arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰

ادبیات و واژگان احمدی​نژاد در حد و شان رییس جمهوری ایران نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جواد جهانگیر زاده در تذکری به رییس مجلس گفت که مطابق قانون اساسی، رییس جمهور موظف است در برابر رهبری و ملت پاسخگو باشد.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده ارومیه در ادامه سخنان خود گفت: این اولین باری است که موضوع سوال از رییس جمهور مطرح می‌شود. الآن سوالاتی مطرح شد که رییس جمهور پاسخ شوخی مابانه به آن داد. اگر رییس جمهور قرار باشد با پاسخ های شوخی مابانه از این سوالات نمایندگان بگذرد، این بحث سوال از رییس جمهور چه ضمانت اجرایی دارد؟!

وی همچنین گفت: آقای رییس جمهور در بخش‌هایی از سخنانش، آماری را مطرح کردند که هیچ کدام از نهادهای بین المللی این آمار را تایید نمی کنند.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به ادبیات و واژگانی که رییس جمهور در زمان پاسخگویی به سوالات نمایندگان استفاده کرد، گفت: این ادبیات و واژگان در حد و شان رییس جمهوری ایران نیست . وی خطاب به رییس مجلس گفت: شما هم باید از مجلس دفاع بکنید و اجازه ندهید که در خانه ملت این حرف  ها به نمایندگان زده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به موضوع عزل متکی وزیر امور خارجه وقت که در سخنان رییس جمهور به آن اشاره شد گفت:  این چه کشورداری و مملکت داری است که وزیر امور خارجه در حال تسلیم پیام رییس جمهور است و  پیام عزلش را می شنود.

وی با بیان اینکه ازسوال کنندگان از رئیس جمهور نبوده است، تاکید کرد که باید حرمت نمایندگان حفظ شود.

جهانگیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استیضاح کردان وزیر وقت کشور اشاره کرد و گفت : این دولت اولین دولتی است که در آن یک نفر با مدرک فوق دیپلم به عنوان دکتر معرفی می‌شود. بعد چطور به مجلس می آیند و به مدرک تحصیلی نمایندگان اهانت می کنند؟

لاریجانی در پاسخ به تذکر جهانگیرزاده گفت: رییس جمهور اینگونه پاسخ دادند. شما می گویید این پاسخ را قبول نداریم. اما مسئله سوال از رییس جمهور از نظر نظامات آیین نامه ای درست اجرا شد.

وی همچنین درباره لزوم دفاع رییس مجلس از نمایندگان گفت: برخی از مسایلی که مطرح شد درست نیست اما ما دلیلی ندارد که درباره آن قضاوتی بکنیم.
نظرات بینندگان