arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

شبکه تلویزیونی ورزش با کیفیت «HD» افتتاح می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان صداوسیما از افتتاح شبکه تلویزیونی ورزش با کیفیت «HD» خبر داد.

به گزارش فارس، سیدعزت الله ضرغامی در حاشیه افتتاحیه سامانه تلویزیون ۵ استان کشور، راجع به تکمیل فرایند دیجیتال‌سازی شبکه‌های تلویزیونی گفت: تکمیل جریان سیگنال رسانی دیجیتال تمام مراکز استان‌های کشور با سفر سال گذشته مقام معظم رهبری به استان قم شروع شد و با همکاری دست اندرکاران و تلاش شبانه روزی سازمان صدا و سیما هر استانی در نوبت اتصال دیجیتال قرار گرفت.

ضرغامی با بیان اینکه بسیاری از فرستنده‌های دیجیتال در داخل کشور ساخته می شوند و ما در این حوزه به خودکفایی رسیده‌ایم، اظهار داشت: ما در این حوزه به قدری رشد کرده‌ایم که حتی به لحاظ کیفی نیز می‌توانیم صادرات هم به دنیا داشته باشیم. در حال حاضر ما از پیشرفته‌ترین سیستم سیگنال رسانی بهره می‌بریم که این نوع سیستم در کشورهای محدودی به کار می‌رود، چون از لحاظ فناوری پیچیدگی‌های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه پروژه بزرگی را به سرانجام رساندیم، تصریح کرد: در اقصی نقاط دنیا و کشورهای صنعتی پیشرفته، ابتدا سال‌های بسیاری فرهنگ سازی می کنند و بعد از آن سیستم‌های آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می‌کنند، اما خوشبختانه این فرایند و استفاده درست در کشور ما به سرعت انجام شد و دراین باره مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر سیستم آنالوگ را قطع نمی کنیم، هرچند در برخی استان‌ها سیستم‌های دیجیتال به طور کامل فعالیت می‌کنند، ولی سیستم آنالوگ به صورت موازی در کنار دیجیتال قرار دارد و به مرور آن را قطع خواهیم کرد. البته باید بگویم که طی کردن مسیر دیجیتال نشات گرفته از یک حرکت جهادی است که ما آن را در سال جهاد اقتصادی انجام دادیم.

رئیس رسانه ملی گفت: امروز با افتتاح این سامانه در مراکز مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کیش و آبادان، سیستم دیجیتال استانی ما تکمیل شد و  با سرمایه گذاری بیشتر در شهرها و روستاها آن را تکمیل می‌کنیم. البته در حال حاضر پوشش 60 درصدی با بسترسازی خوبی صورت گرفته است و امروز جمهوری اسلامی ایران در یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی موفق شده است.

وی با عنوان اینکه امروز، جنگ نرم حرف اول را می‌زند، افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به لحاظ تعداد شبکه‌ها، کیفیت و فناوری پیشرفته وضعیت خوبی دارد و مردم ما نشان دادند که بیش از هر شبکه دیگری به شبکه‌های داخلی اعتماد دارند، حتی بخشی از مردم هم که به شبکه‌های دیگر دسترسی دارند، آنها هم به شبکه‌های داخلی اعتماد دارند. ضمن اینکه طبق نظرسنجی که ما انجام دادیم، درصد بالایی از کسانی که شبکه‌های ماهواره‌ای را می‌بینند، اعلام کردند که ما به این شبکه‌ها اعتماد نداریم و اعتماد ما به شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران است.

ضرغامی گفت: علت این عدم اعتماد نیز اتفاقاتی است که در کشور افتاد. راهپیمایی پر شور مردم در 22 بهمن و خلق روز باشکوه 12 اسفند نشان داد که مردم با شبکه‌های داخلی زندگی می‌کنند و هم‌پای آنها جلو می‌آیند.امسال ما در چنین شرایط خاصی یکی از استثنایی‌ترین انتخابات را به لحاظ حضور مردم داشتیم و این حضور را در شبکه‌های مختلف نشان دادیم. مردم با تحلیل‌های درست در انتخابات شرکت کردند و این نشان می‌دهد رسانه ملی در انجام وظایف خود موفق بوده است و این ارتباط و اعتماد متقابل میان مردم و رسانه ملی ایجاد شده است.

به گزارش فارس، ضرغامی در پاسخ به سوال دیگری راجع به توسعه کیفی و کمی شبکه‌های تلویزیون توضیح داد: گسترش کمی ادامه خواهد یافت و شبکه‌های جدیدی نیز در راه است که بسترسازی خوبی برای آن انجام شده است. با تلاش معاونت توسعه سازمان امکان بهره‌برداری از هشت شبکه دیگر فراهم می‌شود و در حال حاضر روی محتوای این شبکه‌ها کار می‌کنیم تا این شبکه‌ها به زودی افتتاح شود.البته شبکه‌های رادیویی هم از تنوع بالایی برخوردارند.

وی ادامه داد: نوآوری در شبکه‌های مجازی نیز وجود دارد و آی پی تی وی هم مکمل شبکه‌های اصلی به شمار می‌رود. با راه اندازی آی پی تی‌وی  در فضای سایبری کشور مردم تا هر زمان که خواستند برنامه‌های مورد نظر خود  را انتخاب می‌کنند. البته کیفیت پس از توسعه کمیت برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است که شامل حال تصویر می‌شود. برای راه انداری شبکه ورزش نیز که در حال حاضر مقدمات آن فراهم شده، از سیستم اچ دی استفاده خواهد شد. ضمن اینکه این شبکه متفاوت است، چون تجهیزات و امکانات آن به طور کامل اچ دی است و  در حال حاضر به صورت آزمایشی مسئولان سازمان مشغول بررسی این شبکه هستند تا بعد از بر طرف شدن اشکالات، این شبکه با کیفیت بالا افتتاح شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
6
0
ایول. دمش گرم
محمد خلیلیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
6
تو رو خدا اچ دی کنید شبکه ورزش سیما رو خیلی سریع کیفیت تصویرش افتضاح شده
محمد خلیلیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
تو رو خدا فول اچ دی کنید شبکه ورزش رو خیلی سریع کیفیت تصویرش افتضاح داغونه هر چه زودتر شبکه ورزش رو اچ دی کنید
محمد خلیلیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
همکاران خیلی سریع هر چه سریعتر شبکه ورزش رو فول اچ دی کنید کیفیت تصویر داغونه داغون
نظرات بینندگان