arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

دلسوزی مجلس درمورد دولت، تأیید تخلفات دولت است

علی اصغر یوسف نژاد با بیان اینکه مجلس معمولاً با دلسوزی‌، تخلف دولت را در آوردن لایحه بودجه، نادیده گرفته است گفت: اینکه برای قانونی که دولت اجرا نکرده مجدداً قانون دیگری وضع کنیم، تأیید قانون‌گریزی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز با کلیات طرح اجازه دریافت و پرداخت های دولت در ماه های فروردین و اردیبهشت سال 1391 مخالفت کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ علی اصغر یوسف نژاد با بیان اینکه مجلس معمولاً با دلسوزی‌، تخلف دولت را در آوردن لایحه بودجه، نادیده گرفته است گفت: اینکه برای قانونی که دولت اجرا نکرده مجدداً قانون دیگری وضع کنیم، تأیید قانون‌گریزی است.

وی با بیان اینکه مجلس تکلیفی برای آوردن این طرح نداشته است افزود: این وظیفه دولت بود که می‌بایست با ارائه لایحه چند دوازدهمی به مجلس برای ماه های اولیه سال 1391 تکلیف خود را مشخص می کرد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه موافقان این طرح گناه را به گردن مجلس می اندازند و معتقدند زمان آوردن بودجه با انتخابات یکی بود و این باعث تأخیر در تصویب لایحه بودجه شده اشتباه است.

وی افزود: دولت می‌بایست لایحه بودجه را قبل از 15 آذر به مجلس می آورد، در حالی که 15 بهمن لایحه بودجه به مجلس آورده شد.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس ماده 216 آیین نامه داخلی‌، بودجه چند دوازدهمی باید به صورت لایحه به مجلس آورده شود و دولت این کار مهم را انجام نداده است تصریح کرد: مجلس در حال دلسوزی برای دولت است و این دلسوزی مجلس درمورد دولت در اصل تأیید تخلفات دولت از قانون است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اینکه از سال 1384 که آغاز دولت آقای احمدی نژاد است لایحه بودجه همیشه با تأخیر به مجلس آمده است گفت: مجلس هم همیشه به خاطر دلسوزی‌، این تخلف دولت را تأیید کرده است و به نظر من این رفتار مجلس مناسب نیست.

یوسف نژاد با بیان اینکه در قبال تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه، مجلس به جای دلسوزی باید از بعد نظارتی خود استفاده کند تأکید کرد: باید دولت را در این زمینه مورد سؤال قرار داد نه اینکه مجلس را متهم کنیم.

وی افزود: قانونی که مجلس تصویب کرده است باید ازجانب همگان و ازجمله دولت و خواص اجرایی شود.
نظرات بینندگان