arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰

سفرهای نوروزی شروع شد؛ این دو جاده مسدود است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تعطیلات نوروزی با انواع و اقسام تبصره هایی که ادارات دولتی و مدارس را عملا تعطیل می کند، از صبح دیروز شروع شد. راهداری اعلام کرده است تردد در جاده های کشور 8 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرآنلاین مجموع کل تردد ثبت شده طی 24 ساعت گذشته پنج میلیون و پنج هزار و 919 وسیله بود که در مقایسه با روز قبل از آن هفت درصد افزایش داشته است .

همچنین میانگین سرعت تردد در شبکه 82 کیلومتر در ساعت بوده است؛ سهم وسایل نقلیه سنگین 17 درصد است که نسبت به روزهای گذشته کاهش پنج درصدی داشته است . یکی از دلایل این کاهش را می توان به اعمال محدودیت های ترافیکی اعمال شده برای وسایل نقلیه سنگین دانست .

نکته اینکه در 3 تا 4 عصر بالاترین تردد جاده ای ثبت شده که نشان می دهد انتخاب زمان سفر در این ساعت برای ایرانیان مطلوبتر است. ساعت کمترین تردد طی 24 ساعت گذشته در طول روز بین ساعت شش تا هفت صبح بوده است.

همچنین باتوجه به تصاویر دوربین های نظارتی مرکز و بر اساس آخرین گزارش های سامانه های هوشمند ترافیک شماری برخط، در حال حاضر ترافیک در اکثر محورهای ارتباطی بصورت عادی و روان است.

راهداری هنوز هم مانند چند ماه گذشته که فصل سرما بوده است، به رانندگان توصیه کرده به هنگام سفر حتما تجهیزات ایمنی زمستانی همراه داشته باشند و البته با سرعت مناسب رانندگی کنند.

پلیس هم توصیه های فراوانی به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته است. سختگیری های پلیس راهنمایی و رانندگی به کاهش تلفات جاده ای در سال 90 منجر شده است. هرچند که بالاترین تلفات تصادفات جاده ای، مربوط به تعطیلات نوروز است.

اما مطابق اعلام راهداری، به غیر از محور فرعی شمشک به دیزین در استان های تهران و البرز- محور تکاب - ایرانخواه در استان آذربایجان غربی به علت بارش برف و نبود ایمنی کافی تااطلاع بعدی مسدود است. غیر از این دو محور، تمامی راه های اصلی کشور باز و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
نظرات بینندگان