arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

تکمیل آزادراه تهران ـ شمال درهاله ای ازابهام!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير راه و شهرسازي با اعلام ظرفيت‌هاي موجود براي ارائه خدمات در بخش‌هاي هوايي و ريلي در ايام نوروز، از انصراف سرمايه‌گذار قطعات دو سه آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: بايد فكر جديدي براي تكميل قطعات دو و سه كه سرمايه‌گذار اقدام به سرمايه‌گذاري نكرد، كنيم.

علي نيكزاد با بيان اينكه در ايام نوروز با 210 هواپيما و 22 هزار صندلي پروازي در روز به مردم خدمات ارائه مي‌دهيم، اظهار كرد: در بخش حمل و نقل ريلي نيز با ورود 61 واگن به ناوگان ريلي موجود، در مجموع تعداد لوكوموتيوها و واگن‌هاي باري و مسافري به 254 دستگاه رسيد.

وي با بيان اينكه با ورود ناوگان جديد يك ميليون و 440 هزار نفر به ظرفيت جابه جايي مسافر افزوده شده ‌است، گفت: در بخش حمل و نقل ريلي نيز در ايام نوروز آمادگي كافي براي ارائه خدمات با 80 هزار صندلي وجود دارد.

وزير راه‌وشهرسازي در ادامه درباره عدم افتتاح قطعه چهارم آزادراه تهران – شمال تا پايان سال جاري برخلاف وعده داده شده، تصريح كرد: در اين مورد از مردم عذرخواهي مي‌كنيم، زيرا در مورد اين قطعه از چالوس تا مرزن‌آباد به طول 22 كيلومتر كار تمام شد اما در ورودي چالوس رانش زمين رخ داد كه كار را عقب انداخت و در نتيجه تكميل اين قطعه به پايان سال نرسيد.

نيكزاد اضافه ‌كرد: در مورد قطعه دو و سه با بخش خصوصي توانمند و آشنا به كار مذاكره‌ كرديم اما آنها از ساخت منصرف شدند زيرا معتقد بودند براي بازگشت سهم 50 درصدي‌شان بايد نرخ عوارض بالا تعيين شود كه ممكن است مردم پرداخت نكنند.

وي با اشاره به اينكه قطعه يك و چهار را تمام مي‌كنيم، ادامه داد: براي تكميل قطعات دو و سه كه سرمايه‌گذار اقدام به سرمايه‌گذاري نكرد بايد فكر جديدي كنيم و شايد به جايي برسيم كه دولت خودش دو هزار ميليارد تومان به اين بخش اختصاص دهد.

نظرات بینندگان