arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰

افزایش خرید نفت هند و کره از ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آژانس بين‌المللي انرژي اعلام کرد: با وجود درخواست واشنگتن براي کاهش وابستگي هند و کره‌جنوبي به نفت ايران، واردات نفت اين دو کشور از ايران افزايش يافته است.

به گزارش انتخاب به نقل از پرس تي وي، بر پايه گزارش آژانس بين‌المللي انرژي که روز چهارشنبه (۲۴ اسفند، ۱۴ مارس) منتشر شد، سئول و دهلي نو ماه ژانويه واردات نفت خود را از ايران به شدت افزايش دادند.

افزايش خريد نفت خام ايران در حالي افزايش يافته است که واشنگتن خواستار کاهش ۱۵ درصدي واردات نفت ايران است.

در همين حال، کاخ سفيد از آن نگران است که شايد به اعمال تحريم‌ها عليه دهلي نو به خاطر خودداري از کاهش خريد نفت ايران مجبور شود.

تانر يلديز، وزير انرژي و منابع طبيعي ترکيه روز سه‌شنبه اعلام کرد که اين کشور به خريد نفت خام مورد نياز خود از ايران ادامه خواهد داد.

اين در حالي است که در پي تصميم ايران براي توقف فروش نفت به برخي از کشورهاي اروپايي در واکنش به تحريم‌هاي اتحاديه اروپا، قيمت نفت همچنان در بالاترين سطح خود قرار دارد.

وزراي خارجه اتحاديه اروپا روز ۳ بهمن (۲۳ ژانويه) درباره تحريم ‌واردات نفت از ايران و مسدود کردن دارايي‌هاي بانک مرکزي جمهوري اسلامي در کشورهاي عضو اتحاديه به توافق رسيدند. همچنين، اعضا اين اتحاديه فروش الماس، طلا و ساير فلزات گران‌بها را به جمهوري اسلامي ايران ممنوع کرده است.

امريکا رژيم اسرائيل و متحدانشان همواره تهران را به انحراف از برنامه صلح‌آميز انرژي هسته‌اي و تلاش براي دستيابي به جنگ‌افزارهاي هسته‌اي متهم کرده و از اين ادعاها به عنوان بهانه‌اي براي اعمال تحريم‌هاي يک جانبه و بين‌المللي و همچنين تهديد به حمله نظامي عليه ايران استفاده مي‌کنند.

ايران با رد اين ادعاها تاکيد مي‌کند، به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش جنگ‌افزارهاي هسته‌اي و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق توسعه و دستيابي به فن‌آوري صلح‌آميز انرژي هسته‌اي برخوردار است.

نظرات بینندگان