arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

پرونده 34 ساله آزادراه تهران- شمال مختومه می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
:یکی از اولویت های بنیادین وزارت راه و شهرسازی، راه اندازی بخش عمده ای از آزادراه تهران - شمال تا پایان دولت دهم خواهد بود.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلام این مطلب گفت: در شرایط کنونی منطقه یک آزادراه تهران - شمال (حدفاصل تهران - شهرستانک) با پیشرفت فیزیکی حدود 45 درصد مراحل ساخت را می گذراند.
این مقام مسئول از انجام مکاتبه و تذکرات لازم به مجموعه بنیاد بابت تأخیر و کم کاری طرف چینی در فاز اول آزادراه تهران - شمال خبر داد و گفت: در صورت بی توجهی به این درخواست، این امکان وجود دارد که در آینده مذاکراتی برای گرفتن حق مدیریت بنیاد از منطقه یک آزادراه تهران - شمال صورت بگیرد و مدیریت پروژه به یک پیمانکار ایرانی سپرده شود.
احمد صادقی با اشاره به اتمام قطعه اول آزادراه تهران - شمال حداکثر تا پایان دولت دهم تصریح کرد: البته منطقه چهار این پروژه حدفاصل مرزن آباد - چالوس نیز توانسته به پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصد دست یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگرچه برنامه ریزی شده بود که قطعه 4 تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد اما در پائیز سال جاری به دلیل شرایط نامتعارف جوی از جمله بارندگی های بسیار، در بخشی از این قطعه، رانش زمین به وجود آمد.
وی با اشاره به این که مساءله مذکور تأخیری در افتتاح این بخش ایجاد کرد، افزود: پیش بینی می شود با انجام عملیات ترمیمی حداکثر تا پایان نیمه اول سال آینده، قطعه چهار آزادراه تهران - شمال به بهره برداری برسد.
اتمام ساخت با کنسرسیوم های ایرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بلاتکلیفی قطعات 2 و 3 آزاد راه تهران - شمال تاکنون و پایان تعهد دوران مشارکت 10ساله بنیاد برای ساخت قطعات مذکور در سال گذشته گفت: در این زمینه مسوولان وزارت راه و شهرسازی یقین یافتند که بنیاد بصورت همزمان نمی تواند عملیات چهار قطعه آزادراه تهران- شمال را به علت حجم سنگین پروژه مدیریت کند، بر این اساس مقرر شد که بنیاد فعالیتی محدود در قطعه اول و چهارم داشته باشد و از مدیریت اجرایی قطعات 2 و 3 آزادراه تهران- شمال کنار گذاشته شود.
صادقی افزود: بعد از اجرایی شدن این مساءله مذاکراتی با چند کنسرسیوم ایرانی که سابقه فعالیت مطلوب در پروژه های راه سازی کشور داشتند انجام شد.
وی با اشاره به این که در برآوردهای اولیه برای ساخت قطعات 2 و 3 آزادراه تهران- شمال تأمین حداقل هزار و 500 و حداکثر 3 هزار میلیارد تومان، مد نظر قرار گرفت گفت: البته ساخت حدود 40 کیلومتر تونل و 50 پل با دهانه بیش از 100 متر از الزامات اولیه قطعات 2 و 3 آزادراه تهران- شمال به شمار می آید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم قابل سرمایه گذاری در قطعات 2 و 3 آزادراه تهران- شمال از انصراف یکی از کنسرسیوم هایی که قصد سرمایه گذاری در این پروژه را داشت خبر داد و گفت: مذاکرات با کنسرسیوم های ایرانی دیگر که اعلام آمادگی برای حضور در این قسمت از پروژه را داشتند مراحل اجرایی را می گذراند. همچنین پیش بینی می شود حداکثر تا پایان سال آینده بتوان قرارداد عملیاتی ساختن قطعه 2 و 3 آزادراه تهران- شمال را با مشارکت کنسرسیوم های مذکور به نتیجه رساند.

مختومه شدن پرونده 34 ساله

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به این که در بودجه های سنواتی سال 92- 91 وزارت راه و شهرسازی تخصیص منابعی برای آزادراه تهران- شمال مد نظر قرار دارد گفت: پیش بینی می شود با جلب نظر کنسرسیوم های در حال مذاکره برای ساخت قطعات 2و 3 آزادراه تهران- شمال و جذب هزار میلیارد تومان منابع اوراق مشارکت یاد شده بتوان علاوه بر آغاز عملیات قطعات مذکور، بخشی از آن را نیز تا پایان دولت دهم در مرحله بهره برداری قرار داد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور زمان ساخت قطعات 2 و 3 آزادراه تهران- شمال را سه سال عنوان کرد و گفت: با عملیاتی شدن تدابیر مذکور دغدغه قابل توجهی در تأمین اعتبار این پروژه وجود ندارد و می توان با صراحت بیان داشت که پرونده 34 ساله آزادراه تهران- شمال تا زمان حاضر، توسط دولت دهم مختومه خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
1
آقا ميگن وضع مالي كساني كه تو پروژه مشغولن عالي شده. ميشه يه پيگيري كنيد؟
نظرات بینندگان