arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
بر اساس یک نظرسنجی؛

اکثریت مردم آمریکا مخالف حمله اسرائیل به ایران هستند

اکثریت امریکایی ها نمی خواهند که اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند. آنها معتقدند که ایران می تواند در کمتر از 5 سال تاسیسات هسته ای خود را بازسازی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لس انجلس تایمز نوشت: اکثریت امریکایی ها نمی خواهند که اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند. آنها معتقدند که ایران می تواند در کمتر از 5 سال تاسیسات هسته ای خود را بازسازی کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، در این نظرسنجی که توسط دانشگاه مریلند تهیه شده و 700 نفر در آن شرکت کره اند، از هر 4 آمریکایی تنها یک نفر خواستار حمله اسرائیل به ایران بودند.

بر پایه این نظرسنجی، امریکایی ها معتقدند که حمله به تاسیسات ایران تاثیر زیادی ندارد و یا ارزش بسیار پایینی خواهد داشت. همچنین کمتر از نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که حمله می تواند حکومت ایران را تضعیف کند.

کمتر از یک پنجم، تصور می کنند که حمله اسرائیل می تواند موجب تاخیر در دستیابی ایران به توانایی هسه ای برای بیش از 5 سال شود.

تنها 1 نفر از 7 امریکایی معتقدند بودند که امریکا باید اسرائیل را برای حمله به ایران تشویق کند.

69 درصد از امریکایی بر این باور هستند که امریکا باید به مذاکرات با ایران ادامه دهد. همچنین اکثریت مردم معتقدند که امریکا باید در درجه ی اول از طریق شورای امنیت اقدام کند.

گفتنی است، چندی پیش، دانشگاه مذکور از 500 اسرائیلی نظرسنجی کرده بود که تنها 19 درصد انها موافق حمله به ایران بدون حمایت امریکا بودند.
نظرات بینندگان