arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

۱۰شهید در حمله هوایی اسرائیل به غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جریان حمله هوایی اسرائیل به غزه  ۱۰ مبارز فلسطینی شهید شده اند. یکی از رهبران  ارشد فلسطینی در این حمله  شهید شده است.

به گزارش شبکه الجزیره، زهیر القیسی، فرمانده کمیته های مقاومت مردمی، که  در حمله هوایی اسراییل به غزه به شهادت رسید، رهبر گروهی است که گیلعاد شالیط،  سرباز اسرائیلی  را به مدت پنج سال به اسارت گرفته بود. گلیعاد شالیط اخیرا با ۱۰۰۰ زندانی فلسطینی مبادله شد.

کمیته های مقاومت مردمی یک گروه مسلح هماهنگ و همسو با جنبش حماس است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرده است که حمله هوایی روز جمعه در پاسخ به پرتاب راکت توسط شبه نظامیان فلسطینی صورت گرفته است.


در این حمله خودروی حامل زهیر القیسی  هدف قرار گرفته شده که به کلی منهدم شده است. گفته می شود محمود حنانی، داماد زهیر القیسی و از فرماندهان کمیته های مقاومت مردمی، از جمله سرنشینان این خودرو بوده که شهید شده است.

کشته شدن این فرمانده ارشد فلسطینی باعث شد تا برخی از گروه های فلسطینی به سوی  اسرائیل راکت شلیک کنند.

جنبش حماس می گوید، در حمله هوایی دیگری توسط اسرائیل در شامگاه جمعه ۸ مبارز کشته شده اند.


ارتش اسرائیل نیز گفته است: حملات هوایی دیگری برای جلوگیری از حمله شبه نظامیان در مرز با مصر صورت گرفته است. ارتش اسرائیل تایید کرده است که روزجمعه سه حمله هوایی انجام شده است.

به گزارش رویترز، یک سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است، راکت های پرتاپ شده به سوی اسرائیل سه زخمی برجای گذاشته است.

پس از کشته شدن زهیر القیسی،  فلسطینیان در غزه اعلام کردند، انتقام این حمله را از اسراییل خواهند گرفت.

ابو عطیه، یک سخنگوی کمیته مقاومت مردمی، گفته است: « برای پاسخ دادن به این جرم نفرت انگیز، رزمندگان ما از  تمام گزینه ها استفاده خواهند کرد. ترور رهبر ما ، باعث نمی شود که مقاومت ما  پایان یابد.»

نظرات بینندگان