arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

کواکبیان خطاب به احمدی نژاد: شما که قانون را قبول نداريد قانون شما را قبول ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

متن کامل اخطار اصول 88 و 110 و 121 و 122 قانون اساسي و تذکر آيين نامه اي کواکبيان:

رئيس جمهور پاسخ همه سوالا ت نمايندگان را به شوخي برگزار کرد

پس از آن که رئيس جمهور  به 10 سوال  79 نفر  از نمايندگان پاسخ داد و بلا فاصله  صحن علني  را ترک کرد  با  تذکرات و اخطارهاي  متعدد و نمايندگان ، موضوع  ادامه يافت  در اين ميان  مصطفي کواکبيان  عضو کميسيون  امنيت ملي  و رئيس فراکسيون دانشگاهيان  سخناني  به شرح زير مطرح کرد:


بسم الله الرحمن الرحيم


امام حسن عسگري(ع) مي فرمايد: «جعلت الخبائث في بيت و جعل مفتاحها الکذب» يعني «همه پليدي ها و پلشتي ها در خانه اي قرار داده شده است که کليد آن دروغگويي است.»


آقاي رئيس نجابت و کرامت شما امروز بيش از حد بود من از اين نظر که آئين نامه اين اقتضا را دارد حق به شما مي دهم اما واقعا رئيس جمهور به هيچ يک از سوالات پاسخ جدي،  محکم، منطقي و معقول نداد و همه را به شوخي برگزار کرد.


لذا بنده هم تذکر ماده 77 آيين نامه را دارم و هم اخطار اصول 88 و 110 و 121و122 قانون اساسي را مي خواهم ارائه دهم. اولا  آنکه پاسخهاي رئيس جمهور به همه سوال کنندگان نوعي توهين بود، بنده رئيس فراکسيون دانشگاهيان مجلس هستم آيا مدرک بنده مدرکي شاسي است که آقاي رئيس جمهور مي گويد همه مدرک شاسي گرفته اند حق اين بود که شما دفاع مي کرديد. نکته دوم آنکه تمام اين سوالا ت صرفا براساس اصل 88 نبود، بلکه   تمام اين سوالات بر اساس اصل 122 قانون اساسي هم که مي گويد رئيس جمهور در حدود اختيارات و وظايف در مقابل مجلس مسوول است تنظيم شده است، اما وي مطرح مي کند اساسا چرا سوال را مطرح کرديد در حالي که اين از اختيارات نمايندگان است.

نکته بعد آن است که ايشان طوري جلوه دادند که طرفدار جوانان هستند اما مساله بنده اين است گاهي يک نفر در گزينش وزارتخانه هاي آقاي رئيس جمهوري به خاطر اينکه از يک ستادي عبور کرده رد صلاحيت مي شود; اما آقاي رئيس جمهور 11 روز خانه نشيني مي کند و الا ن مي گويد من هيچ روزي استراحت نداشتم، پس چرا وزرا رفتند و وي را با التماس آوردند من مي خواهم بگويم نگوييد اين حرف ها را که واقعا قيامتي در راه است. لذا براساس اصل 110 قانون اساسي که بحث ولايت مطلقه فقيه مطرح است هيچ پاسخي از طرف وي داده نشد. نکته بعد اينکه اگر آقاي متکي ماموريت نداشته چرا اجازه رفتن به وي داده شده و چرا اساسا هواپيما در اختيار وي گذاشته شد بعد برود آنجا رئيس جمهور سنگال به او بگويد شما برکنار شديد. آيا اين درست است؟

نکته آخر آنکه من در دفاع از خودم مي گويم مي خواهم بگويم آقاي رئيس جمهور ما افتخار مي کنيم که اين حسنه براي مجلس هشتم نوشته شد; زيرا در 8 دوره مجالس قبلي هيچگاه اصل 88 اجرايي نشده بود.مجلس هشتم تابو را شکست و نشان داد که همچنان بايد در راس امور بماند و در دفاع از حقوق ملت بايد از رئيس جمهور سوال کند البته رئيس جمهور هم واجب الحضور بود و منتي هم سر ما ندارد نمي توانست نيايد نه اينکه هيات رئيسه تصميم گرفته باشد بلکه 79 نماينده که بنده از روز اول جز» طراح ها بودم خواستار اين موضوع بوديم.

هرچند که ما کينه شخصي نداريم، آقاي احمدي نژاد هم خود رادوست قديمي ما معرفي مي کند من مي خواهم بگويم امام راحل در ماجراي بني صدر خطاب به وي گفت، شما که قانون را قبول نداريد قانون شما را قبول ندارد الان هم مي گويم قوانيني که تصويب شده بايد هم اجرا شود و اصل 121 هم سوگند رئيس جمهور را براي اجراي قانون تاکيد مي کند.

نظرات بینندگان