arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۱ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

5 قهرمان در تعقیب فتل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اشکان کیهان: از روز جمعه زمان گیری اولین گرندپری فصل جدید رقابتهای فرمول یک درملبورن استرالیا آغاز خواهد شد و راننده های تیمهای شرکت کننده با سرعت 300 کیلومتر درساعت پا به پیست رقابت خواهند گذاشت. روز شنبه مشخص خواهد شد کدام یک از تیمها دراین فصل حرفی برای گفتن دارند و کدام یک از کورس رقابت با دیگران عقب خواهند ماند. دراسترالیا درحالی که آخرین روزهای تابستان درحال سپری شدن است، فصل جدید فرمول یک شروع خواهد شد. درفصل جدید رقابتهای فرمول یک، بار دیگر به آمریکا بازخواهند گشت و بازگشت کیمی رایکونن به عرصه این رقابتها بعد از دوسال دوری ، نکته جالب توجهی خواهد بود.
سباستین فتل،راننده آلمانی ردبول همچنان شانس اول قهرمانی در رقابتهای این فصل محسوب می شود و توانایی کسب سومین عنوان قهرمانی پیاپی جهانی را دارا خواهد بود. پیش از او تنها فانجو و شوماخر توانسته اند به چنین افتخاری دست پیدا کند. نکته ای که ازهمه مهمتر به نظر می رسد، بحثهای مطرح شده درمورد تیم فراری است که دیگر حتی برنی اکلستون رئیس رقابتهای فرمول یک هم این تیم را مدعی قهرمانی نمی پندارد ونظریه کارشناسان این است که قرمزها دراین فصل هم از نظر قدرت بعد از تیم هایی نظیر ردبول و مک لارن قرار می گیرند.
برعکس ردبول همچون سالهای گذشته از آمادگی کاملی برای شروع فصل برخوردار است و با اعتماد به نفس کامل و اطمینان از انجام یک فصل طلایی دیگر پا به عرصه این رقابتها خواهد گذاشت.
در این جام جهانی 6 قهرمان دنیا شامل فتل، آلونسو، همیلتون، باتن، شوماخر و رایکونن که اکلستون حمایت زیادی از او به عمل آورده، برای کسب یک عنوان قهرمانی دیگر تلاش می کنند والبته شکی نیست که 5 نفر از آنها برای مغلوب کردن فتل باید تلاش بی وقفه ای داشته باشند. ضمن اینکه درمورد جام جهانی این فصل حرف وحدیثهای زیاد و حرفهای ناگفته و نانوشته زیادی وجود دارند و رقابتهای فرمول یک مثل همیشه اختلاف نظرهای زیادی را در بین دست اندرکاران شاغل دراین عرصه پدید آورده است.
با اینکه کمترکسی شانسی برای پیروزی فراری قائل است، با این حال، خیلی ها امیدوار هستند که برای جذابیت هرچه بیشتر و زیبایی بیشتر این رقابتها، فراریبار دیگر به کورس رقابت با ردبول بازگردد و علاوه بر آلونسو، حتی فلیپه ماسا هم بتواند به عنوان قهرمانی در گرند پری های بعدی دست یابد. برای اینکه تنها دراین صورت فراری می تواند خود را همچنان یک مدعی مطرح در رقابت های فرمول یک بداند. تا زمانی که تنها آلونسو پشت فرمان فراری به افتخار دست پیدا می کند، همه پیروزی او را به نبوغ راننده اسپانیایی نسبت می دهند و همچنان روی ضعفهای اتومبیل تاکید می کنند.
علاوه بر فراری، هواداران فرمول یک مایل هستند میشائیل شوماخر را هم بار دیگر روی سکوهای اول تا سوم رقابتهای فرمول یک ببینند. ضمن اینکه همیلتون و باتن هم دوباره مثل سال گذشته
نظرات بینندگان