arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

حسین پاکدل به دلیل حجم بالای ممیز از اجرای نمایش "عشق و عاليجناب" انصراف داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسين پاکدل از اجرای عمومی نمایش عشق و عاليجناب انصراف داد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، پاكدل در نامه‌اي؛ دلايل انصراف خود را به اين شرح نوشت:

با توجه به حجم بالاي مميزي و از ريخت افتادن نمايش در صورت اعمال نظرات حيرت‌آور، بديع و جديد رئيس شوراي نظارت بر نمايش با وجود آمادگي كامل، از اجراي عمومي نمايش عشق و عاليجناب اعلام انصراف مي‌كنم.

طبعاً هرموقع شرايط براي اجراي اين اثر با نظارت معقول و قانوني توسط انسان‌هاي مسئول، فهيم و پايدار بر سخن و تصميم ميسر بود؛ حتماً آنرا به صحنه خواهم برد.
بنده حاضر نيستم آغازكننده حركتي باشم كه بر مبناي لاقيدي و فرصت طلبي‌ي مفرط، درنهايت منجر به نابودي انديشه و تفكر در بدنه‌ي تئاترملي ما مي‌شود.
اين‌ها همه در حالي است كه متن اين نمايش با نظر مثبت و متفق شوراي نظارت بر نمايش تصويب شده و همچنين مجوز كتبي آن توسط رئيس مركز هنرهاي نمايشي صادر شده است.

اجراي بازبيني آن توسط شوراي عالي انتخاب آثار براي حضور در جشنواره مورد تصويب قرار گرفته است. و علي رغم آن چندين مورد اصلاحي و اعمال سيلقه شخصي توسط شخص مدير جشنواره و مشاور ايشان به اثر اعمال شد ولي در مجموع آن‌چنان نبود كه نمايش را از شكل دراماتيك يا زيبايي‌ي بياني داستان خارج كند.
لذا به همين خاطر در جشنواره سي‌ام دو اجراي موفق در سالن اصلي داشت و اين نمايش در سه رشته كانديد و از هيئت داوران لوح تقدير كارگرداني دريافت كرد.

متعاقب آن شوراي انتخاب آثار تئاتر شهر به اتفاق آرا اثر را براي اجراي فصل بهار سالن اصلي تئاترشهر انتخاب و در جدول برنامه‌هاي فصل اعلام عمومي كردند.
اكنون رئيس شوراي نظارت پس از نشست روز دوشنبه بيست و دوم اسفند در مركز هنرهاي نمايشي و تصميم‌گيري درخصوص نمايش عشق و عاليجناب به شكل حيرت‌انگيزي اعلام داشتند؛ بايد تمامي شخصيت‌هاي تاريخي و سياسي اثر حذف شوند و شخصيت محوري نه در اثر كودتاي امريكايي‌ها به دستياري و معاونت زاهدي بلكه در اثر يك جنايت يا خيانت شخصي دچار مشكل شود.

اين درحالي است كه تمامي دوستان تصميم گير ازجمله همين رئيس شورا و بعضي دوستان عضو شورا و مدير تئاتر شهر در مراحل مختلف به دفعات از ساختمان دراماتيك اثر تعريف كرده و به بنده در خلوت اعلام كرده‌اند اين نمايش حتي يك كلمه مميزي ندارد. لذا به زودي طي بيانيه‌اي تفضيلي و سرگشاده درخصوص اين تصميم و مراحلي كه باعث رسيدن به اين شرايط براي گروه نام‌آور، زحمتكش، بي‌توقع و پايدار اين نمايش شد، را براي كسب عبرت و درج در تاريخ هنر نمايش خطاب به هيئت مديره و مديرعامل خانه تئاتر صادر مي‌كنم.
نظرات بینندگان