arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۸۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۰

بازیگران زن سینما با پولشان چه کار می کنند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از دغدغه‌های این روزهای اکثر جوانان این است که اندک سرمایه خود را در چه کاری پس‌انداز کنند تا ارزش پول‌شان مثل برق و باد کم نشود. آن‌ها نمی‌خواهند یک شبه ره 100 ساله بروند و ثروتمند بشوند بلکه می‌خواهند ارزش پول خود را کمی بیشتر کنند.

یکی از دغدغه‌های این روزهای اکثر جوانان این است که اندک سرمایه خود را در چه کاری پس‌انداز کنند تا ارزش پول‌شان مثل برق و باد کم نشود. آن‌ها نمی‌خواهند یک شبه ره 100 ساله بروند و ثروتمند بشوند بلکه می‌خواهند ارزش پول خود را کمی بیشتر کنند. به همین دلیل است که از کارگر، مهندس، خانه‌دار گرفته تا تاجری که سال‌هاست دستش در کار تجارت است به فکر خرید سکه و ارز افتاده‌اند اما نوسانات این بازار هیجان و استرس را به این گروه وارد کرده و برخی را از این‌شیوه پس‌اندازکردن پشیمان کرده است. در میان این گروه‌ها مشتاق شدیم تا بدانیم بازیگرها و هنرمندان جوان نیز به خرید و فروش سکه علاقه‌مند شده‌اند و تب خرید سکه آن‌ها را هم گرفته است یا نه! شنیدن نظرات چند بازیگر جوان درباره نحوه پس‌انداز کردن سرمایه‌شان خالی از لطف نیست.

 


ریسک کردم و در یک شرکت سرمایه‌گذاری کردم

خاطره اسدی: «من تا 2، 3 سال پیش اصلا به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری فکر نمی‌کردم و همه درآمدم را خرج می‌کردم اما کم‌کم خانواده و دوستان خیلی نصیحتم کردند و گفتند حیف است تو که این‌قدر زحمت می‌کشی و کار می‌کنی همه پول‌هایت را خرج کنی. به خصوص پدرم خیلی با من صحبت کرد و کمکم کرد. او به من یاد داد، چگونه پس‌انداز کنم و جلوی خرج‌های اضافه‌ام را بگیرم. پس‌اندازهایم ذره‌ذره بیشتر شد و بعد به این فکر کردم که حالا با آن‌ها چه کار کنم. باز هم پدرم به دادم رسید و بهم یاد داد پس‌اندازهایم را سرمایه‌گذاری کنم. من بیشتر پس‌اندازم را در یک شرکت واردات و صادرات سرمایه‌گذاری می‌کنم. خیلی اهل پس‌انداز در بانک نیستم به‌نظرم سود کمی دارد. در حال حاضر مطمئن‌ترین راه سرمایه‌گذاری را خرید و فروش ارز و سهام می‌دانم. سهام خیلی راه مطمئن و امنی برای افزایش سرمایه است. البته برای این نوع سرمایه‌گذاری باید دانش کافی در این زمینه را هم داشته باشی که به دست آوردن این دانش کار سختی نیست و با شرکت در کلاس‌هایی که بورس برگزار می‌کند، می‌توان این دانش را به دست آورد. در کنار دانش باید روحیه ریسک‌پذیری هم داشته باشی و به قول معروف «سرت درد کند برای این جور کارها.» البته من روحیه ریسک پذیری هم دارم که باعث می‌شود از سرمایه‌گذاری نترسم. نمی‌ترسم از این‌که آن پیش‌بینی‌ای که می‌کردم درست در نیاید. برای موفقیت در سرمایه‌گذاری این روحیه لازم است.»

 


همه سرمایه‌ام را در یک کفه ترازو نمی‌گذارم

چکامه چمن‌ماه: «به‌نظرم در این شرایط اقتصادی اصلا پس‌انداز معنی ندارد. پس‌انداز برای زمانی است که شما مثلا اگر 5 هزار تومان درآمد دارید، 3 هزار تومان آن را خرج کنید و بتوانید بقیه را پس‌انداز کنید اما وقتی عین 5 هزار تومان را مجبور می‌شوید خرج کنید و تازه کم هم می‌آورید، دیگر پس‌انداز و پیرو آن سرمایه‌گذاری و... معنایی ندارد. مشکلات اقتصادی هم اکنون محدود به یک قشر خاصی نیست و اکثر مردم با آن دست به گریبان هستند. حالا این‌که کسی برود سراغ کارهایی مثل خرید و فروش سکه طلا و ارز و... برای کسب مازاد درآمد یک بحث دیگری است که به روحیه افراد هم برمی‌گردد. من واقعا نه روحیه‌اش را دارم و نه اطلاعاتش را چون به‌نظرم سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها یا مثلا بورس و... احتیاج به اطلاعات زیادی دارد و کار هر کسی نیست. درآمد من تنها از راه بازیگری است و ادبیات. من شعر می‌گویم و اشعارم را منتشر می‌کنم که آن هم واقعا هیچ درآمد و سودی ندارد. تا به حال یک کتاب شعرم توسط انتشارات روشنان منتشر شده و کتاب دومم در ارشاد منتظر مجوز است. در حال حاضر کتاب سوم را هم می‌نویسم که البته شعر نیست و داستان کوتاه است. با این اوصاف دیگر مازادی برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری باقی نمی‌ماند. اصلا فکر می‌کنم روحیه بازیگری و نویسندگی با این نوع سرمایه‌گذاری‌ها سازگار نیست و چون شغل ما به نوعی است که گاهی سر کار می‌روی و گاهی تا سال‌ها ممکن است پیشنهادی نداشته باشی، باید به فکر پس‌انداز مطمئن‌تری باشیم. برای ما و مردم دیگری که پول را با زحمت به‌دست می‌آوریم، خیلی سخت است که تمام داشته‌های‌مان را در کفه یک ترازو بگذاریم.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
1
17
بعد اونوقت اين متن چه ربطي به عكس داشت؟!!
نازیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
0
8
بنام خدا
اولین کاری که میکنند عمل پلاستیکی دماغ
انتخاب میدونم درج نمیکنی گفتم بزار باز شانسمو امتحان کنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
0
7
واقعا انتخاب هر تیتر مسخره ای که میاد می زنه.انتخاب توصیه دوستانه داری کج میری
نظرات بینندگان