arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰

لاریجانی: احمدی نژاد ادبیات و الفاظی به کار برد که می‌توانست به کار نبرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: نفس اين كار كه نمايندگان از رئيس جمهور سئوالاتي دارند و مي‌گويند ايشان بيايد و در مجلس توضيح بدهد، بخشي از غني شدن دموكراسي در كشور ماست و مفيد و با ارزش است؛ آن قدر ارزش دارد كه انسان حواشي آن را كم بگيرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل از نما، علي لاريجاني در ارزيابي ازجلسه طرح سوال از رييس جمهور گفت: من برگزاري چنين جلسه‌اي را جزو بداخلاقی‌ها نمی‌دانم؛ به نظرم پروسه مردم‌سالاری در کشور ما غنی شده و ظرفیت‌ها بالا رفته است.

لاريجاني با بيان اينكه پيش از اين برخي مي‌گفتند حادثه عجیبی می‌خواهد رخ بدهد افزود: اين اتفاق اصلا حادثه عجیبی نیست، مجلس اختیار دارد در مورد موضوعی از رئیس جمهور سئوال کند و او هم باید بیاید و پاسخ بدهد.

رييس‌مجلس ادامه داد: به نظر من کار خیلی خوبی انجام شد، من هم از نمایندگان مجلس، هم از آقای رئیس جمهور تشکر می‌کنم، فضائی به وجود آمد؛ سئوالات مطرح شدند و پاسخ دادند.

وي ادامه داد: در آن جلسه به‌رغم این که ما به نمایندگان تذکر می‌دادیم که بحث را رها کنند، ولی مدت زیادی وقت مجلس صرف شد و از تذکراتی که نمايندگان می‌دادند معلوم بود که از پاسخ‌ها راضی نیستند، طبیعی هم هست. همیشه داوری وجود دارد و قطعی نیست که پاسخ یک وزیر یا رئیس جمهور، مجلس را كاملا راضی کند.

نماينده قم در مجلس ادامه داد: ممکن است عده‌ای ناراضی باشند و قبول نکنند، تا اینجای کار اشکالی هم ندارد، اما ادبیات و الفاظی به کار برده شد که می‌شد به کار برده نشود، به نظر من گفتن بعضی از حرف‌ها درست نبود، ناراحتی و دلخوری بعضی از نمایندگان هم از این بود.

رييس مجلس كه با سايت نما گفت‌وگو كرده است در پايان خاطرنشان كرد: به نظر من این دلخوری‌ها و به کار بردن این ادبیات در کشور مشکل ایجاد کرده است، انسان می‌تواند حرفش را صمیمانه و مودبانه بزند، چرا باید با الفاظی کسی را اذیت و موضوع ساده‌ای را تبدیل به کینه کنیم؟ ولی من فکر می‌کنم همه اینها حواشی است، اصل موضوع، با ارزش است که به هر حال سئوالاتی پرسیده شد و باید به آنها پاسخ داده می‌شد، حال اینکه پاسخ‌ها دقیق بودند یا نبودند، بحث دیگری است.
نظرات بینندگان