arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰

مرتضوی تفهیم اتهام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرانجام و پس از گذشت زمان نسبتا طولانی، گویا قرار است که پرونده متهم ردیف نخست حادثه کهریزک به جریان بیافتد.

شنیده‌های خبرنگار «تابناک» حاکی است، سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران تفهیم اتهام شد.

بر اساس این گزارش، مرتضوی که در پرونده حادثه کهریزک متهم بود، در زمینه‌های «معاونت در قتل»، «نقض حقوق شهروندی» و «هتک حیثیت ناجا» تفهیم اتهام شده است و احتمالا به زودی به محاکمه خواهد رسید.

این در حالی است که دادستان سابق تهران و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا، در تیرماه سال جاری خبر از برائت خود در اتهامات این پرونده داده بود اما اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش «تابناک»، پس از گذشت یک‌سال از حادثه کهریزک (که در آن زمان به عنوان بازداشتگاه نیروی انتظامی، برای نگهداری اراذل و اوباش، مورد استفاده قرار می‌گرفت) و کشته شدن سه تن و شکنجه شماری از بازداشت شدگان، سعید مرتضوی که در آن زمان دادستان تهران بود، با حکم شعبه یک دادگاه انتظامی قضات، از سمت خود عزل شد و ادامه کار وی به حالت تعلیق در آمد.

از آن زمان به بعد، وی بار‌ها در صدد رفع اتهام خود بر آمد و حتی پس از قرائت گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از حادثه دلخراش کهریزک، سعی کرد که با انتشار یک جوابیه، از اتهامات خود تبرئه بجوید اما دستگاه قضایی دفاعیات وی را نپذیرفت و به عقیده ناظران حقوقی، صدور حکم تعلیق برای وی، این تعبیر را در پی داشت که او نخستین متهم حادثه کهریزک شناخته شده‌ است.
نظرات بینندگان