arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

"داود میرباقری" پس از 32 سال فاش کرد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیا می توانید شگفت زده نشوید، اگر بشنوید، 'داود میرباقری'، کارگردان سینما و تلویزیون، عضو گروه برنامه ریزی برای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران بوده است؟بله! درست شنیدید.

به گزارش انتخاب؛ "داود میرباقری" کارگردان مجموعه های تلویزیونی و فیلم های امام علی(ع)، رعنا، گرگ ها، آدم برفی، معصومیت از دست رفته و مختارنامه، به تازگی در مصاحبه ای به روزگار جوانی و زمان دانشجویی ش اشاره ای کرده و شاید برای نخستین بار از این واقعیت پرده برداشته و گفته است: روزی که قرار بود، لانه جاسوسی آمریکا به وسیله دانشجویان مسلمان گرفته شود، من هم یکی از اعضای گروه برنامه ریزی بودم، اما روز پیش از عملیات، به واسطه تمرین فشرده در کلاس های تاتر، آن قدر خسته بودم که صبح خواب ماندم و وقتی بیدار شدم و به خیابان آمدم که دیدم، کار از کار گذشته و دانشجویان سفارتخانه را تسخیر کرده اند. بعدها فکر کردم، شاید درآن خواب، مصلحتی بوده تا من را از مسایل و جریان های سیاسی، دور و دورتر کند. 


مصاحبه کننده هفته نامه "پنجره" که این گفتگو در شماره نوروزی آن چاپ شده است، در ادامه می پرسد: یعنی در جریان تسخیر لانه جاسوسی بودید؟ 


و "سید محمد داود میرباقری" در پاسخ می گوید: جزو برنامه ریزان رده بالا که نه، اما بصورت کامل درجریان بودم و می دانستم قرار است، چنین عملیاتی انجام شود. حتی در کلاس های توجیهی هم حضور داشتم تا جایی که بچه ها برای درگیری احتمالی و کشته شدن هم خودشان را آماده کرده بودند و پیش بینی ها در حد و اندازه یک کار پرمخاطره بود. 


گفتنی است، "داود میرباقری" در سال 56-55 وارد دانشگاه پلی تکنیک شد و دانش آموخته کارشناسی مهندسی معدن است، رشته تحصیلی که هرگز با آن ارتزاق نکرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۴
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
10
36
منم عضو بودم در تاکسی باز نشد جا موندم
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
8
11
من هم قرار بود عضو بشم ولی چون سنم کم بود راهم ندادن !
sa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
2
19
" بعدها فکر کردم، شاید درآن خواب، مصلحتی بوده تا من را از مسایل و جریان های سیاسی، دور و دورتر کند. "
قطعا همین طور بوده
نظرات بینندگان