arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰

سارقی که جانش را برای یک کتاب از دست داد / عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردی که برای سرقت قدیمی ترین نسخه نمایش‌نامه‌های شکسپیر محکوم به هشت سال حبس شده بود، ‌در زندان درگذشت.

ایبنا به نقل از آسوشیتدپرس گزارش داده است: «ریموند اسکات» 55 ساله که از آگوست 2010 به تحمل 8 سال زندان محکوم شده بود، برای سرقت کتابی از نمایشنامه های شکسپیر از دانشگاه دورهام که 10 سال پیش اتفاق افتاده بود، در زندان به سر می برد. سخنگوی زندان با اعلام این که جسد اسکات صبح چهارشنبه در سلولش پیدا شد، مرگ او را اعلام کرد.

 

اسکات که سیگارهای برگ کوبایی مصرف می کردادعا داشت یک اتومبیل فراری زرد دارد، در جریان محاکمه اش به سوژه ای جنجالی برای مطبوعات بدل شده بود. او ادعا می کرد یک تاجر بین المللی است، اما بعدها روشن شد در طول زندگی اش هرگز کاری نداشته و بیش از 90 هزار پوند بدهی اعتباری داشته است.

 

اسکات مدعی بود این کتاب را در کوبا خریداری کرده است و فروشنده این اثر آن را در سال 1998 از کتابخانه به سرقت برده است. اسکات در حالی دستگیر شد که قصد داشت این کتاب را به قیمت 5/1 میلیون پوند به کتابخانه آثار شکسپیر در واشنگتن بفروشد.

 

او سعی کرده بود با ضربه زدن و خراب کردن شکل ظاهری کتاب القا کند که این نسخه همان نسخه به سرقت رفته از دانشگاه دورهام نیست. اما کارمندان کتابخانه«فولگر شکسپیر» کتاب را شناسایی کردند و به اف. بی. ای، سفارت و پلیس انگلستان اطلاع دادند.

 

کتاب «دفتر اول» شکسپیر که قدمتی387 ساله دارد مجموعه ای از 36 نمایشنامه شکسپیر است که همراه مجموعه‌ای از کتاب‌های قدیمی و دست نوشته های قرن هفتم در سال 1988 از دانشگاه دورهام به سرقت رفت. متخصصان این کتاب را از مهم‌ترین کتاب‌های چاپی به زبان انگلیسی می دانند. ارزش این کتاب معادل 3 میلیون لیره برآورد شده است.
نظرات بینندگان