arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰

جنجال حمایت مالی قذافی از تبلیغات انتخاباتی پیشین سارکوزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری کنونی و نامزد ریاست جمهوری، برای اولین بار در نظر سنجی ها از رقیب سوسیالیست خود پیشی گرفت.

به گزارش انتخاب، بر اساس نظر سنجی های اولیه، نیکولا سارکوزی در دور اول انتخابات با کسب 28.5 درصد آرا در مقابل 27 درصد از فرانسوا اولاند جلو می افتد. اما در دور دوم، نامزد سوسیالیست همچنان برنده انتخابات پیش بینی شده است.

اما جنجال حمایت احتمالی معمر قذافی از کارزار تبلیغاتی نیکولا سارکوزی بر تبلیغات کنونی او سایه انداخته است.

رئیس جمهوری فرانسه در برنامۀ دوشنبه شب شبکه یک تلویزیون فرانسه با سؤالی از طرف مجری برنامه روبرو شد که در آن به افشاگری وب سایت خبری مدیا پارت پیرامون دریافت کمک مالی از قذافی اشاره می شد. این وب سایت را خبرنگاران مستقل اداره می کنند.

سارکوزی با عصبانیت این اتهام را تکذیب کرد و با ابراز تعجب از طرح چنین سؤالی رهبر سابق لیبی و پسر وی را غیر قابل اعتماد عنوان کرد. وی گفت که سخنان سیف الاسلام را درمورد چک های دریافتی بدون معنی می داند.

سیف الاسلام قذافی پیش از دستگیری در مصاحبه با یورو نیوز در اشاره به این ماجرا گفته بود که سارکوزی قبل از هر چیز باید پولی را که لیبی برای تبلیغات انتخاباتی او داده، پس بدهد.

او تأکید کرده بود که تمام جزییات مانند حساب بانکی، اسناد و مدارک انتقال پول موجود است و وی در آینده آنها را افشا می کند.

با پیروزی مخالفان رژیم قذافی، سیف الاسلام دستگیر شد و اکنون به اتهام کشتار مخالفان و اعمال غیرانسانی در انتظار محاکمه در دادگاه است.
نظرات بینندگان