arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۰

سردار جزايري: سربازان آمریکایی باید طعم تلخ ضربه افغان‌ها را بچشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سربازان آمریکایی بخاطر توهین به قرآن و کشتار مردم بی‌گناه افغانستان و پاکستان نباید از برخوردهای گزنده در امان باشند و باید طعم تلخ ضربه انتقام افغان‌ها را بچشند.

به گزارش ايسنا، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری در تبیین تحولات و رخدادهای اخیر در جنگ افغانستان و گسترش موج خشم و نفرت مسلمانان غیرتمند افغان علیه جنایات اشغالگران بویژه نظامیان آمریکایی در این کشور اظهار كرد: ظاهرا در کاخ سفید گوش‌های شنوایی برای درک ابعاد خطرناک تداوم حضور آمریکا و متحدان غربی‌‌اش در افغانستان آن هم پس از جنایات اخیر و گسترش موج نفرت و اعتراض افغان‌ها پیدا نمی‌شود.

وي، فرافکنی و تلاش کاخ سفید برای انحراف افکار عمومی از فجایع هفته‌های گذشته در افغانستان را تلاشی بیهوده توصیف كرد و افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند با بزرگنمایی حوادث سوریه هرگز نخواهند توانست جنایت بی‌شمار خود در افغانستان و پاکستان را پنهان سازند و اساسا مردم این کشورها هرگز اجازه چنین ترفندی را به دشمن نمی‌دهند زیرا آنها عزم راسخ خود علیه دشمنان را جزم کرده‌اند و بر اساس قراین موجود، بزودی جبهه‌های جدیدی علیه اشغالگران خواهند گشود تا آمریکا این امپراطوری فرتوت و فرسوده را زمین‌گیر سازد.

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستادكل نيروهاي مسلح، اضافه كرد: سرکرده کاخ سفید باید خجالت بکشد که با یک اظهار تأسف ساده درصدد دهن‌کجی به مردم مسلمان افغان و نیز به بازی گرفتن شعور دیگر ملل جهان برآمده است. آمریکایی‌ها باید بدانند ملت افغانستان بویژه جوانان متدین این کشور از اشغالگران و تبعات و خسارت حضور نامشروع این مهمانان ناخوانده خسته شده‌اند و شایستگی آن را دارند تا با قوه قهریه و حرکت‌های آفندی دشمنان اشغالگر را از خاک خود بیرون کنند.

جزایری با تاکید بر اینکه "مردم افغانستان با بیرون راندن آخرین سربازان آمریکایی مطمئنا نهضت ضد اشغالگری و اراده ملی خود برای ساختن کشوری امن و رو به پیشرفت را ادامه می‌دهند"، افزود: این تجربه‌ای است که ملت مسلمان عراق در حال دستیابی به آن هستند و مردم افغانستان نیز به خوبی از ظرفیت ساختن آینده کشورشان متناسب با آرمان‌های خود از آن برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه "هم‌پیمانان آمریکا از جمله آلمان، پیام مردم افغانستان مبنی بر خروج نظامیان غربی از این کشور را تا حدودی درک کرده‌اند"، اظهار كرد: به نظر می‌رسد سفرهای پی‌درپی اخیر مقامات آلمانی به افغانستان با هدف زمینه‌سازی برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان و افزایش روحیه سربازان و نظامیان آلمانی است که به شدت در این چند سال اخیر و به دنبال شکست غرب در جنگ افغانستان تضعیف شده است صورت می‌پذیرد. البته عمق نفرت و خشم ملت افغانستان به واسطه اهانت آمریکایی‌ها به قرآن و کشتار 16 غیرنظامی این کشور بر دامنه وحشت کشورهای حاضر در پروسه اشغالگری بویژه آلمان افزوده است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه "اشغالگری غربی‌ها در افغانستان سرانجام با مجازات سختی روبرو خواهد شد"، تصریح کرد: گسترش راهپیمایی‌ها و تظاهرات ملت مسلمان افغانستان، تشکیل هسته‌های مقاومت و ضربه زدن به منافع آمریکا از جمله اقداماتی است که هم‌اینک می‌تواند علیه متجاوزین سازماندهی و اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.

جزايري با تاکید بر اینکه "سایه وحشت و هراس نباید حتی برای لحظه‌ای از سر اشغالگران برداشته شود" گفت: آمریکا نباید از برخوردهای گزنده به خاطر توهین به قرآن و کشتار مردم بی‌گناه افغانستان و پاکستان در امان باشند و سربازان آمریکایی باید طعم تلخ ضربه انتقام را بچشند به‌گونه‌ای که حتی در هیچ کجای منطقه احساس امنیت و آرامش نداشته باشند.

وي در پایان، با اشاره به موج فزاینده احساسات ضد اشغالگری و ضد آمریکایی در جهان، به متحدان کاخ سفید در جنگ افغانستان هشدار داد كه هرچه سریعتر به خواست ملت‌های خود برای خروج از افغانستان گردن نهند تا عاقبت سخت و دهشتناکی که در انتظار آمریکایی‌هاست آنان را به کام خود فرو نبرد.
نظرات بینندگان