهیم کرد، اما چهار رقیب قدرتمند مثل ایران را پیش رو ‌داریم که باید برای رویارویی با این تیم‌ها فوق العاده آماده باشیم.

آدايف: ترجيح ميدادم بجاي ايران با ژاپن همگروه مي شديم

وادیم آبراموف سرمربی ازبکستان قبل از شروع قرعه‌کشی مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 کنار کارلوس کي روش نشسته بود و با او صحبت می‌کرد. آبراموف پس از قرعه‌کشی در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرآنلاین گفت: «هر دو گروه سخت هستند. ما کار سختی داریم، مخصوصا که در اولین مسابقه باید با ایران بازی کنیم. من ترجیح می‌دادم به جای ایران، با ژاپن همگروه شویم چون قبلا این تیم را برده بودیم و از نظر من تیم راحت‌تری نسبت به ایران است. بازی در ورزشگاه آزادی سخت است اما ازبکستان حریف دست و پا بسته‌ای نیست.»
سرمربی ازبکستان ادامه داد: «ازبکستان گروه سختی دارد ولی ما در مسابقات مرحله قبل نشان دادیم که می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.»

مربي لبنان:کاری را انجام مي دهیم که تا حالا نکرده‌ایم

تئو بوکر سرمربی تیم ملی فوتبال لبنان گفت: «ما الان باید ببینیم کجا هستیم و قبلا کجا بوده‌ایم. 6 ماه قبل اگر در خود لبنان می‌گفتیم به این مرحله می‌رسیم، کسی باورش نمی‌شد. ولی در فوتبال همه چیز ممکن است.»

بوکر در گفت‌وگو با نماینده اعزامی خبرآنلاین به مالزی ادامه داد: «نگاهی بیندازید به مسیری که ما طی کرده‌ایم تا به اینجا رسیده‌ایم. ما در لبنان یک سری چیزها را نداریم. مثل مثل کره و ایران از نظر بازیکن قوی نیستیم. از نظر بازی‌های بین‌المللی هم همین‌طور. لیگ لبنان با لیگ ایران و کره قابل مقایسه نیست. ولی من یک مشت بازیکن جوان دارم که آمده‌ام تا با آن‌ها کار کنم. من فکر می‌کنم همه چیز ممکن است.»

سرمربی لبنان در پایان گفت: «کسی از من انتظار ندارد. ما هر بردی که در لبنان جلوی تماشاگرانمان بیاوریم، برایمان یک جشن ملی است. پس می‌رویم کاری را انجام دهیم که تا حالا نکرده‌ایم.»

نظر مربیان قرمز و آبی درباره قرعه ایران

دنیزلی ایران را شانس اول صعود به جام جهانی خواند و گفت: من مطمئن هستم تیم ایران به عنوان تیم سرگروه به مرحله بعدی و جام جهانی می‌رود.

 مصطفی دنیزلی در تمرین امروز و در پاسخ به سوالی درمورد گروه‌بندی ایران و حضور برخی از بازیکنان در تیم ملی که قبلاً شاگرد وی بوده‌اند گفت: تیم ملی ایران بازیکنان خیلی خوبی دارد و من مطمئن هستم تیم ایران به عنوان تیم سرگروه به مرحله بعدی و جام جهانی می‌رود.

همچنین مظلومی سرمربی تیم استقلال در خصوص قرعه تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم صعود به جام جهانی گفت: صعود به جام جهانی را تبریک می‌گویم. امیدوار هستم که به جام جهانی صعود کنیم و اگر با این نفرات نتوانیم به جام جهانی صعود کنیم جای بحث بسیاری دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که شما مجددا از کی روش انتقاد می‌کنید گفت: اصلا از کی روش انتقاد نمی‌کنم من اولین مربی‌ای بودم که از وی حمایت کردم و برای او آرزوی موفقیت کرد اما باید بپذیریم که متاسفانه فشار بازی‌ها باعث آسیب دیدگی ملی پوشان شده است.

در این مرحله تیم‌ها بازی‌های خود را به صورت رفت و برگشت از سوم ژوئن ۲۰۱۲ تا ۱۸ ژوئن ۲۰۱۳ برگزار خواهند کرد. دو تیم نخست هر گروه مستقیما به جام جهانی صعود خواهند کرد.

 تیم‌های سوم هر دو گروه در مرحله پنجم (پلی آف) انتخابی قاره آسیا به صورت رفت و برگشت روزهای ششم و دهم سپتامبر ۲۰۱۳ به مصاف هم خواهند رفت. تیم برنده در مرحله پلی آف نیز در دو بازی رفت و برگشت به مصاف نماینده پنجم منطقه آمریکای جنوبی می‌رود. 

برنامه دیدارهای تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا به شرح زیر است:

دیدارهای دور رفت:
یکشنبه - ۱۴/۰۳/۹۱
* ازبکستان - ایران

جمعه - ۱۹/۰۳/۹۱
* تیم ملی ایران در این روز استراحت دارد

سه‌شنبه - ۲۳/۰۳/۹۱
* ایران - قطر

سه‌شنبه - ۲۱/۰۶/۹۱
* لبنان - ایران

سه‌شنبه - ۲۵/۰۷/۹۱
* ایران - کره‌جنوبی

دیدارهای دور برگشت:
چهارشنبه - ۲۴/۰۸/۹۱
* ایران - ازبکستان

سه‌شنبه - ۰۶/۰۱/۹۲
* تیم ملی ایران در این روز استراحت دارد

سه‌شنبه - ۱۴/۰۳/۹۲
* قطر - ایران

سه‌شنبه - ۲۱/۰۳/۹۲
* ایران - لبنان

سه‌شنبه - ۲۸/۰۳/۹۲
* کره‌جنوبی - ایران

دیدار رفت پلی‌آف:
جمعه - ۱۵/۰۶/۹۲
* تیم سوم گروه A میزبان این بازی است

دیدار برگشت پلی‌آف:
سه‌شنبه - ۱۹/۰۶/۹۲
* تیم سوم گروه B میزبان این بازی است

دیدار رفت برنده پلی‌آف آسیا با نماینده آمریکای جنوبی:
سه‌شنبه - ۲۳/۰۷/۹۲
* تیم آسیایی میزبان این مسابقه است

دیدار برگشت برنده پلی‌آف آسیا با نماینده آمریکای جنوبی:
سه‌شنبه - ۲۸/۰۸/۹۲
* تیم آمریکای جنوبی میزبان این مسابقه است
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
1
6
شما را به خدا حریفان را دست کم نگیرید و توقع بیجا ایجاد نکنید.
مهدی79
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
9
دست کم گرفتن حریفان باعث سقوط میشود نه صعود!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
2
7
کار و بازی تیم های ما معلوم نیست. یه دفعه در سیدنی با اون شرایط و فشار، استرالیا رو می برن، یه دفعه بازی رو به قطر و بحرین واگذار می کنند ...
رامین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
1
1
اصلا معلوم نیس که بشه صعود کرد. هروقت گروه رو آسون گرفتیم، نتیجه معکوس گرفتیم
نظرات بینندگان