arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

مه‌آفرید خسروی دفاع نکرد / وکیل متهم استعفا داد

مه‌آفرید امیرخسروی متهم ردیف اول پرونده دومین جلسه دادگاه فساد بزرگ بانکی برای ارائه توضیحات در جایگاه قرار گرفت و به دلیل اینکه وکیلش انصراف خود را از حضور در این پرونده اعلام کرده، از دفاع امتناع کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فارس نوشت:

مه‌آفرید امیرخسروی متهم ردیف اول پرونده دومین جلسه دادگاه فساد بزرگ بانکی برای ارائه توضیحات در جایگاه قرار گرفت و به دلیل اینکه وکیلش انصراف خود را از حضور در این پرونده اعلام کرده، از دفاع امتناع کرد.

بعد از پایان توضیحات و اظهارات دو متهم پرونده در مقام مطلع، از دقایقی قبل مه‌آفرید امیرخسروی متهم ردیف اول پرونده در جایگاه قرار گرفت.

متهم با بیان اینکه وکیل من غروب چهارشنبه انصراف خود را از ادامه حضور در پرونده اعلام کرده است، از دفاع امتناع کرد و خواستار دفاع از خود در جلسه بعدی محاکمه شد.

قاضی سراج نیز با این درخواست متهم موافقت کرد.

نماینده دادستان گفت: وکیل مه‌آفرید امیرخسروی با استدلال حرام بودن دفاع از این متهم، اعلام استعفا کرد.

مه‌آفرید امیر خسروی وقتی در جایگاه قرار گرفت با بیان اینکه وکیلش از ادامه حضور در پرونده استعفا داده است، از قاضی خواست دفاعیات خود را در جلسه بعدی محاکمه بیان کند.

فراهانی نماینده دادستان گفت: به همه وکلای مدافع در این پرونده اطلاع دادیم که بیایند و پرونده را مطالعه کنند هرچند وظیفه و الزام قانونی ما نبوده است.

وی ادامه داد: در مطالعه پرونده هم توسط وکلای مدافع هیچ مانعی ایجاد نشده است و بسیاری از وکلا آمدند و پرونده را مطالعه کردند.

فراهانی خاطرنشان کرد: وکیل مدافع مه‌آفرید امیرخسروی مدتی خارج از کشور بود و در بازگشت به ایران به دادستانی آمد و گفت برخی دوستان عنوان کردند حق‌الوکاله من به دلیل دفاع از خسروی حرام است و این آقای وکیل هم با همین استدلال اعلام استعفا کرد.

در پایان اظهارات نماینده دادستان، قاضی سراج با عدم دفاع مه‌آفرید در این جلسه موافقت کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
0
یکی توضیح دهد که واقعاً در جمله زیر بخش «هرچند...» صحیح است؟
«به همه وکلای مدافع در این پرونده اطلاع دادیم که بیایند و پرونده را مطالعه کنند هرچند وظیفه و الزام قانونی ما نبوده است»
یعنی در قوانین موجود وکیل باید بدون مطالعه پرونده و مستندات اتهام، دفاع کند؟!
نظرات بینندگان