arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۰

قطع گاز 2 جایگاه سی ان جی در مشهد به دلیل بدهی 9 میلیاردی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اشتراک گاز 2 جایگاه سی ان جی در مشهد به خاطر بدهی نزدیک به 9 میلیارد ریال قطع شد.

به گزارش خبرنگار ما، گاز جایگاه سی ان جی خیبر از اواسط هفته قبل قطع شده و مراجعان به این محل با تابلوی تعطیل است! مواجه می شوند، همچنین جایگاه سی ان جی خلج که محل سوخت گیری بخشی از اتوبوسهای سازمان اتوبوسرانی می باشد، از چند روز قبل قطع شده و سوختگیری اتوبوسها با مشکل جدی مواجه شده است!
با توجه به سابقه اختلافات محاسباتی بین جایگاهداران سی ان جی و شرکت گاز با مسؤول روابط عمومی شرکت گاز تماس گرفتیم و از وی علت قطعی گاز این جایگاه ها را جویا شدیم.
نفتی گفت:بدهی جایگاه خیبر تا تاریخ 22 اسفند ماه جاری 4میلیارد و 498 میلیون و 726 هزار ریال می باشد و با توجه به اخطارهای قبلی و عدم پرداخت بدهی از تاریخ 23 اسفندماه جاری گاز این جایگاه قطع شده است.
وی افزود: جایگاه خلج نیز هم اکنون 4 میلیارد و 412 میلیون ریال بدهی به شرکت گاز دارد، بنابراین به منظور وصول مطالبات عمومی و پس از اجرای مراحل قانونی در آخرین مرحله نسبت به قطع گاز این جایگاه ها اقدام شده است.
وی در پاسخ به خبرنگار ما درخصوص مابه التفاوت مبالغ محاسباتی گاز جایگاه های سی ان جی نیز اظهار داشت: مبالغ ذکر شده پس از کسر تفاوت محاسباتی گاز جایگاهها می باشد و بخشی از بدهی های آنها در قبوض اخیر کسر شده است.

اختلاف محاسباتی دنباله دار

مدیر منطقه خراسان رضوی شرکت نارستان و فرآیند که در حال حاضر بهره بردار جایگاه های خیبر و خلج می باشد نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: علت اصلی مشکل پیش آمده تفاوت بیش از یک میلیاردی محاسبات گاز ورودی به جایگاه ها با میزان گاز فروش شده می باشد.
رضوانی افزود: میزان فروش جایگاه سی ان جی براساس مترمکعب از اول آذرماه سال جاری 5 میلیارد ریال بوده و طبق قیمت اعلامی از سوی دولت با مبنای 2 هزار 600 ریال 4 میلیارد و 300 میلیون ریال مبلغ بهای گاز مصرف شده در این جایگاه می باشد که باید به شرکت گاز پرداخت نماییم که از این مبلغ تاکنون 3 میلیارد و 450 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر براساس اعلام شرکت گاز بدهی این جایگاه 1 میلیارد و 990 میلیون ریال می باشد، در حالیکه طبق ارقام ثبت شده روی کنتورهای فروش جایگاه میزان بدهی این جایگاه 870میلیون ریال است و یک میلیارد و 110 میلیون ریال اختلاف محاسباتی داریم که بخش عمده ای از آن مربوط به ادوار گذشته و زمانی بوده که جایگاه ها هنوز تحت مدیریت شهرداری بوده است.
وی درخصوص جایگاه خیبر نیز اظهار داشت: اختلاف محاسباتی این جایگاه 170 میلیون ریال می باشد و در صورت موافقت مدیران شرکت گاز آماده پرداخت 3 میلیارد ریال از بدهی اعلامی به صورت علی الحساب هستیم و در آینده ای نزدیک نسبت به تسویه حساب نهایی و حل اختلافات اقدام خواهیم کرد.
لازم به توضیح است که روزنامه قدس طی گزارشهای متعددی به مسأله اختلاف محاسبات گاز ورودی به جایگاه ها با میزان فروش آنها پرداخته و ضمن تأکید بر بی طرفی در انعکاس مطالب معتقدیم که نباید تاوان دعوای جایگاهداران و شرکت گاز را مردم پرداخت نمایند، همچنانکه پرداخت وجه بیت المال وظیفه قانونی تک تک شهروندان و حتی دستگاه های دولتی می باشد، حفظ حقوق افراد نیز وظیفه ای قانونی و اخلاقی است که بر دوش همگان است، بنابراین ضمن حمایت از برخورد قانونی شرکت گاز برای استیفای حقوق بیت المال این نکته را نیز متذکر می شویم که ای کاش ترتیبی علمی ومنطقی داده شود تا شاهد ختم دعوای کهنه اختلاف محاسباتی در جایگاه های سی ان جی باشیم.
نظرات بینندگان