arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۷ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۰

حاشیه های دادگاه فساد اقتصادی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درحالی که دادگاه به پایان رسیده بود و متهمین درحال خروج از دادگاه بودند مادر م. الف با گریه و زاری از سالن خارج شد و می گفت مگر فرزندان من چه کرده اند؟

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به متهمان پرونده فساد اقتصادی امروز در دادگاه انقلاب برگزار شد.

این جلسه با حاشیه های جالبی همراه بود.

*مدیران بانکی پایگاه خارج از کشور هم دارند

نماینده دادستان درپاسخ به وکیل مدافع س.م گفت: طبق صحبت هایی که با مدیران بانکی داشتم انگار مدیران بانکی پایگاه خارج از کشوری هم برای خود دارند.

نماینده دادستان در پاسخ به برخی وکلای مدافع میان سخنان وی برخی آمار را بالا و پایین می کردند گفت: شتر را با بارش بردند حال شما دنبال سوزن می گردید.

* شروع جالب توجه اظهارات س.م

متهم س.م اظهارات خود را با این آیه توکلت علی الله شروع کرد و گفت: عیدی میلیونی سال اول را که به من پیشنهاد شد قبول نکردم اما چون عضو هیئت امنای مسجد امام صادق (ع) در کیش هستم این عیدی سال دوم را به نیت کمک به مسجد قبول کردم.

* گفتگوی جالب دونفره میان قاضی سراج و متهم س.م

قاضی سراج در واکنش به اظهارات متهم سوم که می گفت که عیدی میلیونی را به خاطر کمک به مسجد پذیرفته است گفت: اگر مسجد می ساختی استغفار می کردی حالا متهم س.م از اظهاراتی جالب توجه یازده تریلیون بدهکاری بانک خود را به عنوان دور زدن به تحریم ها و کمک به اقتصاد کشور عنوان می کند و می گوید ما قصد خدمت به کشور را داشتیم.

متهم س.م درحال ارائه دفاعیات خود بود گفت من به عنوان مدیر نمونه کشوری انتخاب شدیم و معلوم نیست که آقای خاوری کجای دنیا نشسته و به ریش من می خندد.

وکیل مدافع م. الف که معتقد بود چند روزی است که از امضای حکم وکالت توسط متهم م. الف می گذرد اما این حکم ضمیمه پرونده نشده است.

نماینده دادستان گفت: پرونده فساد بزرگ بانکی را خدمت مراجع عظام تقلید ارائه کردیم و در مورد حکم س.م معتقد به افساد فی الارض بودند.

در همین میان وکیل مدافع م.الف با کسب اجازه از محضر دادگاه پشت تریبون آمد و گفت: آیا نوشتید که 17هزار نفر کارمند حقوق از موکل من می گرفتند.

قاضی سراج نیز گفت: تمامی حقوق کارمندان را خود ترابری پرداخته است نه موکل شما.

* اعتراض و شیون مادر م.الف به محضر دادگاه

درحالی که دادگاه به پایان رسیده بود و متهمین درحال خروج از دادگاه بودند مادر م. الف با گریه و زاری از سالن خارج شد و می گفت مگر فرزندان من چه کرده اند؟

* قاضی سراج: دادگاه بعدی فقط با حضور متهمینی که به اتهام آنان رسیدگی می شود برگزار خواهد شد.

قاضی سراج که بی نظمی ها و تقابل وکلای مدافع با نماینده دادستان را می دید گفت: دادگاه بعد فقط با حضور متهمینی که قرار است به اتهام آنان رسیدگی شود برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان