arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

هشدار فرهاد رهبر: دانشگاه تهران با يك زلزله 3 ريشتري فرو مي ريزد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس دانشگاه تهران با اشاره به وضعيت ساختمان‌هاي دانشگاه تهران و قدمت بيش از 40 سال ساختمان‌هاي آن، گفت: اگر اتفاقي براي دانشگاه رخ دهد من مسئوليت آن را نمي‌پذيرم چرا كه اين دانشگاه با يك زلزله سه ريشتري فرو مي ريزد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاه و حوزه» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر فرهاد رهبر امروز در نشست مطبوعاتي هيات رييسه دانشگاه تهران با اشاره به وضعيت بودجه دانشگاه با بيان اينكه در سال آينده 200 ميليارد تومان براي بودجه دانشگاه در نظر گرفته شده است اين در حاليست در صورتي كه اين رقم تصويب شود 60 ميليارد تومان آن مربوط به بدهي دانشگاه تهران به بانك مركزي در زمينه " طرح توسعه" است.

وي افزود: در سال 84 حدود 160 ميليارد تومان به منظور تملك طرح توسعه براي دانشگاه‌هاي تهران و علوم پزشكي تهران در نظر گرفته شده است كه اين اعتبار به اتمام رسيده اما هنوز طرح توسعه دانشگاه تهران باقي مانده است.

رييس دانشگاه تهران افزود: سال گذشته نيز50 ميليون تومان براي بازپرداخت بدهي بانك مركزي براي دانشگاه تهران در نظر گرفته شد اما تا كنون رقمي از آن تخصيص نيافته است كه بتوانيم آن را ارائه دهيم.

وي با بيان اينكه دانشگاه تهران در سال جاري حدود 35 ميليارد تومان كسري دارد، تصريح كرد: دانشگاه در بحث حق التدريسي‌ها، گرنت اساتيد و همچنين طرح‌هاي دانشجويان بدهكار است. به عنوان نمونه دانشگاه بايد براي بحث پايان نامه دانشجويان كارشناسي ارشد 300 هزار تومان و براي رساله دكترا نيز يك ميليون تومان ارائه كند كه علاوه بر اينكه اين رقم بسيار براي دانشجويان كم است اما در اين زمينه نيز كلي بدهكار هستيم.

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به فضاي فيزيكي و قدمت ساختمان‌هاي دانشگاه تهران نيز گفت: دانشگاه تهران يك ميليون متر مربع ساختمان دارد و عمر متوسط ساختمان‌هاي دانشگاه بالاي 40 سال است.اگر هزينه نگهداري هر متر آن را 10 هزار تومان در نظر بگيريم مي‌توان ملاحظه كرد كه دانشگاه تهران به چه ميزان براي تعمير و تجهيزات بودجه نيازمند است.

فرهاد رهبر با بيان اينكه برخي از خوابگاه‌هاي دانشگاه تهران بيش از 60 سال قدمت دارد، گفت: دانشجويي نصفه شب به بنده ايميل زد كه سقف خوابگاه ريخته است و در اين زمينه بايد دانشگاه تهران را جزو مناطق محروم در نظر بگيرند و بودجه‌اي براي تعمير و تجهيز آن در نظر گيرند.

رييس دانشگاه تهران افزود: همانطور كه در سال 84، چهار هزار ميليارد تومان براي بازسازي مدارس در نظر گرفته شد امروز نيز دانشگاه نيازمند يك بودجه مناسب براي مقاوم سازي خود است.

دانشگاه تهران در حال برنامه ريزي براي كاهش هزينه‌هاست

رييس دانشگاه تهران با تاييد اينكه برخي از دانشكده‌ها و پرديس‌هاي دانشگاه تا 500 درصد به علت هدفمندي يارانه‌ها، رشد هزينه‌اي داشته‌اند گفت: اين ميزان افزايش هزينه به علت افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي در سال جاري بوده است.

وي با بيان اينكه دانشگاه تهران در حال برنامه ريزي براي كاهش هزينه‌هاست افزود: همچنين دانشگاه توانسته است با صرفه جويي بخش قابل توجهي از هزينه‌هاي خود را كاهش دهد اما قاعدتا همچنان در اين راستا مشكل داريم.

وي افزود: حدود 10 هزار دانشجوي خوابگاهي ما يارانه حامل‌هاي انرژي دريافت مي‌كنند كه تمام اين يارانه‌ها در منزل شخصي خود آنها صرف مي‌شود و از طرف ديگر ما بايد هزينه‌هاي آنان را در دانشگاه پرداخت كنيم.

وي در عين حال اظهار كرد: موافقت نامه و مصوبه‌اي از سوي مسئولين صادر شده تا در دانشگاه تدابيري انديشيده شود كه مشكل دانشجويان كاهش يابد.

فرهاد رهبر در خاتمه با بيان اينكه دانشگاه تهران با اصلاح ساختار اداري خود توانسته است هزينه‌هاي خود را مديريت و صرفه جويي كند خاطرنشان كرد: دانشگاه تهران داراي 700 آزمايشگاه است كه در تعمير و تجهيز آزمايشگاه‌ها با مشكل جدي مواجه است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
0
.
.
.


دانشگاه تهران كه سهله..........
.


خود مراكز امدادي : اتش نشاني - اورژانس - بيمارستنها همزمان خراب ميشن
.
.
ایشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
0
دانشگاه های معتبر دنیا تا 200 سال هم عمرشون هست اما کسی نگرانی نداره چون همه چیز روی حساب و کتابه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
0
ظاهرا این آقا حافظه خوبی ندارند .....
در زمان زلزله های یوش ، بلده و منجیل قدرت زلزله که در تهران ثبت شد حدود 4 تا 4.2 بود (؟؟؟؟؟!!)
رئیس دانشگاه تهران ؟؟؟!!!!!!
نظرات بینندگان