arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

رحماني فضلي: رئيس جمهور بر صحت و سقم اظهارات غيرکارشناسي تامل بيشتري کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس ديوان محاسبات کشور طي نامه اي با رد اظهارات رئيس جمهور درباره حضورش در برنامه تلويزيوني و اظهار نظر درباره تخلف يک ميلياردي دولت، گفت:انتظار مي رود رياست محترم جمهوري در مقام دفاع از حقوق ملت در صحت و سقم فرمايشات خود تامل بيشتري داشته و از ايراد تهمت ناروا به اشخاص خودداري فرمايند.

به گزارش مهر، عبدالرضا رحماني فضلي رئيس ديوان محاسبات کشور طي نامه اي خطاب به رئيس مجلس پاسخ مطالب مطرح شده از سوي رياست جمهوري در نشست علني ديروز (چهارشنبه 24 اسفندماه) را بيان و خواهان قرائت آن در صحن علني مجلس شوراي اسلامي شد.

متن اين جوابيه به اين شرح است:

1. موضوع ا ختلاف حساب يک ميليارد دلار شرکت ملي نفت ايران و خزانه مربوط به تفريغ بودجه سال 1385 در زمان رياست جناب آقاي رحيمي معاون محترم اول رياست جمهوري در ديوان محاسبات کشور به تصويب رسيده و با امضاي ايشان به مجلس شوراي اسلامي تقديم شده است شايان ذکر است ديوان محاسبات کشور هيچگاه فردي را متهم به دزدي و اختلاس نکرده و اساسا اين نوع ادبيات در ديوان محاسبات کشور جايگاهي ندارد در همه حال تاکيد بر رعايت حقوق بيت المال و اجراي صحيح مراحل قانوني رسيدگي به پرونده بوده و در هيچ يک از جوابيه هاي ديوان مطالبي که رياست محترم جمهوري اعلام نمودند به چشم نمي خورد ديوان محاسبات کشور همچنين بر اجراي صحيح فرايند رسيدگي و تعيين تکليف پرونده در مراجع قانوني تاکيد داشته و بر عدم اظهار نظر توسط افراد غير مسئول له يا عليه اين موضوع تا مشخص شدن نتيجه نهايي اصرار ورزيده است اين امر در کليه مواضع و مصاحبه هاي مسئولين ديوان مورد تاکيد قرار گرفته است.

2. رياست محترم جمهوري در خانه ملت و در پيشگاه نمايندگان مردم اعلام نمودند که رياست ديوان محاسبات در ايام انتخابات رياست جمهوري در سال 88 در راديو و تلويزيون حضور پيدا کرده و در خصوص پرونده فوق الذکر اظهار نظر نموده است ضمن تکذيب اين امر از ايشان خواهشمنديم به منظور اثبات ادعاي خود مبني بر حضور اينجانب در صدا و سيما مستندات مربوطه را ارائه فرمايند. انتظار مي رود رياست محترم جمهوري در مقام دفاع از حقوق ملت در صحت و سقم فرمايشات خود تامل بيشتري داشته و از ايراد تهمت ناروا به اشخاص خودداري فرمايند.

3. در دوره کنوني ديوان محاسبات کشور عملکرد مالي دولت در اجراي قوانين را در قالب گزارش هاي تفريغ بودجه سالهاي 1386، 1387، 1388 و 1389 و همچنين گزارش هاي حسابرسي ضمني و مستمر خود به مجلس شوراي اسلامي تقديم نموده است. اين گزارش ها با حضور و اطلاع مسئولين دولتي مربوطه تهيه و از حيث محتوا کاملا قابل استناد و اتکا است برخي از تخلفات اعلامي با راي نمايندگان ملت و در اجراي ماده 233 آئين نامه داخلي مجلس جهت رسيدگي قضايي به قوه قضائيه ارسال گرديده است.

رحماني فضلي در پايان، لازم مي دانم از کليه همکارانم در ديوان محاسبات کشورتشکر و سپاسگزاري نمايم. همچنين رجا» واثق دارم و از دقت نظر و تلاش هاي بي وقفه کارکنان ديوان محاسبات کشور در حفظ و صيانت از بيت المال با اينگونه اظهارنظرهاي غير کارشناسي اندکي کاسته نخواهد شد. از خداي متعال براي همه خدمتگزاران صديق نظام جمهوري اسلامي توفيق روزافزون مسالت دارم. 
نظرات بینندگان