arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۵۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۰

قسمت بیست و هفتم/جسورترین و شیرین ترین های هفته در "انتخاب"

پایگاه خبری تحلیلی"انتخاب" Entekhab.IR در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و شیرین ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سلام . قبل از هر چیز یه تبریک شدید عرض می کنیم خدمت اصغر آقای فرهادی عزیز و به احترام ایشان از جای برمی خیزیم و کلاه از سر بر می داریم که نام ایران را بر بلندای سینمای جهان با گوش جهانیان اهل سینما آشنا تر کرد . این تعمیرات ما هم پر هزینه بود و هم زمان بر ، الانم تو خاک و خل داریم زندگی می کنیم . آخه هر فرد ذی ربط و بی ربطی در این مورد نظر میده و هر وقت نظرگاهها مختلف بشه خوب آجر رو آجر بند نمیشه و هرچی هم بچینی میریزه و میشه همین که شده بود تو این دوهفته . اما یه مورد دیگه هم درمورد ما بود و اون اینکه ، ما که از تاثیرگذاری خفن خود اطمینان داریم ، ترجیح دادیم در ایام حساسی که گذشت سخن نگوییم تا یه وقت حرف و حدیثی پیش نیاد. ( عجب حالی دادیم ، خودمان به خودمان)

اما در این چند وقت که نبودیم انتخابات برگزار شد ، برخی مجلسی های امروز به اینده امیدوار شدند و بیشتر از برخی از ایشان از مجلس رفتند و دیگه بقیش به ما ربطی نداره ، ما فقط گفنیم که ببینید در جریان بودیم. همین. اما مهمترین خبر این چند وقت تلاش نمایندگان برای اجرای طرح سوال از رییس جمهور بود و کشاندن ایشان به مجلس برای پاسخگویی به سوالات بسیار مهم ، تاکید می کنیم بسیار مهم ، نمایندگان . البته ایشان هم علیرغم اینکه بسیار تلاش شد نیایند ، آمد و شد آنچه نباید می شد . دلایلش را جلوتر عرض می کنیم . 

 راستی آقای خاتمی هم رای داند و گروهی شاد شدند و گروهی از افراطیون داخل و خارج آنقدر حالت عصب پیدا کردند که هرچه در اندرون دل خسته شان بود نثار ایشان کردند و معلوم نشد اینها چرا دوام و بقایشان را در ضدیت با افراد معنا می کنند و به ما هم هیچ ارتباطی ندارد.

خودرو هم در ادامه طرح های حمایت از مصرف کننده ، گران شد و دومین جلسه دادگاه فساد بزرگ در سیستم بانکی یا همان اختلاس 3 هزار میلیاردی برگزار شد و یکی از متهمین از اینکه رشوه دو میلیاردو سیصد و پنجاه میلیون تومانیش ، دو میلیاردو چهارصد تومان اعلام شده اعتراض کرد و ما هم فقط فکر کردیم و سرمان را پایین انداختیم و بی خیال افق شدیم ! 

آقای رییس جمهور هم گفتند مشکل اقتصادی مقتصادی نداریم و اگر مخالفان بگذارند ، مشکل اقتصاد و بیکاری و باکاری و اصلاً هرکاری را هم  حل می کنیم ، حل کردنی! البته ما نفهمیدیم این صحبت ها پیش مقدمه ای بود برای اینکه بدانیم دم عید است و باید دور هم باشیم و بخندیم یا چیز دیگر ؟


شیرین ترین ها : 



1- آقای احمدی نژاد

آقای دکتر تشریف بردند مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان . البته همانطور که خود ایشان هم فرمودند سخت نبود . نه از بیکاری جوانان سوال شده بود ، نه از چرایی وقوع اختلاس بزرگ و نه از اوضاع صنعت و کشاورزی و بازرگانی ، نه از وضعیت حقوق مردم و نه از بنزین و نه از ... اما به هر جهت سوال کرده بودند ، اما سوالی که شما بهش هر جوابی بدی تاثیری برای شما و مردم و مجلس و بعدی و قبلی و هر چی نداره ، سوال کردنه ؟ حالا این هیچ ، اما اینکه جناب رییس جمهور در برابر مجلس بیان بگن ، دم عید ، دور همیم بگیم بخندیم هم از اون حرفاس ! 

آقای دکتر گفتند : 

" می خوام بگم عزیزان! راستش این سوال هايی که مطرح کردید برای ما  -سؤال امتحانی بود دیگه- خيلي سخت نبود، به نظرم طراح سوال از همون هایی بود كه با شاسي فوق ليسانس شده .
اگه با خود ما مشورت می کردید  سوالات بهتري می شد مطرح کرد اما حالا ما شوخی کردیم و گذشت و پاسخ دادیم .
انصاف داشته باشید حالا که می خواید نمره بدید خوب نمره بدید . ما همه سؤالات رو به طول کامل پاسخ دادیم یه مشت مطلب اضافه هم نوشتیم ، انصافا انصافا یه ذره از 20 کمتر بدید بی معرفتیه و نامردیه. عید همتون مبارک. سالم و سربلند و عزیز باشید."

ما چی بگیم ؟ آخه هیچی هم نمیشه گفت ! اون کمپوت ممپوتو که خودشون گفتنم باید در نظر داشت . اما جان ما از این شیرین تر میشد به استقبال نوروز رفت ؟ شاید ایشون می خواستند با این کار از سریال های درپیت طنز سیما انتقاد منطقی کنند و طنز واقعی رو هم در کلام و هم در موقعیت به سازندگان سریال های طنز بصورت عملی آموزش بدن. از حسن تدبیر حضرت ایشان جهت برای انجام این جهادانتقادی کمال سپاس و تشکر را داریم. بقیه موارد هم به ما مربوط نیست ، همینه که هست .

چند وقت پیش هم جناب دکتر در نشست سراسری سرشاخه‌های مشاورین جوان موسوم به سازمان فراگیر مشاوران جوان ریاست جمهور ، فرموده بودند : "طرف خودش بازار سکه و ارز را خراب کرده و چندصد میلیارد بالا می‌کشد و بعد دولت را متهم می‌کند." و در جای دیگر هم با خطاب قرار دادن نمایندگانی که برای کسب رای دو روستایی! انقلاب را زیر سئوال می برد و میلیاردها تومان هزینه می کند ، گفته اند : " از نماینده مجلس می پرسی چقدر حقوق می‌گیری؟ می‌گوید ۲میلیون که اگر جمع کنی در طول ۴سال می‌شود ۹۶میلیون تومان. بنابراین معلوم نیست این افراد از کجا می‌آورند."

جالب انگیز شد ! بازار سکه و ارز که طرف مرف نداشت . هیچکس باور نمی کرد دولت یکهو اینجوری وا بده و یه مشت دلال (از انواع گوناگون) بیان و در این آب گل آلود کسب مال حرام کنند و اقتصاد کشور متزلزل نمایند . جناب دکتر کاش بجای شوخی گرفتن این مشکلات اندکی جدی با آنها برخورد می کردید .

یاد  گل آقای عزیز بخیر : 

... ما هميشه بعد از جمله «البته به من مربوط نيست» كلمه «ولي» را مي‌آوريم!
...انجام كارهاي بد راحت‌تر از انجام كارهاي خوب براي آدم عادت مي‌شود!
... شنوندگان هميشه مي‌ دانند كه سخنرانها چه‌موقع بايد سخنراني‌شان را تمام كنند، ولي خود سخنرانها ...


2- مسکن 

در خبر ها آمده بود که علمای مسکن از احتمال افزایش 40 درصدی قیمت مسکن خبر داده بودند. البته جناب وزیر راه و شهرسازی هم فرموده اند : "بنده اعلام می‌کنم هیچ افزایشی در قیمت مسکن وجود نداشته است و اگر شما خبرنگاران اعلام می‌کنید که افزایش قیمت داشته‌ایم، اینجانب بی‌اطلاعم."
عجب ! ایشان هم بی اطلاعند ! ایشان که وزیر هستند هر روز با امور ساخت و ساز راه و ساختمان در کشور ارتباط مستقیم دارند ، بی خبرند . آنوقت شما بزرگواران می خواهید ما مطلع باشیم ؟

ما قرار بود پول یارانه هایمان را جمع کنیم ، یه 20 سال دیگه یه خونه بخریم ، هی سال به سال از این ور شهر به اونور شهر نقل مکان ننماییم. البته قولش رو داده بودند ، مدارکش هم موجوده . کجا ؟ پیش آقای حیدری . ایشون مصاحبه کرده ، یادش هست . 

اصلا اینا به کنار یادتون هست : گفت مسکن می شود ارزان ارزان غم مخـــــور / شهر و شهرک میشود دشت و بیابان غم مخـور  / چند وقتی گر که صاحب خانــــــه حالت را گرفت  / بعد از این خواهم گرفتن حال ایشان غم مخـــور  / خانه می سازم برایت، خانـــــه ای ارزان و خوب  / بهتر از هر برج در تجریش و شمران غم مخــــور  / می شوی آسوده دل از خانـــه بر دوشی دگـــر  / می رود آوارگی هــــا روبه پایان غم مخـــــــــور  / نسل صاحب خانه می گردد از این پس منقرض  / حل شود این مشکل و این کهنه بحران غم مخور  / رسم دلالی بر انــــــــــــدازم دگـــــر ،دل بد مکن  /  با تو همدل می شوند انبــــــوه سازان غم مخور  / این زمین خواران به جــای خود نشانم بعد از این  / تا که وضع ملک ،باز آیــــــد به سامان غم مخور  / رفت اگر کـــــــل حقوقت پای یک سوئیــــت تنگ  / یا اتاقی چون سلول و همـــــچو زندان غم مخور  / می شوی امسال جانـــــــم، صاحب آپارتمـــــان / دائمــــــا یکسان نماند حال دوران غم مخـــــــور

البته ما هنوز داریم غم می خوریم و اون جناب که در شعر فوق "می گفت " باز می گوید و می گوید و می گوید! 

اما یه نکته ، حالا مسکن به جهنم ، لااقل اگر از گشنگی مردیم یه یارانه ای ، چیزی عنایت بفرمایید لااقل جنازه مان روی زمین نماند و خرج اضافی جهت خاک کردن ما به خانواده تحمیل نشود. لطف کنید خانه آخرت را دیگر از دست دلال ها خارج کنید ، اگر زحمتی نیست ! 



3- خودرو

آقا این خودرو هم چیز جالبیه ها ! در دنیا خودرو بعد از خرید ارزون میشه ، در ایران شما می تونید ، خودرو بخرید ، مدتی استفاده بفرمایید ، بعد با قیمتی بیش از قیمت خرید به یه بنده خدایی بندازید . البته اگر خودرو از نوع اونور آبی باشه که سود شما هم بیشتر میشه ، اما باید دقت داشته باشید لازمه ی این سود بیشتر اینه که مایه ی بیشتری هم هنگام خرید پرداخت فرموده باشید ، یعنی یه چیزی حدود 3-4 برابر قیمت خودروهای با تکنولوژی بالای داخلی.

حالا خارجی ها هیچ! داخلی ها هم قیمتشون لحظه به لحظه در نوسانه ! یه سازمانی هست بنام حمایت از مصرف کننده و تولید کننده که معمولاً در عمل حامی تولید کنندگانه! اما یه نکته که باید علمای این سازمان در نظر داشته باشند اینه که حالا که تحریم ها بی تاثیره و تولید کنندگان داخلی هم خودکفا شدن ، یه فکری هم بکنند برای این مصرف کننده ی بیچاره ، که تا میاد تصمیم بگیره ماشین بخره یکهو قیمتا میکشه بالا و این بدبخت باید باز یارانه هاشو که برای خرید مسکن کنار گذاشته بود ، دوباره بیاره واسه خرید ماشین و پول خونه کم میشه ! ای داد بی داد ! آخی ! ناراحت شدم .  

فقط یه لطفی بفرمایند این مسئولین نخبه اقتصاد که حالا که نه گرونی هست و نه رشد اقتصادی کم شده و ریشه بیکاری هم خشکیده شده ، به این سازمان فوق الذکر بگن ماشینو گرون نکنن تا ما بتونیم با پول یارانه هامون خونه بخریم . ممنون.



4- شاسی صندلی 

از چهارشنبه که به توانایی های شاسی پی بردیم ، خبر رسید که دلالان خوش آتیه ، چنان در بازار به پیش خرید شاسی اقدام کرده اند که احتمال می دهیم کم کم مدرک کارشناسی ارشد هم نایاب شده و بدون دراختیار داشتن شاسی مدرکی به کسی ارائه نشود. اما یه نکته ، شاسی ها هم اصلی تقلبین ها ! گول نخورید ! شاسیش باید مجلسی باشه ، یعنی فقط شاسی مجلسی میگه : الهی من بمیرم / تورو بی مدرک نبینم . افتاد ؟ 

البته عرض کنیم که هستند افرادی که با شاسی و شانسی و الکی یه مدرک گرفته اند و سواد مواد خبری نیست ، اما فقط پز می دهند و در هر دعوایی چنین نرخ تعیین می کنند که : من فوق لیسانس مملکتم ! حالا با این مدرک چه گلی به سر مملکت زده اند معلوم نیست؟! اما هستند بسیار افرادی که هم تحصیل کرده اند و هم بدون بهره مندی از نعمت شانس و شاسی و پارتی عالم شده اند و خرد آنها می تواند کشور را به بام دنیا مبدل کند. 

بنابراین از جناب شاسی درخواست می نماید ، برای مدتی رنج سفر بر خود هموار کرده و از کشور ما مهاجرت بفرمایند و انشاءالله هنگام برگشت هم اعمال قانون شوند تا لااقل مدیران ما بجای مدرک گرایی ، تجربه گرا بشوند و مدرک بدون تجربه و تخصص و آموزش شرط دستیابی به پست و مقام نشود و دیگر هیچ ! 


جسور ترین ها : 



1- مجلس

این برادران محترم مجلسی که یواش یواش باید میزشون رو ( البته بعضی هاشون ) به منتخبان بعدی تحویل بدن در مدت انجام وظیفه خود اقدامات جسورانه بسیاری انجام دادند که ما به جهت قلت زمان و افزونی خدمات ایشان به سه مورد اشاره می کنیم : 

الف) استیضاح وزیر اقتصاد

این استیضاح هم سندی ماندگار است بر خدمات برادران . آقا یه اختلاس ، ببخشید تخلف در نظام بانکی کشور روی داد . مدیران اقتصادی ما نه تنها استعفا ندادند و قصدی بر پاسخگویی نداشتند که از مدیران عامل بانکهای درگیر تا وزیر مربوطه و رییس کل بانک مرکزی و هر نهاد و ارگان دیگری گفتند : ما می دونستیم و هشدار دادیم ! حالا خوبه می دونستند 3 هزار میلیارد رفت ، اگر نمی دانستند چه می شد ؟ به هر حال مجلس گفت حالا که اینجور شد ، منهم وزیر مرتبط را استیضاح می کنم و استیضاح کرد ، اما وزیر مربوط ابقا شد و مجلس فقط یه مدت وقت و هزینه کارهای مردم و مردم رو صرف این مباحثات کرد و آخرشم هیچی به هیچی ! حالا خدا خیر بده به قوه قضاییه که لااقل دست بکار شد و متهمین رو بازجویی کرد و جلسات دادگاهشون رو هم داره برگزار می کنه ! 

راستی همون ایام وزیر و رییس کل بانک مرکزی می گفتند مشکلی نیست و پول هست و همه چی آرومه و اوضاع مثل گذشته پیش میره و اخیراً جناب وزیر کار گفتند که : یکی از دلایلی که 2/5 میلیون شغل ایجاد نشد همین اختلاس ، ببخشید تخلف 3 هزار میلیاردی بود ! توجه نمودید چی شد ؟  
 
ب) دریافت با تاخیر لایحه بودجه  

 وقتی دولت مجبور است آخر هر سال بودجه را بدهد مجلسی تصویب کند که آن را در راس امور نمیداند و برخی قوانینش را هم قبول ندارد ، خوب ضرورتی نمی بیند سر وقت بودجه را ارائه کند. حالا چه سر وقت بدهد ، چه بی وقت باز دو طرف آمادگی دارند در هر حالت یکدیگر را متهم کنند به یک دندگی و کارشکنی . البته با این قید که عمر مجلس رو به پایان است و دولت هم تنخواه 2/12 را دریافت کرده ، پس هرچه این مجلس این آخر کاری مصوب کند همچین سفت و محکم و قابل اتکا نیست . پس دوستان بروند لااقل یک خطوط محوری پیدا کنند آنها را مصوب کنند تا دولت دیگر نتواند پس از ختم این مجلس باز تنخواه بگیرد و جدیدالورود ها اولین طرحشان بشود بودجه یکساله کشور ! مثل کسی که می رود جبهه ، یکهو می شوند فرمانده نیروهای هوایی! 


ج) سوال از رییس جمهور 

اینهم به خیر و خوشی ، در محفل دور همی و با شادی و لطیفه به اتمام رسید و رییس جمهور با چند شوخی آبدار! از امتحان مجلسی ها جصت و البته یه مشت اضافه هم جواب داد و مثل بچه زرنگ ها هم زود ورقه را داد و گفت : اگر بیست کمتر بدهید ، نامردید ! 
اینهم از سوال از رییس جمهور که مجلسی ها کلی وقت و انرژی برایش صرف کردند و بازم هیچی به هیچی ! حالا به نظرتون چطور بود ؟ خوب بود ؟ اینکار اصلاً تو این زمان لازم بود ؟ شما که می دونستید ایشون چه جوابی می دن ، لزومی داشت اینجوری ... ول کن بابا ! ایول به خودمان که اون روز کلی ایده سریال سازی به ذهنمان خطور کرد. راستی آدرس این آقای ضرغامی برای ارائه طرح های سریال های طنز کجاست ؟



2- یارانه اسفند

نحوه تأمین اعتبار یارانه نقدی اسفندماه ، هم خیلی جالب بود . چطور ؟ عرض می کنیم : "گفته می شود ( مهر گفته ها ) کمیته پنج نفره ارزی با فشار برخی مقامات ارشد اجرایی در پی تامین منابع مورد نیاز برای پرداخت یارانه نقدی اسفندماه هستند.در این میان، ظاهرا به طور ناگهانی به برخی بانکهای خصوصی و دولتی گفته شده است که باید مبالغی بابت مابه‌التفاوت ارزهایی که تاکنون به آنها داده شده است، پرداخت کنند."

حالا بفرمایید این مبلغ چقدر بوده ؟ آنهم عرض می کنیم : "حدود 330 میلیارد تومان بانک اقتصاد نوین، حدود 249 میلیارد تومان بانک پاسارگاد، حدود 242 میلیارد تومان بانک پارسیان، حدود 62 میلیارد تومان بانک سرمایه، حدود 100 میلیارد تومان بانک کارآفرین، حدود 470 میلیارد تومان بانک سامان و 1200 میلیارد تومان بانک ملی باید بابت این موضوع پرداخت کنند." 

در حال حاضر ماهانه "3 هزار و 400 میلیارد تومان" بابت یارانه به مردم پرداخت می شود که این ماه خدا کمک کرد و به دلیل افزایش حباب ! قیمتی در مبحث ارز و سکه ، این مابه التفاوت ها به داد رسید . البته برای ماه بعد هم خدا می رساند ، قیمت سکه هم رشد قابل توجهی داشت که می شود مابه التفاوتش را گرفت و چون زیاد هم هست ، میشه کمی هم ذخیره کرد برای ماههای بعدی . 

یه راهکار دیگه هم داریم و اون اینکه برن سراغ خودرو سازها و این افزایش ماه به ماه قیمتاشون و مابه التفاوتشو ماهیانه بگیرن . 

البته پس از اون میشه رفت سراغ صنایع لبنی ، دامداران ، نانوایی ها ، همچنین این وزارت خانه های نیرو ، نفت و ارتباطات ، برای مابه التفاوت قبض های برق و گاز و تلفن و هر چیزی که احتمال گرون شدنشو میدید و البته یه جورایی به دولت هم مربوط میشه . 

دیدید چقدر ساده بود و مشکلمون حل شد . حالا برید خوش باشید که حالا حالاها یارانه به حساب یارانه بگیر ها واریز میشه و ملالی نیست از گرانی بنزین و آب و برق و گاز و نان و تمام اقلام خوراکی و غیر خوراکی و قبوض نوسازی و پسماند شهرداری و شاید در آینده ای نه چندان دور تنفس و سهمیه بندی استفاده از همین هوای همواره ناپاک شهرها! 


3- گوسفند

فروشندگان دام برای رفع مشکل اقشار کم درآمد در مراسم مختلف «گوسفند» اجاره می دهند. بله درست شنیدید ! اجاره ی گوسفند . خوب بعد از اینکه رشد اقتصادیمان در حد اقتصاد های برتر دنیا قرار گرفت و اوضاع و احوال زندگی مردم در حد بسیار عالی قرار گرفت ، برخی فروشندگان دام هم برای اینکه مردم پولشان را الکی ! هدر ندهند و به جهت کمک به پویایی اقتصاد دست به ابتکار جدیدی زدند : " با گرانی گوشت گوسفند ، برخی از خانواده ها برای آبروداری و کم نیاوردن در مقابل فامیل «گوسفند خونی» سفارش می دهند و به این ترتیب با پرداخت چند تا هزار تومانی و اجاره چند ساعته گوسفند، مراسم آبرومندی را برگزار می کنند." 

ببینید ، اصلاً فکر می کردید به جایی برسیم که اقوام و دوستان را فیلم کنیم و "گوسفند خونی" اجاره کنیم ؟ در این زرق و برق زندگی که برخی برای لباس و خورد و خوراک "سگ" خانگی شان میلیونها تومان خرج می کنند ، افرادی هستند که برای خرید یک گوسفند چنان در مضیقه هستند که باید بجای واقع نمایی به جهت افزایش توقعات و تجملات در جامعه و ارزیابی افراد با میزان هزینه کرد آنها ، به فیلم کردن مردم روی بیاورند . 

عجب کاری دست ما داده این تخلف کوچک بانکی و بیکاری و عدم پویایی اقتصاد و صنعت و کشاورزی!



4- وزارت صنعت - معدن - تجارت 

 آقا همه میگن گرونیه ، داغونیم ، خرابیم ، دیگه نمیشه تحمل کرد . ولی اگر اینقدر وضع خراب است که بعضی ها دادشان رفته هوا و ادعا دارند عن قریب است که ما هم مثل این برادران آفریقایی مان بشویم  پوست و استخوان ،  پس اینهایی که مثل جاروبرقی چند ده هزار وات دائما توی هر مغازه و بازار و مرکز خرید و... وول می خورن از کجا آمده اند؟ پس این همه لباس و کیف و کفش و لبنیات و حبوبات و مرکبات و موبایل و لپ تاپ و ماشین آخرین مدل و ال سی دی و ال ای دی و آی پد و کوفت و زهر مار که هر روز از چین و هند و مالزی و تایلند و به ندرت جاهای خوب به کشور قاچاق می شوند را چه کسانی می خرند؟ حیف که خودتان همه ی چیزهایی که من قصد دارم بگویم یا به ذهنتان القا کنم می دانید وگرنه هزار و یک دلیل برای اثبات حرفم وجود داشت که ماها توقع مان خیلی بیشتر از تورممان است! 

ناراحت شدید ، خوب چه کنیم ، حرف حق تلخه دیگه . بجای مقایسه حالا با دوره فلانی و فلانی ، لطف کنید کمی توقعاتتون رو با اون زمونا مقایسه کنید و بعد هی غر بزنید . البته با خود خود خودمان هم هستیم ، چرا که ما هم در جمع افرادی با صفاتی که عرض کردیم قرار می گیریم . 

مخلصیم و سال نو مبارک .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
6
47
واقعا جالب بود. لطفا ادامه دهید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
10
12
موش شما رو نخوره ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
19
46
من به احمدی نژاد رای نداده ام و هرگز هم به احمدی نژادیون رای نخواهم داد اما خداوکیلی از پاسخ های وی به مجلسیان دل شاد شدم. خدا پدر ایشان را رحمت کند.
پاسخ ها
ج-ح
| UNITED STATES |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
من با این هموطن عزیزم موافقم وقتی به یاد می آورم حرکت زشت نمایندگان در جلسه ی علنی بعد از 25 خرداد را
هاشم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
خودت اینوری هستی الکی میخوای بگی اونوریم!!!!
jnfljfqv
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
2
11
20
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
0
2
مطالب خوبی گفتید فقط یکم طولانی بود وقتش رو کمتر کنید بهتر میشه به نظرم ممنون
پاشا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
22
این عکسی که از احمدی نژاد گذاشته اید مربوط به قبل از پاسخ به مجلس است یا بعد از پاسخ!!؟؟
عندلیب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
0
3
خیلی جالب بود اگر کمی طنز آن بیشتر شود جال تر میشود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
0
2
ياعلي مدد برادر
نیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
5
8
این همه غر زدی و بقولی نیش و کنایه زدی و خواستی با این نوشتن صاحب نان آبی بشی و شدی اما وجدان خوب چیزیه که در شما نیست کدام یک از شما یک راه حل و یک راه کار ارایه کردید کدام یک از شما راه درمانی را گفته اید کدام یک از شما بجای تهمت و غیبت و نیش و کنایه مسیر را هموار کرده اید تک تک شما هم به خودتان هم به خوانوادیتان و هم به کشور و همه ایرانیان خیانت کرده اید و شجاعت انتشار مطالبم را هم ندارید
نظرات بینندگان