arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۲۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰

آغاز «بازی کثیف» بحرین برای حذف تیم ملی فوتبال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرانجام، انتخابات ـ پس از کش‌وقوس‌های فراوان و حرف و حدیث بسیار ـ باز هم علی کفاشیان را بر کرسی ریاست فوتبال نگه داشت و او توانست با نزدیک دو برابر رأی نسبت به کاندیدای وزارت ورزش، پیروز فدراسیون فوتبال باشد.

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، در حالی برگزار شد که هرچند با اما و اگرهای بسیار همراه بود، سرانجام کفاشیان پیروز انتخابات شد و رقبای وی هم پیروزی وی را پذیرفتند و بنا بر این شد که کفاشیان، یک دوره چهار ساله دیگر، سکان هدایت فوتبال کشور را ـ به رغم همه ناکامی‌ها و شکست‌های خرد و کلان ـ بر عهده بگیرد!

اما در آن سوی مرز‌ها، خبرهایی منتشر شده است، مبنی بر اینکه بحرینی‌ها ـ که نفوذ بسیاری در فیفا دارند ـ منتظرند تا با القای شبهه در انتخابات فدراسیون فوتبال و جا انداختن نفوذ دولت در این انتخابات، فوتبال ایران را تعلیق کنند تا مقدمات راهیابی تیم خود را فراهم آورند، زیرا در صورتی که ایران تعلیق شود، این بحرین است که می‌تواند جایگزین فوتبال ایران در مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا باشد.

ولی فراموش نکنیم، شیخ سلمان ابن ابراهیم آل خلیفه بحرینی، سابقه ریاست کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال را نیز دارد و از آنجا که مسئولان فوتبالی ما، همان اندک نفوذ ایران در تشکیلات فیفا و «ای‌.فی‌.سی» را هم از دست داده‌اند، گویا ادامه شبهه افکنی در انتخابات فدراسیون فوتبال در این مقطع زمانی ممکن است، به مسأله‌ای تبدیل شود که منافع ملی و حیثیت فوتبالی ایران را در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی بر باد دهد.

بنا بر این گزارش، مدیران فدراسیون بحرین پس از حذف از بازی‌های مقدماتی جام جهانی به توصیه برخی از مشاوران غیر بحرینی خود، درصدد بودند با فرافکنی، به هر دری بکوبند تا نقطه ضعفی از ایران بگیرند تا شاید مجوز حضور در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل را به دست آورند.

ناگفته نماند که مشاوران فدراسیون فوتبال بحرین، که از دوستان بین‌المللی شیخ سلمان ابن ابراهیم آل خلیفه به شمار می‌روند، به او ـ که سابقه ریاست کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال را نیز دارد ـ پیشنهاد کردند، رخدادهای مربوط به فوتبال ایران به ویژه مباحث انتخاباتی این فدراسیون را به دقت رصد کرده تا در صورت برخورد قانونی با فدراسیون فوتبال ایران، به ‌دلیل دخالت‌های خارج از این فدراسیون و تعلیق فوتبال ایران، تیم ملی فوتبال بحرین به مرحله بعدی راه یابد!

در پی این پیشنهاد، رئیس فدراسیون فوتبال بحرین ـ که از نفوذ بسیاری در نزد مدیران ارشد فیفا برخوردار است ـ بلافاصله پس از این ماجرا، شماری از کارشناسان فوتبال بحرین را مأمور رصد کردن اخبار انتخابات فوتبال ایران کرد تا در صورت بروز کوچکترین نشانه‌ای، از دخالت در نتیجه انتخابات فوتبال ایران و با استفاده از فضای ضد ایرانی موجود در مقر فیفا، زمینه برخورد انضباطی با فوتبال ایران را فراهم آورند تا به این وسیله، حذف ایران از رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل فراهم آید.

ولی در عین حال، دوستان مشترک مدیران فوتبال ایران در مقر فیفا به محض دیدن تحرکات مشکوک مدیران فدراسیون بحرین، موضوع را به مسئولان فوتبال ایران خبر دادند تا خدشه‌ای به جایگاه بین‌المللی فوتبال ایران وارد نشود؛ اما نفوذ نداشتن بالای ایران در دو نهاد بین‌المللی فوتبال در جهان و قاره آسیا، موجب شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا به توصیه مسئولان فیفا، دبیرکل سابق این کنفدراسیون و عضو کمیته روابط بین‌الملل، فوتبال آسیا را به عنوان ناظر انتخابات فدراسیون فوتبال ایران راهی تهران کنند تا چنانچه سرنوشت انتخابات فوتبال ایران غیر طبیعی رقم بخورد، وی همه چیز را به مسئول بالادستی‌اش ـ که یکی از دوستان شیخ سلمان است ـ گزارش کند و برای حرکات بعدی دست به کار شود.

این گزارش می‌افزاید، مسئولان فدراسیون فوتبال ایران، با آگاهی از این شرایط، فضا را برای برگزاری انتخابات سالم آماده کردند، ولی در این میان، نامه سازمان بازرسی کل کشور شب پیش از انتخابات، معادلات را تغییر داد.

هرچند کفاشیان، می‌دانست این ماجرا زمینه حساسیت فیفا را به دنبال خواهد داشت، در برابر پیشنهاد تعویق زمان برگزاری انتخابات مقاومت کرد تا خطری فوتبال ایران را تهدید نکند.

به ‌دنبال برگزاری انتخابات فدارسیون فوتبال، گروه چشمگیری از فوتبالی‌ها گمان کردند که خطر به کلی از بین رفته است؛ اما فرستادن سومین نامه سازمان بازرسی و احتمال ابطال انتخابات فدراسیون فوتبال، یک بار دیگر، چراغ خطر را روشن کرد.

با این حال، اخبار نیمه رسمی، حکایت از آن دارد که پس از اظهارنظرهای مسئولان دستگاه ورزش درباره نتیجه انتخابات فدراسیون فوتبال، فعالیت‌های پنهانی تیم بحرینی دوباره آغاز شده و آنان به دقت رخدادهای روزهای اخیر را رصد می‌کنند تا با جمع‌آوری مستندات و مدارک لازم از میان اظهارنظرهای مقام‌های ایرانی و تصمیم‌های احتمالی، به حرکت نهایی برای تعلیق فوتبال ایران شتاب بدهند.

همچنین منابع خبری از داخل فدراسیون فوتبال، مدعی هستند که رئیس و هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با دریافت اطلاعات دقیق از رایزنی شیخ سلمان به دنبال راهکار قانع کننده‌ای هستند تا مانع از به ثمر رسیدن تلاش‌های وی شوند.

گفته می‌شود، مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم دارند، در مقطع کنونی، از بیان هر اظهارنظری درباره این ماجرا خودداری کنند.

در مقابل، رسانه‌ها از جمله یکی از سایت‌های معروف انگلیسی، با بزرگ‌نمایی موضوع ابطال انتخابات فوتبال ایران، درصددند تا حساسیت فیفا را دو چندان کنند تا این نهاد بین‌المللی، همان‌گونه که در سال 2006 میلادی، فعالیت‌های فوتبال ایران را به حالت تعلیق درآورد، بار دیگر چنین تصمیمی بگیرد؛ با این تفاوت که گفته می‌شود، جریان‌های ضد ایرانی در تلاش هستند این بار فیفا را متقاعد کنند که محرومیتی پنج ساله برای فعالیت‌های بین‌المللی فوتبال ایران در نظر بگیرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
2
شما یکی دو روز عقبید.
خوشبختانه فیفا انتخابات را تایید و در سایت خود درج کرد.
قاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
1
1
با سلام و خسته نباشید؛ به نظر بنده، تیتر بالا به هیچ وجه منصفانه و منطقی نیست. از قدیم گفتند: " آن را
که حساب پاک است،از محاسبه چه باک است؟ "
پس اگه ما خودمون مشکلی نداشته باشیم- که متاسفانه در بسیاری از موارد داریم- نه بحرین و نه هیچ کس دیگه کاری نمی تونن بکنن. بهتر بود که تیتر،این باشه: آغاز تلاش بحرین برای " سوء استفاده " از کش و قوس ها و اختلافات غیرمسئولانه در دستگاه ورزش کشور. و یا: آغاز تلاش بحرین برای " گرفتن ماهی از آب گل آلود" فوتبال ایران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
2
به اونا چه؟ایراد از خودمونه با اون انتخابات عجیب فدارسیون.ما هم بودیم همین کار رو میکردیم.جام جهانی کم چیزی نیست
حسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
2
11
انگار آنها تو کره ماه دارن توطئه می کنن و ما از همه قوانین بی خبریم. خوب به قوانین فبفا رجوع کنیم چرا باید از اجرای قانون بترسیم!
ميرزاقلمدون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
2
وقتى همه چيز سياسي باشه ، انتظارى بيش از اين حركات و فعاليتها نميره، چرا هيچكس نميخواد بفهمه كه دولت و دولتيان و سياسيون بايد دست از سر ورزش اين مملكت بردارند!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
2
بابا این کفاشیان کی فوتبال این مملکت باید ضرر بده ....
ارومیه
|
NETHERLANDS
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
0
3
وقتی مشکل از داخل باشه نمیشه کاری کرد.
فیفا که ایران نیس قاونون شل باشه یا بشه دور زد.
ولی چون مشکل داخلیه هیچ کاری نمیتونیم بکنیم.
نظرات بینندگان