arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

برف و یخبندان در عربستان سعودى + تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : تلفیق شترها ، رمل و بیابان و اعراب ذوق زده با برفها ، تصاویر جالبی را به ثبت رسانده است؛ ریزش برفى که همه جا را پوشاند و شدت سرمایى که به 5 درجه زیر صفر رسید، اهالى شهر تبوک و مناطق شمالى سعودى را نه تنها از کوه و دشت پیمایى باز نداشت، بلکه موجب شگفتى و شادى و شعف مردم گشته، آنها را به بیرون از خانه ها کشاند.

 

 
 


 

برف مردم را به خارج از خانه ها کشاند

العربیه در این زمینه گزارش داد:  مردمى که هواى لطیف و خنک را جویا بودند و از فضاى سفیدِ دشت و کوه و دره ها خوشنود بودند، از صبح روز گذشته (شنبه 4-3-2012) به ویژه در مناطق علقان و اطراف آن گشت و گذار نمودند، خیمه زدند، آتش روشن کردند، کباب خوردند، قهوه ى داغ نوشیدند و گل گفتند و گل شنیدند.

هواشناسى تبوک مى گوید: فضاى برف و سرماى کنونى در این شهر و مناطق اطراف تا 24 ساعت آینده ادامه دارد. درجه حرارت بویژه در ساعات پایانى روز و بامدادان بسیار پایین و غالباً زیر صفر اعلام مى شود.

 

 


 

یک منظره از تبوک در1500 کیلومترى ریاض پایتخت سعودى

با این حال هواشناسى کل کشور سعودى پیش بینى کرده است که کاهش قدرت دید رانندگان تا مسافت کمتر از دو کیلومتر بر اثر بادهاى غبارآلود تا عصر روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. این وضعیت غالباً در مکه مکرمه، مدینه ى منوّره، شهر تبوک و اطراف آن و ارتفاعات جنوب غربى سعودى برقرار خواهد بود.

عادت بسیارى از عربها این است که هر گونه نعمت خدا را سپاس گویند و فرصت هاى شاد را از دست ندهند. آنها حتى در مکالمات روزمره ى عادى خود "الحمد لله"، "شکر خدا" و "ماشاء الله" زیاد بکار مى برند. به زبان ساده باید گفت "با خودشان دعوا ندارند".

 

 

 

برف بازی در وسط بیابان

از صبح دیروز تا بحال تلفنهاى همراه در منطقه از کار نیفتاده است. خیلى از جوانانى که به دشت و صحرا و ارتفاعات رفته اند، دوستان خود را براى مشارکت در شادى خویش فرا مى خوانند.

هواشناسى مى گوید در مناطق شمالى احتمال صاف شدن هوا با کمى ابر وجود دارد. به نظر مى رسد مناطق کوهستانى عسیر و جازان با این وضع جاذبه ى بیشترى براى گردشگرى بیابند.

 

 

 

چند سعودى براى گرم شدن آتش روشن کرده اند

در حالى که مناطق شرقى و مرکزى سعودى شاهد بادهاى نسبتاً غبارآلودى است که رو به جنوب و جنوب غرب این کشور دارد. لیکن آنچه که در این میان "رویداد شادى بخش" به نظر مى رسد، یعنى پوشش سفید زمین نقل محافل و مجالس سعودى ها شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
17
تو عکس سوم بنده خدا هنگ کرده
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
3
20
جل الخالق مگه عربستان برف هم میاد؟ من فکر میکردم اونجا یه بیابون لم یزرعه ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
هر 700 سال یکبار
اونهم فقط مناطق معدودی در شمال
نظرات بینندگان