arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

تولد نوزاد در نقطه صفر مرزی ایران و ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با توجه به بارش سنگین برف و کولاک شدید و مسدود بودن راه روستای ناور در نقطه صفر مرزی با ترکیه و با وجود تلاش راهداران، بازگشایی راه ارتباطی این روستا برای انتقال مادر باردار به بیمارستان میسر نشد و بهورز خانه بهداشت این روستا با تولد فرزند این مادر وی را از مرگ حتمی نجات داد.

بهورز خانه بهداشت روستایی چالدران با تلاش و پشتکار خویش یک مادر باردار را در روستایی در نقطه صفر مرزی این شهرستان از مرگ حتمی نجات داد.

به گزارش انتخاب به نقل از  مهر، قلی زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان چالدران گفت: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک شدید و مسدود بودن راه روستای ناور در نقطه صفر مرزی با ترکیه و با وجود تلاش راهداران، بازگشایی راه ارتباطی این روستا برای انتقال مادر باردار به بیمارستان میسر نشد و بهورز خانه بهداشت این روستا با تولد فرزند این مادر وی را از مرگ حتمی نجات داد.

گلی هادی حیدرانلو بهورز روستایی نیز با اشاره به اینکه این مادر باردار حال مناسبی نداشت، افزود: پس از معاینات اولیه متوجه شدم زمان زایمان دو ماه زودتر از موعد مقرر فرا رسیده که پس از تماس تلفنی با مرکز بهداشت و درمان چالدران و بهره گیری از راهنماییهای لازم از پزشکان و با توکل بر خداوند زایمان این مادر باردار را با موفقیت انجام دادم.

در مدت 8 روز وقوع کولاک شدید در چالدران، راهداران اداره راه و ترابری این شهرستان نیز در قالب 30 گروه با تلاش شبانه روزی جان 3 مادر باردار را از مرگ نجات دادند، ارتفاع برف در برخی از مناطق به 7 متر می رسد.
نظرات بینندگان