arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

سخنرانی احمدی نژاد در جشن جهانی نوروز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیكستان پنجشنبه شب آخرین جزئیات سفر سه روزه 'محمود احمدی نژاد' رئیس جمهوری اسلامی ایران به دوشنبه را برای حضور در جشن جهانی نوروز تشریح كرد.

به گزارش ایرنا، 'علی اصغر شعردوست' در نشستی كه برای هماهنگی برنامه های پیش بینی شده سفر رئیس جمهور با حضور روسای نمایندگی های ایرانی مقیم تاجیكستان تشكیل شد، گفت: رئیس جمهور روزهای پنجم تا هفتم فروردین ماه در تاجیكستان خواهد بود و در جشن جهانی نوروز و پنجمین اجلاس اقتصادی افغانستان كه با حضور وزرای خارجه 40 كشور جهان و تعداد زیادی از روسای نمایندگی های سازمان ها و موسسه های بین المللی در دوشنبه تشكیل خواهد شد، سخنرانی می كند.

وی با بیان آنكه در حال حاضر قرار است وزرای امور خارجه، نیرو، راه و مسكن، بهداشت و علوم رئیس جمهوری را در تاجیكستان همراهی كنند، گفت: احمدی نژاد در اولین روز سفر خود علاوه بر بازدید از طرح های در دست اجرا نظیر سالن كشتی و مدرسه ایرانیان، خانه جدید التاسیس ایران را افتتاح خواهد كرد.

شعردوست افزود: در مراسم خانه ایران نمونه‌هایی از فرهنگ اقوام ایرانی به نمایش گذاشته خواهد شد و ضمن حضور اساتید و نوازندگان موسیقی سنتی و هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی، این گروه در كنار نمایش آثارشان، كارگاه‌های آموزش خطاطی، سفالگری، قالی‌بافی و میناكاری را برای علاقه مندان دایر خواهند كرد.

سفیر ایران گفت: شاهنامه‌خوانی و نقالی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مراسم شب ایرانی است كه در آن شاهنامه‌خوانی، حافظ‌خوانی، رودكی‌خوانی اجرا می‌شود. همچنین گروه‌های ورزشی پهلوان ایرانی در زورخانه حكیم ابوالقاسم فردوسی كه از سوی ایران احداث شده به اجرای ورزش‌های پهلوانی خواهند پرداخت.

وی با بیان آنكه به علت حضور روسای جمهوری افغانستان و پاكستان، محور مذاكرات همكاری ها دو جانبه نخواهد بود، اظهار داشت: از آنجا كه حضور رئیسان جمهور افغانستان، پاكستان و ایران تاكنون در این مراسم قطعی شده، عصر روز ششم فروردین به انجام مذاكرات دو و سه و در صورت امكان چهار جانبه اختصاص خواهد یافت و طرفین علاوه بر برگزاری نشست های دو جانبه با یكدیگر درباره توسعه مناسبات با یكدیگر نیز مذاكره خواهند كرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
0
2
آقای احمدی نژاد در پیام نوروزی قول داد که در سال 90 تعداد2.500.000شغل ایجاد خواهد کرد .که نه تنها بقول خودش عمل نکرد بلکه تعداد بیکارها هم اضافه شد. دارم فکرمیکنم درپیام نوروزی سال91 دیگر چه برای گفتن دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
0
1
جناب دکتر فقط جسارتا اگه اونجا تریبونو دادن به شما که صحبت کنی یهو فک نکنی که چهارشنبه است و شما الان تو مجلسی...... ابرو داری کن.....
نظرات بینندگان