arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

لب‌خواني‌هاي افشاگرانه در 90

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه نود با عادل فردوسي پور پس از دو هفته دوري از تلويزيون با دست پر آمده بود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، «90» كه پس از دو هفته‌ روي آنتن مي‌رفت، به اتفاقات مهم فوتبال در اين دو هفته‌ به ويژه انتخابات فدراسيون فوتبال پرداخت.

فردوسي‌پور در آغاز برنامه درباره علت پخش نشدن برنامه در دو هفته‌ اخير گفت: «در هفته‌ نخست به دليل اين كه انتخابات مجلس بايد برگزار مي‌شد، صلاح ديدند كه برنامه پخش نشود. در هفته‌ دوم هم دوباره سازمان صدا و سيما صلاح ديد كه در روزهاي شنبه و يكشنبه برنامه پخش نشود و از آنجايي كه آيتم‌هاي برنامه براي انتخابات فدراسيون فوتبال طراحي شده بود، ما هم صلاح ديديم كه برنامه را روز دوشنبه روي آنتن نفرستيم.»

بحث درباره انتخابات از اتفاقاتي كه پيش از مجمع پانزده اسفند رخ داده بود تا تمام صحبت‌ها و شائبه‌هاي مربوط به تعليق فوتبال ايران و اظهار نظر‌هاي افراد مختلف در اين باره پخش شد و سوال اين برنامه هم با توجه به مهم‌ترين موضوع موجود در فوتبال ايران اين گونه از بينندگان پرسيده شده بود كه «با توجه به احتمال تعليق آيا اقدام به كنار گذاشتن كفاشيان به نفع فوتبال ايران است يا خير؟ » البته فردوسي‌پور چندين بار سوال برنامه را توضيح داد و شايد درصدهايي كه در انتهاي برنامه با پاسخ بينندگان به دست آمده بود، به نوعي بيانگر اين نكته بود كه برخي از مخاطبان به درستي سوال برنامه را متوجه نشده بودند. در پايان برنامه يك ميليون و 500 هزار نفر در نظر سنجي شركت كرده بودند كه 36 درصد گزينه "بله" را انتخاب كرده بودند و 64 درصد نيز معتقد بودند كه بركناري كفاشيان و تبعات اين كار به نفع فوتبال ايران نيست.

يكي از جالب‌ترين بخش‌هايي كه در اثناي پرداختن به پرونده‌ انتخابات فدراسيون فوتبال پخش شد، كليپي كوتاه از صحبت‌هاي حميد سجادي با مهدي تاج و عزيز محمدي در مجمع فدراسيون بود كه «90» با لب‌خواني صحبت‌هاي معاون وزير به نوعي ابهام تازه‌اي را به وجود آورد. سجادي در اين كليپ به تاج و عزيز محمدي مي‌گفت « چرا كنار نمي‌كشه. بهش بگو كنار بكشه. اگه انتخاب بشه، انتخابات باطل مي‌شه‌ها». فردوسي‌پور هم در واكنش به اين صحبت‌ها گفت: مثل اين كه دوست نداشته‌اند كفاشيان در فوتبال باشد.

مجري «90» همچنين به صحبت‌هاي رسولي نژاد معاون پارلماني وزارت ورزش و جوانان اشاره كرد كه گفته بود «وزارت ورزش و جوانان از فردوسي‌پور شكايت خواهد كرد». وي در واكنش به اين موضوع گفت: من نگفته بودم كه تلفن جلالي در آن برنامه از طرف وزارت ورزش و جوانان قطع شده بود، بلكه بايد بگويم اصغر پورمحمدي بعدا به من زنگ زد و گفت كه صدا و سيما خودش آن تلفن را قطع كرده و صلاح دانسته كه صحبتهاي جلالي ادامه پيدا نكند.

«90» كه به دليل پخش نشدن در دو هفته‌ متوالي بايد بازي‌هاي زيادي را نشان مي‌داد، با پخش خلاصه‌اي كوتاه از بازي‌هاي تيم ملي، ديدارهاي نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا و همچنين بازي‌هاي ليگ برتر سعي كرد به ديگر موضوعات مهم دو هفته‌ اخير بپردازد.

گزارشي از حاشيه ديدار تيم‌هاي شاهين بوشهر و شهرداري تبريز پخش شد كه باز هم حاكي از عشق و علاقه فراوان بوشهري‌ها به تيم شهرشان بود. آن‌ها از وضعيت كنوني اين تيم بسيار ناراحت هستند و دوست ندارند كه تيمشان به دسته پايين‌تر سقوط كند. در ادامه حميد درخشان سرمربي شاهين روي خط آمد و درباره بحث تغيير مكان فينال جام حذفي گفت: «مطمئنا هواداران استقلال در اهواز خيلي بيشتر هستند و ما هم بايد راه بيشتري را نسبت به شيراز تا اين شهر طي كنيم. ما به دنبال برگزاري بازي در يك زمين هموار هستيم، اما از زماني كه اعلام شده اين بازي در ورزشگاه حافظيه برگزار مي‌شود، هيچ تلاشي براي بهبود زمين آن صورت نگرفته است.»

عادل فردوسي‌پور همچنين به "بي برنامگي" سازمان ليگ در اعلام ميزبان فينال جام حذفي اشاره كرد و خطاب به مسئولان اين سازمان گفت: چرا وقتي ميزبان اين بازي هنوز به طور قطعي انتخاب نشده بايد به رسانه‌ها و دو باشگاه استقلال و شاهين فكسي مبني بر برگزاري ديدار فينال در اهواز ارسال شود؟

در ادامه بحث جنجالي بخشش «رودريگو توزي» بازيكن تراكتورسازي كه ساعاتي پيش از ديدار حساس با سپاهان اتفاق افتاده بود به يك درگيري لفظي ميان عليرضا رحيمي مدير عامل سپاهان و حسن زاده رييس كميته‌ انضباطي تبديل شد. رحيمي معتقد بود سپاهان به عنوان رقيب تراكتورسازي در اين بازي بايد از بخشش بازيكن اين تيم مطلع مي‌شده است.

مدير عامل سپاهان در صحبت‌هايش گفت: آيا بايد من از يك خبرنگار بشنوم كه بازيكن تراكتورسازي محروم بوده و او را بخشيده‌اند؟ براي اولين بار است كه در 50 سالي كه در ورزش هستم، اين اتفاق را مشاهده مي‌كنم. اين براي خودمان بد است و اگر در خارج از كشور اين موضوع به گوششان برسد به ما مي‌خندند. 20 ميليارد هزينه اين تيم شده است، اما پاسخگوي اين اتفاق‌ها كيست؟

رييس كميته‌ انضباطي هم در توضيح خود درباره بخشش رودريگو توزي گفت: ما روز 21 اسفند راي را صادر كرده بوديم. سوال من از رحيمي اين است كه وقتي يك تيم تمام تلاشش را مي‌كند كه بازيكنش بخشيده شود و تا لحظه آخر هم پيگير اين موضوع است، نبايد او را ببخشيم؟ شايد فرصت اين كه اين راي ظرف 24 ساعت ابلاغ شود نبوده باشد، اما قانون مي‌گويد راي حتي اگر ابلاغ نشود، بايد اجرا شود.

در عين حال فردوسي‌پور با انتقاد از اين تصميم كميته‌ انضباطي خطاب به حسن‌زاده گفت: چيزي كه شما مي‌گوييد قانون نيست، بلكه كاملا سليقه است. اگر اين طور است، همه تيم‌ها به كميته‌ انضباطي التماس كنند كه بازيكن محرومشان را ببخشند. اگر اين طور است، پس چرا علي سامره را كه مسئولان مس سرچشمه اصرار زيادي بر بخشش او داشتند، نبخشيديد؟ اميدوارم كميته‌ انضباطي از اين به بعد در تصميم‌هايش استقلال داشته باشد.

بحث درباره اتفاقات عجيب ليگ برتر فوتسال در هفته‌ آخر پايان بخش برنامه چهار ساعته «90» بود كه با پخش كليپ‌هاي جالبي از بازي گيتي‌پسند و پرسپوليس همراه بود. تصويري از اين بازي پخش شد كه شائبه‌هاي موجود را تقويت مي‌كرد. فردوسي‌پور كه از حركت بازيكنان پرسپوليس ناراحت به نظر مي‌رسيد، با اشاره به اين كه محمد رضا حيدريان در مصاحبه‌اي عنوان كرده بود چند تن از بازيكنان اين تيم پول گرفته بودند، خطاب به ترابيان كه به عنوان رييس كميته‌ فوتسال روي خط آمده بود، گفت: به بازيكنان پرسپوليس چه ارتباطي دارد كه در لحظات پاياني بازي خود با گيتي‌پسند نتيجه‌ بازي فولاد ماهان با شهيد منصوري قرچك را بپرسند؟ خيلي تاسف برانگيز است كه در باشگاه مثل پرسپوليس چنين اتفاقي افتاده است.

عباس ترابيان در اين باره اظهار كرد: از نظر فني در فوتسال اين امكان وجود دارد كه يك تيم در يك نيمه حتي 10 گل هم بزند، اما اگر صحبت‌هاي حيدريان صحت داشته باشد، ما قطعا با آن بازيكنان برخورد خواهيم كرد.

البته اين همه اين ماجرا نبود و در بازي شهيد منصوري قرچك و فولاد ماهان اصفهان هم اتفاقاتي رخ داد از جمله اين كه تيم اصفهاني سه، چهار بازيكن اصلي و ملي‌پوش خود را در اين بازي به ميدان نفرستاده بود. صحبت‌هاي بازيكنان شهيد منصوري هم كه به خاطر از دست دادن قهرماني خيلي ناراحت بودند، بسيار جالب بود. آن‌ها از رقم خوردن نتيجه‌ عجيب 11 بر دو در بازي گيتي‌پسند و پرسپوليس تاسف مي خوردند و از حركات حسين شمس در اين بازي هم انتقاد مي‌كردند و مي‌گفتند "مرد 50 ـ 60 ساله مثل يك نوجوان 14 ساله در اين بازي بالا و پايين مي‌پريد! در حالي كه شمس روزي نان و نمك شهيد منصوري را خورده بود و حالا براي ماديات همه چيز را فراموش كرده است".

فردوسي‌پور در پايان برنامه‌اش وعده داد كه هفته‌ آينده كه آخرين «90» در سال 90 است، منتخبي از برنامه‌هاي اين سال است. برنامه آخر 90 در سال 90 يكشنبه آينده برگزار مي‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
0
13
حرف های سجادی واقعا شرم آور بود
نظرات بینندگان