arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

برج میلاد به استقبال نوروز ‌می‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل برج میلاد گفت: برج میلاد با مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی‌، تفریحی در قالب جشنواره نوروزی برج میلاد تهران از 25 اسفند لغایت 17 فروردین 91 میزبان شهروندان و هم میهنان ایرانی و مهمان خارجی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد هوشیار(مدیرعامل برج میلاد) شب گذشته(22 اسفند) در مراسمی، به تشریح فعالیت‌های این برج در جشنواره نوروزی 91 پرداخت.

او با بیان اینکه برج میلاد ششمین برج مخابراتی جهان و قطورترین جزیره مخابراتی دنیاست،‌ اظهار داشت: این سازه که نماد تهران وایران است با توان مهندسان ایرانی ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

او ادامه داد: روزانه 500 تا 200 نفر برای بازدید از برج میلاد به این مکان ‌می‌آیند‌. پیش بینی ‌می‌کنیم این تعداد در جشنواره نوروزی که از 25 اسفند تا 13 فروردین برگزار ‌می‌شود، به بیش از 100 هزار نفر در ایام نوروز برسد.

او در مورد فعالیت‌های این جشنواره در ایام نوروز نیز گفت: پیش از 85 غرفه فرهنگی و هنری در محوطه پیرامونی طبقات تجاری و سازه راس آماده شده که میزبان شهروندان خواهد بود.

به گفته وی، در تهران امسال دو مکان محوطه تاریخی منطقه 12 و دیگری مجموعه تفریحی و فرهنگی مدرن برج میلاد فرصت مناسبی را برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان تهرانی و مسافرین نوروز فراهم خواهد کرد.

هوشیار ادامه داد: در این نمایشگاه‌ها که در برج میلاد برگزار ‌می‌شود،اقوام ایرانی در بخش‌های نمایشگاهی و فروشگاهی اسکپوی سفال کاربری و دفاع مقدس و بخش کتاب پذیراي علاقمندان خواهند بود.

مدیرعامل برج میلاد تصریح کرد: در ایام نوروز سفر هفت سین فارسی زبانان با کمک کشورهای فارسی زبان و حتی کشورهای غیرفارسی زبان ازجمله کشور نیجریه‌،آلمان و لهستان و جمعا 11 کشور در تدارک سفره هفت سین شرکت خواهندکرد.

وی همچنین از بخش فیلم‌های دوبعدی وسه بعدی در سالن‌های نمایش برج میلاد خبر داد وافزود: تدارک خوبی برای سرگرمی کودکان و نوجوانان درایستگاه‌های مختلف دیده شده است.

وی ادامه داد: ایستگاه سفالگری در بخش کودک، ایستگاه نقاشی کودک، خمیربازی‌، شهربازی باسازه‌های بادی و بازی‌های رایانه‌ای ازجمله این برنامه‌ها برای سرگرمی کودکان و نوجوانان است.

وی همچنین از ایستگاه نمایش ها و بازی‌های محلی ایرانی که در آن اقوام مختلف حضور پیدا کرده و به برپایی نمایش و بازی محلی‌های خاص خود خواهند پرداخت، خبر داد.

او ادامه داد: ایستگاه تیراندازی‌، پاراموتور و پاراگلادیر نیز ازجمله برنامه‌های شاد مفرح برای علاقمندان است.

مدیرعامل برج میلاد تصریح کرد: جشن سال تحویل نیز درسازه راس برج میلاد با همراهی 50 نفر از معلولین جسمی و حرکتی و تعدادی از کودکان بی‌سرپرست برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه 35 غرفه در حوزه صنایع دستی وغذاهای ایرانی در محوطه پیرامونی برج میلاد به فعالیت خواهند پرداخت، اظهار داشت: موسیقی فولکلر اقوام ایرانی در این محوطه برای بازیدکنندگان نمایش داده خواهد شد‌.

به گفته وی، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های جشنواره نوروزی برج میلاد به صورت رایگان است و شهروندان ‌می‌توانند از برنامه‌های بخش محوطه پیرامونی مانندکالسکه سواری و سایت ورزش به صورت رایگان استفاده نمایند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تخفیفات مناسبتی برای ایام نوروز اظهار داشت: بازدید از سازه راس برج میلاد با پرداخت هزینه همراه است ولی این هزینه‌ها در برج میلاد بسیار کمتر از سایر برج‌های مخابراتی جهان است و از 9 هزار تومان آغاز شده و تا حداکثر 22 هزار تومان ادامه دارد و سعی کرده‌ایم قیمت‌گذاری به طریق انجام شود که در سبد اقتصادی همه میهمانان ما تعریف شود.

وی درمورد مشکل پارکینگ که در برخی از مناسبت‌ها در محوطه برج میلاد پیش ‌می‌آید، توضیح داد: برج میلاد تهران دو فاز دارد و هر فاز به صورت جداگانه دارای پارکینگ است در فاز یک جمعا ظرفیت معادل 1800 پارکینگ وجود دارد که با تکمیل فاز دوم و ساخت هتل 20 طبقه و مرکز تجارت جهانی خاکبرداری بر آن آغاز شده و پارکینگ مجزا با ظرفیت پیش از سه الی چهار هزار پارکینگ به آن اضاف خواهد شد.

به گفته وی؛ در سالهای اخیر برج میلاد درگیر مسایل فنی و عمرانی بوده ولی درحال حاضر فرصت خوبی است تا این برج با فضایی بالغ بر 64 هکتار به یک موقعیت ثابت گردشگری برای شهر تهران درآید.

وی با بیان اینکه برج میلاد جزو معدود برج‌های مخابراتی در دنیاست که دارای طرح‌های راهبردی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک رسانه‌ها به برج میلاد نگاه هنری شده و این برج کاربری توریستی مقتضی خود را کسب کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برج میلاد دارای چه کاربری‌‌هایی است، گفت: این سازه در شش طبقه ساخته شده است. یک طبقه دیتا سینتر و فضای امن است که برای حفظ و نگهداری فضاهای اطلاعاتی کاربرد دارد و در طبقه منفی 2 برج واقع شده است.

او توضیح داد: این بنا ضدزلزله و ضدموشک است‌.

به گفته وی؛ عمر برج میلاد به طور تقریبی 400 سال برآورد شده است.

او ادامه داد: درحال حاضر یک طبقه به بخش اداری اختصاص یافته که در حال حاضر فعال است.

وی همچنین اظهار داشت‌: بخشی از سازه برج میلاد به بخش غذاهای ملل اختصاص دارد که در آن غذاهای سنتی ایرانی عرضه ‌می‌شود.

هوشیار در مورد درآمد و هزینه برج میلاد نیز گفت: برج میلاد توسط 33 شرکت خصوصی اداره ‌می‌شود و به صورت جاری بین 300 تا 600 میلیون هزینه و دو برابر آن درآمد دارد.

او ادامه داد: طرح ها و برنامه‌های اجرایی در برج میلاد پس تصمیم گیری در نهادهای نظارتی شهرداری به مرحله اجرا در‌می‌آید.

به گفته وی؛ برج میلاد با بودجه مردم ساخته شده و سود حاصل از فعالیت‌های آن باید به خزانه شهر تهران بازگردد.
او در پایان ضمن تشکر از خبرنگاران برای پوشش خبری آنها در سال گذشته اعلام کرد: بازدید خبرنگاران و خانواده‌های آنها در طول ایام نوروز از برج میلاد به صورت رایگان است.
نظرات بینندگان