arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۰

گریه رییس سابق بانک ملی کیش در دادگاه: خاوری دارد به ریشم می‌خندد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 جلسه سوم دادگاه فساد مالی ساعت 12:30 پایان یافت و رییس دادگاه اعلام کرد که جلسه چهارم روز 8 فروردین سال آینده برگزار خواهد شد.


 دراین جلسه متهم ردیف سوم پرونده با بیان اینکه من تنها دستورات را اجرا می کردم، گفت: وقتی کیفرخواستم خوانده شد فکر نمی کردم این اتهامات من است. خاوری دارد به ریش من می‌خندد و حالا من امروز باید به جای او جوابگو باشم.


به گزارش مهر، صبح شنبه آقای س- م رئیس اسبق شبعه بانک ملی کیش پس از استماع کیفرخواست در سومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی از سوی قاضی سراج به جایگاه فرا خوانده شد. قاضی خطاب به وی اعلام کرد شما متهم به فساد فی الارض، مشارکت در اخلال نظام اقتصادی ، صدور 102 فقره ال سی با علم به ضربه زدن به نظام و همچنین اخذ رشوه به مبلغ 107 میلیون تومان و پولشویی به استناد مدارک و اظهارات بانک صادرات، وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات، کمیسیون اصل نود، بازرسی کل کشور، بورس و اظهارات شهود هستید از خود دفاع کنید.
 
متهم در دفاع گفت: این اتهامات را قبول ندارم در ضمن من تنها 10 دقیقه با وکیلم صحبت کردم که قاضی در پاسخ گفت: شما نگران وکیل نباشید. وی پرونده را مطالعه کرده است از خودتان دفاع کنید.
 

رئیس اسبق شعبه بانک ملی جزیره کیش در دفاع از خود اظهار داشت: در مورد 100 میلیون رشوه باید بگویم اشتباه کرده ام چون آن لحظه بدهکار بودم با این که می توانستم از پدرم قرض کنم ولی به صورت قرض الحسنه از گروه آریا قرض کردم چون آنها مشتری بانک بودند و من پشیمانم. در مورد 7 میلیون تومان هم باید بگویم اسناد و مدارک موجود است. سال اول قبول نکردم و سال دوم هم به نیت ساخت مسجد امام صادق که من عضو هیئت امنای آن هستم قبول کردم.

متهم پرونده اظهار داشت: از هیئت کارشناسی می خواهم تا عملکرد من را در جزیره کیش کارشناسی کنند شاید این کارشناسی باعث شود کارمندان دیگری مانند من اشتباه نکنند. اواخر سال 88 بود که رئیس اداره بانک ملی کیش گفت: گروه آریا مورد تایید خاوری است و برایشان حساب ارزی باز کنید تا کارشان حل شود. این اولین بار بود که اعتبار اسنادی داخلی باز می شد و من تجربه ارزی نداشتم. یادم هست که نامه ای که از بانک صادرات برای ما ارسال شد بدون مهر و سربرگ بود که بعد این نواقص اصلاح شد. خانم (م) مسئول دایره ارز گفت: آقای رئیس من شک دارم این مدارک واقعی باشد و آنها صوری است (نخستین ال سی 10 میلیارد تومان بود) . وقتی موضوع را به آقای «ا ل» رئیس اداره اطلاع دادم عصبانی شد و گفت اگر مطمئن هستید صوری است انجام ندهید دوباره به خانم (م) تماس گرفتم و گفتم کار را متوقف کنید ولی رئیس اداره با خانم (م) تماس گرفت و با شدت و تحکم گفت: انجام دهید ، خود مدیرعامل گفته اند. من هم به خانم (م) گفتم اگر قانع شدید انجام بدید این در حالی بود که آقای الف رئیس اداره گفته بود من کار را تایید می کنم.

متهم ردیف سوم پرونده خطاب به قاضی گفت: آن زمان رئیس شعبه 40 نفره بودم و همچنین رئیس کانون بانک های کیش که 100 شعبه داشت و چون دغدغه زیادی داشتم موضوع را به بچه های ارزی سپردم ابتدا منابع ما کم بود و وقتی تمام شد به رئیس اداره گفتم و وی گفت ما تامین می کنیم. یادم هست که از بانک های کارآفرین انصار و پاسارگاد هزار میلیارد هزار میلیارد منابع تامین می شد و حجم اعتبارات بالا رفت و همه با دستور رئیس اداره بود.

آقای س - م رئیس اسبق شعبه بانک ملی کیش در ادامه دفاعیات خود گریست و گفت: من فکر می کردم دارم به مملکت خدمت می کنم. من همرزم شهدا بودم و وقتی کیفرخواستم خوانده شد فکر نمی کردم این اتهامات من است. خاوری کجای دنیا دارد به ریش من می خندد و حالا من امروز باید به جای او جوابگو باشم. آقای قاضی! من سال گذشته بهترین رئیس شعبه بانک ملی کشور شدم و امروز باید محاکمه شوم. قاضی خطاب به متهم گفت: شما حتی ساعت 10 شب هم پول واریز می کردید متهم گفت از ساعت 8 شب به بعد سیستم بانک ملی مسدود می شود اوج واریزی ما شاید تا ساعت 3.5 بوده است که همه اینها به دستور آقای الف رئیس اداره بوده است. من هیچ وقت فکر نمی کردم این کارهایی که انجام می دهم غیر قانونی است.

 

اتهام افساد فی الارض برای متهم ردیف سوم پرونده فساد مالی

 نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست متهم ردیف سوم پرونده فساد مالی، اتهامات او را فساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی و دریافت رشوه از مه‌آفرید امیرخسروی اعلام کرد. در ادامه جلسه در ساعت 11 جعفری دولت آبادی دادستان تهران هم وارد دادگاه شد.

  قاضی فراهانی نماینده دادستان تهران در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی کیفرخواست ، رئیس اسبق بانک ملی شعبه کیش را قرائت کرد و گفت: افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی با علم به ضرر رساندن به اقتصاد و اخذ رشوه از مه‌آفرید امیرخسروی- متهم ردیف اول- اتهام این فرد است.
 
وی ادامه داد: در این زمینه بانک ملی موظف به اعتبارسنجی بوده تا بعد از آن کار تنزیل را انجام دهد اما این کار انجام نشده است. در عین حال عدم احراز حقیقی بودن دیون در هنگام تنزیل گشایش‌ها و تنزیل گشایش‌ها در زمان خارج از وقت اداری از اقدامات غیرقانونی این متهم در پرونده بوده است.
 

جدال نماینده دادستان با وکیل مدافع


به گزارش مهر پس از دفاع وکیل مدافع متهم ردیف دوم مبنی بر اینکه موکلش تحت پوشش شبکه فعالیت نداشته است نماینده دادستان گفت: برای پول هر دفاعی انجام ندهید مثل روز روشن است که شبکه بوده است.
وکیل آقای س- ک مدیر اسبق شبعه بانک صادرات شرکت فولاد اهواز در دفاع از اتهامات موکلش اعلام کرد: در کیفر خواست صادره از کلمه شبکه یاد نشده و در بازجویی ها هم حرفی از عضویت موکلم در شبکه اعلام نشده است. همچنین موکلم هم گفته است قصد اخلال در نظام اقتصادی کشور را نداشته و تنها اقدامات غیر قانونی انجام داده است.

وی گفت: موکلم در این پرونده تحت فشار از سوی آقای خسروی بوده است و شواهد نشان نمی دهد که رئیس شعبه قصد ضربه زدن به نظام را داشته است  و هیچیک از اعمال موکلم با بندهای ماده یک اخلالگران نظام اقتصادی مطابقت ندارد. پس از اتهام اظهارات وکیل متهم ردیف دوم فراهانی نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: گفته های آقای وکیل مانند آن است که ما بگوییم الان صبح است و ایشان بگوید نه، شب است. حالا چون قراردادی با موکلش منعقد شده دلیلی ندارد به هر قیمتی خود را زیر سئوال ببرد. پرونده پر از دلیل و مدرک است. پس از اظهارات نماینده دادستان وکیل مدیر اسبق شعبه بانک صادرات فولاد اهواز اعتراض کرد و گفت: اظهارات نماینده دادستان توهین است و به دنبال آن سایر وکلا هم اعتراض کردند ولی قاضی اعلام کرد نماینده دادستان باید حرفش را بزند.

فراهانی در ادامه گفت: در این پرونده 10 نفر از قضات با تجربه و حرفه ای دادسرا معتقد هستند آقای س- ک مشمول بند اختلال در نظام اقتصادی کشور می شود و ال سی نوع دیگری از اسناد مالی است که به طور صوری پولی غیر قانونی را وارد چرخه نظام اقتصادی کرده اند. سئوال من این است آیا رشوه کلان که در قانون آمده است شامل 2.5 میلیارد تومان رشوه نمی شود؟
 
وی افزود: در ماده 4 قانون تشدید آمده است متهم با علم به ضربه زدن به نظام این اقدام انجام داده و ما هیچ وقت نگفتیم وی قصد ضربه زدن داشته است. همه نهادهای نظارتی هم بر صوری بودن ال سی ها واینکه آنها جعل شده‌اند تاکید دارند. خود موکل هم اقرار کرده که ال سی ها بدون مجوز صادر شده است. همچنین وکیل و موکل به نظر هیئت کارشناسی هم اعتراض نکرده اند.

نماینده دادستان گفت: وکیل در دفاعیه خود گفته است موکلم تحت فشار بوده در حالی که شهود می گویند آنقدر ارتباط میان آقای س - ک و خسروی زیاد بوده که خود متهم با شرکت خسروی تماس می گرفته و می گفته فاکتورها را زودتر بدهید والا می گویم اخراجتان کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
1
8
یکی از عوامل رشد فساد در جامعه کتمان همین اسم هاست.کسی که جنایت کرده چرا نباید همه ی مردم لااقل اسمشو بدونن .خسته شدیم از این همه حروف الفبا
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
1
6
یه زمانی هم تو داشتی به ریش ملت میخندید
پاسخ ها
هيچ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
ميدوني كجاش باحال تر بود ....
اونجاش كه ميگه من رابين هود هستم .. رشوه رو گرفتم دادم مسجد ساختن .....
ميخواد سر كيو كلاه بذاره؟ خودشو ؟ ماهارو ؟ دادگاه رو يا نعوذبالله خدارو؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
1
3
اشک تمساح
نظرات بینندگان