arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰

استیضاح وزیر کار، در صورت انتصاب مرتضوی به سمت رییس سازمان تامین اجتماعی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: امضاهای استیضاح وزیر کار آماده است و اگر مرتضوی منصوب شود استیضاح را تقدیم هیات رئیسه می‌کنیم.

به گزارش انتخاب، الیاس نادران در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ اسفند) مجلس، در اخطار قانون اساسی، با اشاره به انتصاب سعید مرتضوی بر ریاست سازمان تامین اجتماعی از سوی عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، افزود: این اقدام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی باعث جمع‌آوری امضا برای استیضاح وی شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امضاهای استیضاح نیز جمع‌آوری شده است، یادآور شد: هیات رئیسه به ما اعلام کرد که فعلا استیضاح را تقدیم نکنید و تا ۱۵ فروردین صبر کنید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم، تصریح کرد: ما امضاکنندگان استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، به احترام هیات رئیسه صبر می‌کنیم؛ اما این موضوع را از هیات رئیسه استدعا داریم که اگر آقای مرتضوی در این تعطیلات منصوب شد اجازه بدهید ۱۵ فروردین این استیضاح تقدیم شود و در مهلت قانونی نیز استیضاح صورت بگیرد.

محمدرضا باهنر که ریاست بخش پایانی نشست امروز مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به اخطار نادران، گفت: قصد شما بیشتر اطلاع‌رسانی بود و من متوجه اخطار نشدم.

وی افزود: اگر شما امروز استیضاح را هم تقدیم کرده بودید، مطابق آیین‌نامه حق داشتیم امروز یا جلسه آینده اعلام وصول کنیم در حال حاضر نیز نه کسی آمده و نه کسی رفته و نه شما تقدیم کردید و نه ما اعلام کردیم.
نظرات بینندگان