arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۶ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۰

انتصاب مرتضوی خطایی است که به پای دولت نوشته می‌شود/ قطعا وزیر کار برکنار خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیئت رئیسه مجلس هشتم با تاکید بر اینکه انتصاب سعید مرتضوی در سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی به سفارش جریان انحرافی انجام شده، گفت: با این انتصاب می‌توان گفت جریان انحرافی اراده‌ای محکم برای بهم ریختگی و از بین بردن آرامش در کشور دارد.

محمد دهقان در گفت‌وگو با خانه ملت درباره قطعی شدن انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: با توجه به عملکرد وی در موضوع کهریزک، برکناری از دادستانی تهران و تعلیق از سمت قضاوت و رسیدگی به پرونده اتهامات وی در قوه‌قضاییه؛ انتصاب مرتضوی خطایی است که به پای دولت نوشته می‌شود.

ردپای جریان انحرافی در انتصاب سعید مرتضوی

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتصاب مرتضوی در سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی به سفارش جریان انحرافی انجام شده، ادامه داد: خود وی نباید این سمت را می‌پذیرفت، در حالی که پذیرفتن ریاست این سازمان، مرتضوی را متهم به همکاری با جریان انحرافی می‌کند.

سوء استفاده‌ مالی جریان انحرافی از گلوگاه‌های اقتصادی

وی با اشاره به تخصصی و اقتصادی بودن مسائل سازمان تامین اجتماعی و نداشتن سابقه مرتضوی در این زمینه، افزود: از‌ آنجایی که جریان انحرافی از گلوگاه‌های اقتصادی سوء استفاده‌های مالی می‌کند، ممکن است این انتصاب نیز در راستای همین اهداف باشد.

در صورت استیضاح، قطعا وزیر کار برکنار خواهد شد

این نماینده مردم در مجلس هشتم خود را به عنوان یکی از 14 تذکر دهنده به رئیس‌جمهور درباره انتصاب غیرکارشناسی مرتضوی اعلام و بیان کرد: تذکرات نمایندگان نشان می‌دهد که نسبت به این انتصاب در مجلس حساسیت وجود دارد که به‌طور حتم در اولین جلسه مجلس در سال جدید این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و اگر وی همچنان در این سمت باقی بماند استیضاح وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح خواهد شد و در صورت مطرح شدن استیضاح، نمایندگان مجلس قطعا رای به برکناری عبدالرضا شیخ الاسلامی خواهند داد.

دهقان با یادآوری توهین به نمایندگان در جلسه طرح سوال از رئیس‌جمهور، گفت: این اتفاق و انتصاباتی که اخیرا انجام می‌شود نشان می‌دهد که دامنه خسارت اقدامات جریان انحرافی بر کشور روز‌به روز افزایش می‌یابد؛ حال می‌توان گفت جریان انحرافی اراده‌ای محکم برای بهم ریختگی و از بین بردن آرامش در کشور دارد.

با ریشه جریان انحرافی در درون دولت برخورد شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی با بیان اینکه باید با ریشه جریان انحرافی در درون دولت برخورد شود، گفت: نباید بیش از این در قبال اقدامات این جریان تامل و اغماض کرد زیرا اقدامات آنها خلاف مصالح ملی است و در بلند مدت به کشور ضربه خواهد زد.

انفعال وزار در برابر جریان انحرافی

عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه قوه قضاییه باید اقدامات جدی را برای برخورد با جریان انحرافی در دستور کار قرار دهد، اضافه کرد: برکناری مرتضوی و استیضاح برای برخورد با جریان انحرافی کافی نیست زیرا متاسفانه وضعیت تعدادی از وزارتخانه‌ها به‌گونه‌ای است که مسئولان ارشد وزارتخانه‌ها در برابر دستورات جریان انحرافی دچار نوعی بی‌ارادگی و انفعال هستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان ابراز امیدواری کرد که برخورد قاطع قوه قضاییه با متهمان پرونده فساد اقتصادی اخیر و با افشای موارد پشت پرده این مورد و افشای سایر مفاسد اقتصادی در سال 1391 جریان انحرافی آخرین نفس‌های خود را بکشد.

نظرات بینندگان