arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰

نماینده زابل: زمانی که احمدی‌نژاد لیسانس نداشت، من دکتری داشتم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم زابل و زهک با انتقاد شدید از سخنان رئیس جمهور که مدارک و تحصیلات نمایندگان را زیر سوال برد، گفت: وقتی رئیس جمهور می‌گوید شما مدارکتان را با دکمه فشار دادن گرفته‌اید، به چه معنا است، زمانی که ایشان لیسانس نداشتند، من دکتری داشتم.

به گزارش انتخاب،‌ عباسعلی نورا در اخطار قانون اساسی خود پس از سخنان رئیس جمهور در صحن علنی با استناد به اصل ۷۷ و ۶۷ قانون اساسی تصریح کرد: ما در اصل ۶۷ سوگند خورده‌ایم از ارزش‌های اسلامی و نظام پاسداری کنیم و هیات رئیسه باید به این دو اصل تن می‌داد.

نماینده مردم زابل و زهک با بیان این که رئیس جمهور در پاسخ‌های خود از بحث اصلی خارج شد، گفت: رئیس جمهور در نهاد قانونگذاری قانون گریزی کرد و در بسیاری از موارد اتهام وارد کرد.

وی با بیان این که من یکی از امضاءکنندگان طرح سوال از رئیس جمهور بودم در پاسخ به اتهامی که احمدی‌نژاد به نمایندگان وارد کرد که نمایندگان دکمه فشار دهنده هستند، گفت: زمانی که آقای احمدی‌نژاد لیسانس نداشت من دکتری داشتم، ایشان با چه استدلالی این سخنان را مطرح کردند.

نورا خطاب به رئیس مجلس گفت: شما این گونه سخنان را می‌پذیرید، که رئیس مجلس در پاسخ به نورا این سخن رئیس جمهور به هیچ وجه قابل قبول نبود.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: شما می‌پذیرید ایشان، شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت را زیر سوال ببرد.

نورا تصریح کرد: رئیس جمهور با سخنان خود تمام ارکان کشور را در خانه ملت زیر سوال برد، آیا حق نبود پاسخ رئیس جمهور را می دادیم؛ چرا باید وقتی که رئیس جمهور جلسه را ترک می‌کند ما سخنان خودمان را بیان کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار تاسف کرد که رئیس جمهور با سخنان خود قوه قضائیه را زیر سوال برد و گفت: رئیس جمهور با سخنان خود این معنی را القا کرد که هیچ کس جز خودش عدالت را رعایت نمی‌کند.

وی با اشاره به احادیث امام صادق (ع) گفت: ما باید حق‌گویی را سرلوحه کار خود قرار دهیم چرا رئیس جمهور در پاسخ به ما نمایندگان ملت چنین پاسخهایی را مطرح کرد.
نظرات بینندگان