arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

اعلمی: بدیلی که بتواند بر جای هاشمی تکیه زند، وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ضو فراکسیون اقلیت هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم وجود هاشمی در راس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به نفوذ و ارتباطات گسترده‌ای که در داخل و خارج کشور دارد، به این نهاد اعتبار و منزلت بخشیده است.

اکبر اعلمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند منکر سهم برجسته آیت الله هاشمی در جریان انقلاب اسلامی ایران شود، اذعان داشت: اگرچه بر کسی پوشیده نیست که من از دیرباز به دامنه و ساختار کنونی نهاد مجمع تشخیص مصلحت نظام و پاره‌ای از عملکرد و رویکرد سیاسی هاشمی در مسئولیت‌هایی که عهده دار آن‌ها بوده است، انتقاد داشتم و دارم ولی نباید استقلال رای، افکار نسبتا روشن و مدیریت خوب وی را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه کاری مجمع معطوف به عملکرد ۳ قوه است، معتقدم وجود هاشمی در راس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به نفوذ و ارتباطات گسترده‌ای که در داخل و خارج کشور دارد، به این نهاد اعتبار و منزلت بخشیده است.

اعلمی با اشاره به عملکرد هاشمی در طول ۳۳ سال پس از انقلاب اسلامی یادآور شد: تجربیات گران سنگ هاشمی در ۳ دهه گذشته در مسئولیت‌های مختلفی همچون ریاست نهاد‌های مجریه، مقننه و خبرگان رهبری و همچنین عضویت و ریاست مستمر در مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به اشراف ۳۳ ساله وی نسبت به مسائل گوناگون، موجب افزایش منزلت و کارآمدی مجمع شده است.

کاندیداي نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: مطمئنا فقدان هاشمی در نهاد تشخیص مصلحت نظام به انسجام و توانمندی این نهاد لطمه وارد می‌کند چرا که تصور من بر این است که در میان افراد مورد وثوق حکومت و رهبری، بدیل مناسبی که بتواند بر جای هاشمی تکیه بزند وجود ندارد.

وي همچنين معتقد است كه با جابه جایی آيت الله هاشمي رفسنجاني در ریاست خبرگان رهبری شاهد تاثیرات منفی فقدان ایشان مبني بر فراجناحي بودن اين مجلس بودیم.

وی در پایان افزود: با توجه به گرایش نظام سیاسی اهمیت حضور هاشمی در راس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیش از پیش آشکار می‌شود. بنابراین اگر نگوییم هیچ کس، کمتر کسی وجود دارد که بتواند جایگزین وی شود و برای حکومت و رهبری مفید فایده واقع شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
3
30
آفرین به آقای اعلمی. این هم از نشانه های مردانگی آقای اعلمی است که در چنین شرایطی از ویژگی های مثبت هاشمی می گوید.
ارومیه
|
NETHERLANDS
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
5
28
امیدوارم اقای هاشمی دوباره انتخاب شوند چون واقعا در این این مقطع زمانی نیاز به تجربه داریم تا شجاعت و حرافی.
نظرات بینندگان