arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰

ساخت قویترین بتن مسلح جهان در ایران با توانایی مقاومت برابر مخرب‌ترین بمبها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مجله انگلیسی در گزارشی که بیانگر پیشرفت خیره کننده ایران در عرصه فناوریهای روز جهان است، نوشت: ایران قویترین بتن مسلح جهان را ساخته است که قدرت جدیدترین بمبهای ضداستحکام آمریکایی را به چالش می کشد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، مجله اکونومیست در آخرین شماره خود طی گزارشی نوشت: زمین لرزه های پی در پی در ایران طی سالهای گذشته، مهندسان ایرانی را به تولید قویترین بتن مسلح جهان واداشته که حتی توانمندی بمبهای ضد استحکامات آمریکایی که به تازگی تولید شده اند را مورد شک و تردید قرار داده است.

این مجله انگلیسی در ادامه با اشاره به پیشرفتهای متعدد ایران در عرصه فناوریهای روز جهان، تاکید می کند: ایران به فرمولی در ساخت بتن مسلح رسیده که این کشور را در این عرصه در جایگاه نخست جهان قرار می دهد.

بنابراین گزارش، بتن جدی ساخته شده از سوی مهندسان ایرانی که کشورشان را معرض خطر زلزله می بینند (Ultra high performance concrete) یا همان UHPC نام دارد که البته می توان از آن در مستحکم تر کردن و حفاظت از تاسیسات هسته ای و منع تاثیرگذاری زمین لرزه بر نیروگاههای اتمی استفاده کرد تا جایی که می توان گفت حتی در برابر بمبهای ضداستحکام آمریکایی نیز مقاومت می کند.

اکونومیست در ادامه نوشت: اخیرا نشانه های نگرانی را به طور آشکار می شد در چهره "لئون پانتا" وزیردفاع آمریکا مشاهده کرد که اعلام کرد بمب آمریکایی Massive Ordnance (نوع جدید آن Penetrator MOP) نیاز به پیشرفته سازی و توسعه دارد تا بتواند به پایگاههای ایرانی در اعماق زمین برسد.

البته این مجله انگلیسی تاکید کرد: احتمال زیادی وجود دارد که در صورت توسعه و پیشرفته تر کردن، باز هم این بمب ضداستحکام آمریکایی توانایی تخریب بتن مسلح جدید تولید شده از سوی ایران را نداشته باشد.

در ادامه گزارش فوق تصریح شده است: بتن جدید تولید شده از سوی ایران که در عرصه بین المللی به نام UHPC معروف است همچون بتنهای عادی حاوی سیمان و خاک بوده اما علاوه بر این مواد حاوی عناصری معدنی و خالصی همچون کوارتز است که  آن را برای فشارهای بسیار سنگین آماده می کند. تا جایی که از بتن Ductal ساخته شده از سوی فرانسه نیز قویتر است.

اکونومیست تاکید می کند: با وجود تمامی این ویژگیها مهندسان ایرانی از قویترین بتن مسلح جهان در مسائل صلح آمیز همچون ساخت سدها و سیستمهای فاضلاب استفاده می کنند والبته همواره در تلاش برای پیشرفت و توسعه محصول خود هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
1
30
اين بتن ها صلح آميز هستند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
!!!!!!!!!!!!!!!!
یادت رفته بذاری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
1
شما به دنبال ساخت بمب بتنی هستید!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
3
امیدوارم در قسمت جدول بندی خیابانهای خودمان هم استفاده کنند تا مثل سیمان های فعلی بعد از 3 ماه لب ریز و شکسته نشوند.
نظرات بینندگان