arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

کودتا علیه امیر قطر قطعی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع آگاه در پایتخت ترکیه با اشاره به دور جدید جنگ قدرت میان خاندان حاکم تاکید کردند تصمیم کودتا علیه امیر قطر قطعی است اما زمان آن هنوز نامعلوم است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، منابع آگاه در پایتخت ترکیه تاکید کردند اعضایی از خاندان امیر قطر و شماری از معارضان حمد بن خلیفه آل ثانی از شش ماه پیش تاکنون در ترکیه به سر می‌برند.

این منابع گفتند ترکیه به اتفاق آمریکایی‌ها برای سرنگونی امیر قطر  و رساندن فرزندان آل ثانی و دشمنان حمد به قدرت که از سال ۱۹۷۲ به حاشیه کشیده شده‌اند توطئه کرده بودند اما به دنبال شکست طرح ضدسوری، رقیب حمد پناهنده سیاسی در ترکیه شد و به رغم زخمی شدن فرزندش در حادثه رانندگی در قطر نتوانست به این کشور بازگردد.

 در ۲۷ ژوئن ۱۹۹۵ امیر فعلی قطر که در آن مقطع مسئولیت ولیعهدی را برعهده داشت؛ علیه پدرش (امیر وقت) دست به کودتای سفید زد. پدر امیر فعلی قطر یعنی شیخ خلیفه از زمان کودتا تاکنون در خارج از قطر حضور دارد.

منابع ترکیه ادامه دادند قطر نیز برای کسب حمایت ترکیه طرح انتقال گاز به ترکیه را پیشنهاد داده است و این کشور را با طرح‌های دیگر نیز فریب داده است تا اندیشه حمایت از معارضان قطری در راستای سرنگونی حمد بن خلیفه آل ثانی را  از سر بیرون کند.

نگرانی کنونی امیر قطر در سایه جنگ پنهانی قدرت در این کشور نشان می‌دهد که تصمیم‌ برای سرنگونی امیر قطر اتخاذ شده است اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
2
8
قطر یکی از مرفه ترین و رو به پیشرفت ترین کشورهای منطقه است
میزبانی جام جهانی
پیشرفت اقتصادی
رفاه اجتماعی
وضعیت خوب حقوق بشر


چه دلیلی برای تغییر حکومت وجود داره؟
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
2
5
امير قطر خيلي زرنگه...همرو دور ميزنه..از ايران گرفته تا عربستان و تركيه و امريكا....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
2
4
شما که عربی توضیح بده معارض یعنی چی
نظرات بینندگان