arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

برگزاری اعتصاب غذا در عربستان در اعتراض به بازداشت فعال سیاسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پرس تی وی نوشت: فعالان عربستاني قصد دارند در اعتراض به بازداشت محمد البجادي، فعال سرشناس حقوق بشر در اين کشور، در رياض دست به اعتصاب غذا بزنند.


همچنين، اعلام همبستگي با زندانيان سياسي و درخواست براي آزادي فوري آنان از ديگر اهداف اين اعتصاب غذا است که از سوي انجمن حقوق مدني و سياسي عربستان سازمان‌دهي شده است.

محمد القحطاني، فعال عربستاني گفت: "ما اميدواريم که بتوانيم توجهات را به موضوع محمد البجادي و افراد ديگري همچون او جلب کنيم، زيرا متاسفانه دولت به حرف مردم گوش نمي‌دهد. بنابراين، ما مي‌خواهيم جامعه جهاني را آگاه کنيم تا فشارهاي لازم را وارد آورند."

بر پايه اعلام انجمن حقوق مدني و سياسي عربستان، تا کنون بيش از ۳۸ فعال براي شرکت در اين اعتصاب دو روزه که تا پايان هفته جاري ادامه خواهد داشت، ثبت نام کرده‌اند.

البجادي، رهبر انجمن حقوق مدني و سياسي عربستان، مارس ۲۰۱۱ به علت حمايت از تجمع خانوادگي زندانيان سياسي در برابر ساختمان وزارت کشور عربستان بازداشت شد.

فعالان عربستاني مي‌گويند بيش از ۳۰ هزار زنداني سياسي در سراسر اين کشور وجود دارد که به گفته انجمن حقوق بشر عربستان به طور فيزيکي و روحي مورد شکنجه قرار مي‌گيرند.

همچنين، فعالان حقوق بشر مي‌گويند که بيشتر زندانيان بدون محاکمه و اتهام مشروع و تنها به دليل سوءظن دستگير شده‌اند.
نظرات بینندگان