arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

زمان پذیرش "حج تمتع" 91

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پذیرش و ثبت‌نام دارندگان اولویت‌های تشرف به "حج تمتع" از 17 فروردین 91 آغاز می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مقدمات لازم برای پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف "حج تمتع" در سال 1391 فراهم شده است و دارندگان اولویت‌های تشرف می‌توانند برای ثبت‌نام در کاروان‌های منتخب اقدام کنند.

مشمولان تشرف به حج تمتع 91

تمامی دارندگان قبوض حج تمتع از 10 شهریور 84 و متقاضیان دارای اسناد ثبت‌نامی سال‌های 1360 و 1363 مشمول تشرف به حج تمتع در این دوره هستند.

اسامی، نشانی و تلفن مدیران منتخب کاروان‌های حج سال 1391 در روزهای 16 و 17 فروردین 91 از طریق نشریات محلی اعلام می‌شود.

زمان پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف در کاروان‌ها برای تمامی استان‌ها به غیر از تهران، قم و البرز روز 17 فروردین 91 و در استان‌های تهران، قم و البرز روز  18 فروردین 91 آغاز می‌شود.

دارندگان اولویت‌های تشرف برای پذیرش و نام‌نویسی در کاروان‌ها 10 روز مهلت دارند.

امکان ثبت‌نام حضوری و اینترنتی

دارندگان اولویت برای ثبت‌نام علاوه بر امکان مراجعه حضوری به کاروان‌های منتخب، در صورت تمایل می‌توانند از ظرفیت 50 درصدی هر کاروان برای ثبت‌نام غیرحضوری نیز استفاده کنند.

این دسته از زائران برای ثبت‌نام اینترنتی باید با مراجعه به آدرس http://haj91.haj.ir مراحل ثبت‌نام در کاروان استان محل سکونت خود را انجام دهند.

مدارک مورد نیاز برای نام‌نویسی در کاروان‌ها

اصل و کپی قبض ودیعه‌گذاری حج تمتع، اصل شناسنامه و تصویر از تمام صفحات آن، 2 قطعه عکس 4×6، اصل و کپی کارت ملی یا شماره تایید شده آن از جمله مدارک لازم برای نام‌نویسی زائران است.

متقاضیان پس از نام‌نویسی باید رسید مربوطه را از مدیر کاروان دریافت و نزد خود نگهداری کنند و چنانچه نشانی و تلفن متقاضی نسبت به زمان ثبت‌نام اولیه در بانک تغییر کرده باشد باید نشانی و شماره جدید تلفن خود را هنگام ثبت‌نام به مدیرکاروان اعلام کنند.

متقاضیان واجد شرایط در صورتی که گذرنامه معتبر با تاریخ اعتبار تا 31 فروردین 92  در اختیار ندارند، نسبت تمدید یا تعویض یا دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

از آنجایی که ودیعه اولیه دریافت شده توسط بانک ملی به‌صورت علی الحساب بوده است بنابراین مدیران کاروان‌ها هنگام ثبت‌نام متقاضی برگه واریز قطعی هزینه سفر ویژه حج تمتع سال 1391 را برای واریز هزینه مابه‌التفاوت به متقاضی تحویل خواهند داد.

چگونگی نقل و انتقال فیش حج تمتع

افرادی که به هر دلیلی تمایل دارند اسناد حج تمتع خود را به بستگان درجه یک خود شامل پدر، مادر، فرزند، خواهر، برادر و همسر واگذار کنند باید قبل از ثبت‌نام در کاروان، ابتدا به یکی از دفاتر خدمات زیارتی مراجعه و نسبت به درج اطلاعات و طی مراحل بعدی انتقال اقدان کنند.
نظرات بینندگان