arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

گرد و غبار به تهران رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران اعلام کرد: گرد و غبار غرب کشور به تهران رسید و در حال حاضر آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون و کمتر از 10 میکرون در پایتخت فراتر از حد مجاز است.

به گزارش مهر، با توجه به ورود توده گرد و غبار طی روز های گذشته به غرب کشور تهران نیز تحت تأثیر این پدیده قرار گرفته و بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای تهران میزان آلاینده های ذرات معلق با قطر های کمتر از 10 و2.5 میکرون طی دو روز گذشته در آسمان تهران افزایش یافته و در حال حاضر غلظت این آلاینده ها فراتر از حد مجاز است.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی از امروز بعد از ظهر با شروع ناپایداری، بارش های پراکنده و وزش باد از میزان این آلاینده ها کاسته شده و به دلیل استمرار این وضعیت در طی فردا این پدیده روبه کاهش خواهد رفت.

از این رو با توجه به اثرات سوء بهداشتی ذرات معلق با قطر کمتر از2.5 میکرون که عبارت از تشدید بیماری های قلبی و ریوی و افزایش بیماری های تنفسی است به بیماران قلبی و ریوی توصیه می شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند، ورزشکاران نیز انجام فعالیت های شدید بدنی خودداری کنند.
نظرات بینندگان